• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Turbobenzyna DI

Tayon

SuperMechanior
Dołączył
20.07.2017
Postów
117
Punktów
0
Miasto
Katowice
Witam
Pytanie stricte dot silników.
Czy istnieje jakaś dobra jednostka benzynowa - mowa o tych nowoczesnych.
chodzi mi głównie i niską awaryjność. Nie pytam o MPI tylko o wszelkiej maści wcoboosty tsi gdi...
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
979
Punktów
73
Miasto
Nowy Sącz
Są oczywiście,tylko trzeba do nich podchodzić z odpowiednią starannością,taką,by nagary je nie oblegały,przez nie zaczynają się problemy nawet ze świetnymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem.
 

Stanisław 1946

Weteran
Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
23.08.2013
Postów
5811
Punktów
956
Wiek
74
Miasto
Szczecin
2,2 l GDI opel Vectra C. Polecam takim się opiekuję , nie wytrzymują jednak skrzynie biegów. Ale jest zakład który w miarę regeneruje , nie wytrzymują łożyska.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
979
Punktów
73
Miasto
Nowy Sącz
1.75 TBi Fiata bezpośredni wtrysk,wszystkie od 200-245 KM,b.dobre silniki,1.6EB Forda,ale tylko po akcjach serwisowych naprawczych,zabezpieczających silniki przed przegrzaniem,jeśli silnik nie gościł w ASO Forda w akcji serwisowej lepiej nie tykać,1.8 CGi Mercedesa(niestety do 2014 r słaby łancuch i koła rozrządu) w poliftowcach bez uwag,brat posiada W204 ,2014 r,zero problemów.Silnik Nissana o symbolu MR 2.0 DD. 1.6 SIDI Opla(omijać silniki tuningowane ) Silniki TSi VW na pasku,poprawione,silniki GDI Hyuindai .KIA,ale nie z początku produkcji(problemy z panewkami).Porządnych silników z turbinami z pośrednim wtryskiem jest więcej.
 

Tayon

SuperMechanior
Dołączył
20.07.2017
Postów
117
Punktów
0
Miasto
Katowice
Biorąc pod uwagę za jakimi autami się rozglądam, zainteresował mnie na 1 miejscu Focus/mondeo. Ten ecoboost 1.6 będzie dobrą alternatywą dla TDCi 2.0 ? Pod względem awaryjności i kosztów napraw ? Spalanie będzie dużo większe niż w dieslu ?
W nowszych modelach pojawia się 1.5 ecoboost czy on jest poprawiony względem 1.6 czy przekombinowany i raczej unikać ?

Przyjrzę się jeszcze tym GDI od Hyundaia, bo też Kia Ceed nie jest złym wyborem.

Do grupy VW mam jakieś mieszane uczucia.

No i owszem pewnie tez pośrednim wtryskiem trwalsze, ale chyba więcej palą ?
Rozważam benzyne z pośrednim ale tylko taką gdzie jest możliwość montażu LPG i bezproblemowe jego serwisowanie. Tu wybór robi się lichy, bo większość Pb z pośrednim wtryskiem ma ręczną regulację luzów zaworowych, więc jak mam co chwila mieć to regulowane i ryzykować wypaleniem gniazd to mi się odechciewa w to bawić - na forum LPG nie polecają.

Bardzo chwalony jest silnik fiata 1.4 T ale fiat bravo za małe; w tipo podobno coś zmienione jest w tych silnikach; oglądałem recenzję że po 200 tyś km silnik bierze litr oleju na 10000 km ???.... a na LPG pękają tłoki i wypala gniazda zaworowe, też niepolecany na forum LPG i forum Fiata; a też na forum fiata piszą, że w tych tipo co chwila pada koło dwumasowe.

Zostają jeszcze niezawodne benzyniaki Toyoty, PSA, Hondy, je też biorę pod uwagę.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
979
Punktów
73
Miasto
Nowy Sącz
Tak,to prawda,że silniki z bezpośrednim wtryskiem zużywają mało paliwa,to jest niewiarygodne ale Mercedes mojego brata,silnik ponad 200 KM ,automat 7 G,auto ważące prawie 1700 kg zużywa tylko trochę więcej paliwa niż Fiat Panda III kolegi,prawie 3 razy słabszy o ok.500 kg lżejszy.Natomiast jeśli chodzi o lpg do silnika z bezpośrednim wtryskiem osobiście nigdy bym nie wpadł na taki pomysł.Czy 1.6 EB w Fordzie Focusie III jest dobą alternatywą dla 2.0 TDCi? Pytanie trudne,gdyż b.trudno trafić na ten drugi nie wyeksploatowany,polecany jest 1.6EB 150 KM,w tym modelu ten silnik jest już pozbawiony wad fabrycznych,srednie spalanie ciut poniżej 6l,2.0 TDCi o litr mniej(Ford Focus III) To auto z tymi silnikami jest naprawdę godne polecenia,trzeba tylko uważać i reagować gdy wyczuje się cięższą pracę lewarka skrz.b.potrafi się zablokować na amen podczas jazdy.1.5 EB też jest udany,ale nie ma go na liście polecanych,nie wiem dlaczego,ale musi być jakiś powód(być moze ogólna trwałość,zużycie paliwa)
 

Tayon

SuperMechanior
Dołączył
20.07.2017
Postów
117
Punktów
0
Miasto
Katowice
A nie no, mówiłem że do pośredniego wtrysku jedynie LPG i to faktycznie tylko do takich motorów gdzie nie jest to potem problematyczne w utrzymaniu.
O montowaniu LPG do silników DI w ogóle nie myślę.
Te z dotryskiem Pb na dłuższą metę i tak ponoć uszkadzają wtryskiwacze, po za tym jaki jest sens robić z silnika z bezpośrednim wtryskiem silnik o pośrednim LPG...
Te z wtryskiem gazu w fazie ciekłej, nie trzeba się nawet zgłębiać w temat by dowiedzieć się jak bardzo niedopracowane są te konstrukcje jak drogie w serwisie nie wspominając już o cenach tej instalacji ok 11 kafli.
Jak ecoboost to tylko sama benzyna, a może jak za kilka lat powstanie coś sensownego w sensownej cenie z instalacji gazowych to wtedy pomyślę, a jak nie to nie.
A o ile mw są tańsze wtryskiwacze benzynowe od dieslowskich ?
 

Stanisław 1946

Weteran
Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
23.08.2013
Postów
5811
Punktów
956
Wiek
74
Miasto
Szczecin
Mało pali Toyota Prius III 3,9 l/100. I następca Prius IV.
Ford Mondeo 1,6 ECOBOOST to tragedia.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
979
Punktów
73
Miasto
Nowy Sącz
Nie ma porównania,jeden wtryskiwacz np.Hana Gold kosztuje trochę ponad 80 zł,przed pomysłem zagazowania silnika należy uprzednio zapoznać się z tzw.czarną listą Prinsa,można to znależć w internecie,podane są auta z konkretnymi silnikami rocznikowo oraz zagrożenia podczas eksploatacji,lpg posiada mnóstwo plusów,paradoksalnie jazda na tym paliwie przedłuża żywotność silnika na poziomie pierścienie,panewki,gładzie cylindryczne,tłoki ,solidnego silnika z zaworami sodowymi,inaczej lipa.Nie każdy silnik z pośrednim wtryskiem nadaje się pod lpg(zostawiając silniki Forda w spokoju),wielu ludzi np.montuje lpg do 1.8 T VW,silniki rewelacyjne,świetnie pracują na lpg,ale w razie uszkodzenia głowicy przez zaniedbania serwisowe instalacji trzeba kupić nową głowicę ,używek nie ma,taka głowica kosztuje ok.8000 zł,silniki BMW z aluminiowymi głowicami,też do lpg się nie nadają,pracują dobrze do czasu,dla tego,kogo nie trapi pech,.Kolego Tayon,Ford Focus z 1.6 EB to świetny wybór,tymi autami się rewelacyjnie jeżdzi,mam I- nkę,na zimę fenomenalne auto,idzie jak czołg pod zasnieżone strome podjazdy,świetne zawieszenie,wchodzi w zakręty bez marudzenia,sama przyjemność z jazdy,III ka jest zdecydowanie lepsza ,polecam.
Automatyczne połączenie postów:

Mało pali Toyota Prius III 3,9 l/100. I następca Prius IV.
Ford Mondeo 1,6 ECOBOOST to tragedia.
To prawda,ale już pisałem,akcja serwisowa,porządne są już od 2010 r,już z 4 tym cylindrem się nic nie dzieje,nie przegrzewa się,ale te wcześniejsze to nawet gorzej niż tragedia.
 
Do góry Bottom