1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ubytek płynu chłodniczego opel mocno 2.3 biturbo

Dyskusja w 'Chłodzenie silnika' rozpoczęta przez użytkownika outback, 30-06 20.

  1. outback

    outback Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    chlina
    Witam, jak w tytule opel movano 3 2.3 bi turbo 2017r 240000km ubywa płynu chłodzącego wycieków brak, spalin w układzie chłodzenia brak, oleju nie przybywa ale masło pod korkiem się robi, co do chłodnicy egr nie mam pweności robią się jakieś mikro bombelki przy próbie ciśnieniowej.
    Znika ok 300 ml na 1000 km.
    Wiem że to częsty temat w tych silnikach ale żadnych informacji nigdzie nie ma, przy mniejszych ubytkach aso twierdzi że ten typ tak ma tu ilości już są spore.
    Może ktoś przerabiał taki temat i coś podpowie, może faktycznie chlodnica egr??? bo nie cieszy mnie ściąganie głowicy jeśli nic to nie pomoże
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 010
    Docenione treści:
    5 900
    Miasto:
    turek
    może wypadałoby sprawdzić i mieć tą pewność?
     
  3. outback

    outback Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    chlina
    Właśnie problem w tym że egr wyciągnięty zalany wodą i podłączone powietrze 3 bary i nie jestem do końca przekonany bo niby coś widać ale nie zawsze i stąd pytanie do was czy miał ktoś tę przyjemność męczyć się z takim problemem
     
  4. outback

    outback Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    chlina
    Witam ponownie chłodniczka pozostawiona na noc napompowana, rano ciśnienie było więc moim zdaniem odpada chyba że pod wpływem temperatury rozszczelnia się na połączeniu z zaworem egr.
    I jeszcze jedno pytanie czy w przypadku ubytku takiej ilości płynu do oleju jest on w stanie odparować tak szybko że nie ma śladu po nim w oleju?
     
  5. Psikuta1994

    Psikuta1994 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-05 20
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    3
    Jak masło pod korkiem się robi a chłodniczka utrzymała ciśnienie... To niestety najbardziej prawdopodobne jest to że jednak uszczelka pod głowicą jest tego przyczyną.
     
  6. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 010
    Docenione treści:
    5 900
    Miasto:
    turek
    A chlodniczka oleju?