• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Ubytki płynu 1.6 mpi

damianw123

Początkujący
Dołączył
30.05.2019
Postów
19
Punktów
1
Witam
Mam nadzieję, że w dobrym miejscu temat, bo jest w aucie gaz.
Samochód to a4 b7 1.6 alz z gazem kme nevo sky jet obd.
Problem zauważyłe po trasie , że ubyło płynu chłodzącego poniżej minimum. Ale jak auto lekko przestygnie, po odkręceniu korka płyn wrócił do poziomu między min a max. Były zapocenia przy wężach na króćcach parownika. Zlikwidowałem wymieniając wąż i dając opaski sprężynowe. Po nalaniu płynu na max i odpowietrzeniu nagrzewnicy i magistrali, przejechałem kilka km z podniesionymi obrotami, z kratek gorące powietrze, ale wentylatory się nie włączyły i wąż termostatu był letni. Wąż górny chłodnicy gorący i twardy, ale możliwy do ściśnięcia. Po takiej jeździe płyn zszedł do minimum i na zimnym silniku rano było poniżej minimum, wycieków zero. Dolalem do poziomu prawie pod max i pojechałem na autostradę, po powrocie płyn ubył na środek skali, a po paru minutach od zgaszenia po odkręceniu korka płyn wywaliło przelewem. Wiem, że to układ ciśnieniowy i może tak być, ale czy powinno aż wyrzucić? Jak się zaczęły ubytki postanowiłem zrobić test upg. Niestety nie jestem w stanie go zrobić, bo po założeniu korka z płynem i podniesieniu obrotów płyn idzie do góry i wywala, a koloru nie zmienia. Chciałem też zrobić ten test po tej autostradzie ostatniej, żeby sprawdzić czy nie wykaże dopiero po porządnym rozgrzaniu głowicy, ale zachował się tak samo, płyn wywalał przy podniesionych obrotach. Przepraszam za tak rozbudowana historię, ale chciałem jak najwięcej szczegółów opisać
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4341
Porady
5
Punktów
1266
jak dobrze pamiętam to silnik "wysokotemperaturowy" termostat otwiera się przy 105°C

na początek jaki płyn? ile ma lat i ile razy był mieszany, rozrzedzany?

wąż termostatu był letni. Wąż górny chłodnicy gorący i twardy, ale możliwy do ściśnięcia.
termostat?
 

damianw123

Początkujący
Dołączył
30.05.2019
Postów
19
Punktów
1
jak dobrze pamiętam to silnik "wysokotemperaturowy" termostat otwiera się przy 105°C
Dokładnie tak. Po autostradzie i zatrzymaniu sie, rura termostatu zimna była. Jechałem Całą drogę z vcds i blokami pomiarowymi i silnik oscylował w okolicy 86-97 stopni, temperatura przy chłodnicy była cały czas w okolicy 20 stopni, może być tak, że nie potrzebował?
na początek jaki płyn? ile ma lat i ile razy był mieszany, rozrzedzany?
Płyn rok temu świeży wlany przy wymianie rozrządu, dolewany jak ubywało i dolany jak węże wymieniałem
 

Pangia

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2023
Postów
967
Porady
2
Punktów
200
Wiek
30
Miasto
Rzeszów
No to już wszystko wiadome, wylej te siki i zalej żółty z Valeo, ma temperaturę wrzenia 145 stopni.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4341
Porady
5
Punktów
1266
Myślisz, że po prostu jak auto osiągało temperature wyższa niż wrzenie płynu to odparowywal? Czy jak?
tak działa fizyka. brawo...

zacytuję słownik języka polskiego:

temperatura wrzenia «temperatura, w której ciecz wrze»
wrzenie «przemieniać się w parę przy odpowiedniej temperaturze»

 

damianw123

Początkujący
Dołączył
30.05.2019
Postów
19
Punktów
1
tak działa fizyka. brawo...
To wiem, jednakże jadąc autostradą miałem cały czas podpięty vcds i temperatura płynu oscylowała w zależności od prędkości i obciążenia silnika od 89 do 97, A temperatura na dole chłodnicy miała cały czas ok 20 stopni. Nie przekroczył ponad 105, więc kiedy mógł odparować?
 
Do góry Bottom