1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

układ hamulcowy - świerczenie podczas jazdy

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika johny200, 17-10 20.

  1. johny200

    johny200 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    30-09 20
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Witam.

    Film na dole.

    Temat tylko dla mocno zainteresowanych. Mechanik z kilkunastoletnim doświadczeniem poddał się i powiedział, że nie wie co to jest.

    Posiadam paska b4.

    Podczas jazdy słychać z lewej strony świerczenie, podczas hamowania dźwięk ustaje. Przy niskich prędkościach zauważyłem że dźwięk staje się mniej regularny.

    Drugi komplet nowych tarcz bije podczas hamowania.

    "Nowy" zacisk z lewej strony z ze szrotu.

    Tłoczki powymieniane.

    Kolega amator podpowiedział, że może to być krzywa piasta bądź łożysko z luzem.


    Proszę o wskazówki.


     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 874
    Docenione treści:
    6 214
    Miasto:
    turek
    a przy zamkniętej szybie i włączonym radiu też słychać?
     
  3. johny200

    johny200 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    30-09 20
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Nie nie słychać. Ale przy hamowaniu biją tarcze a od tego zepsują się inne rzeczy.

    Sam dźwięk oczywiście mi nie przeszkadza. Chociaż trochę lipa jeździć jak zepsutą taczką. Chodzi o to że biją tarcze (drugi nowy komplet), zaraz pójdą się gonić końcówki drążków, zbieżność, nowe opony itp itd. W ten sposób to chyba przebiega.

    Dzięki za pomoc.
     
  4. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 874
    Docenione treści:
    6 214
    Miasto:
    turek
    a bicie piasty sprawdził ten
    ?
     
  5. johny200

    johny200 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    30-09 20
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Nie nie sprawdził raczej. Wymienił tarcze,klocki, "nowy" zacisk" i na koniec stwierdził, że już nie ma pojęcia co to może być.
     
  6. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    5 154
    Docenione treści:
    1 396
    Miasto:
    Kaczory
    No to gites mechanior.
     
  7. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 874
    Docenione treści:
    6 214
    Miasto:
    turek
    no to temat można zakończyć.
     
  8. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 721
    Docenione treści:
    2 023
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Elegancko, widać doświadczenie, młody gniewny by wszystko posprawdzał a taki z doświadczeniem w tym czasie obskoczył 5 innych aut.
     
    winetoo i toomii76 lubią to.
  9. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 874
    Docenione treści:
    6 214
    Miasto:
    turek
    bo nie ma czasu na pierdoły
     
  10. Regaciarz

    Regaciarz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    608
    Docenione treści:
    154
    Miasto:
    Wasilków
    Czujnik zegarowy? Na co to komu, jak okiem ósemki nie widać czyli prosto :D ciekawe czy chociaż piasta czysta pod nową tarczą
     
  11. johny200

    johny200 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    30-09 20
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    piasta niby czyszczona,

    mechanior powiedział że jak tarcze znowu będą biły to się "zareklamuje" hehhe
     
  12. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    5 154
    Docenione treści:
    1 396
    Miasto:
    Kaczory
    A jak przyjdzie odmowa bo tarcze dobre?
     
  13. johny200

    johny200 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    30-09 20
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Nie wiem.

    Jestem wk.... bo wydałem na hamulce z przodu już 1000 PLN i dalej są rozj...

    Zastanawiam się czy paska nie zezłomować ale qrwa żal mi go bo dobrze mi się nim jeździ.

    Jakbyście mogli coś polecić prostego w naprawie, nie rdzewiejącego, bez klimy i innych "bajerów". Do 6-7k PLN.

    Byłbym wdzięczny.
     
  14. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    5 154
    Docenione treści:
    1 396
    Miasto:
    Kaczory
    Mi jak cos ktos spierniczy to dzwonie z reklamacja, nie wiem jak tam w waszych ekach.
     
  15. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    464
    Docenione treści:
    69
    O ile mówisz prawde, że naprawdę robił to mechanik to moim zdaniem to piz..a a nie mechanik.
    Moim zdaniem niejeden garazowiec zrobiłby to lepiej.
    Uciekaj od niego i szukaj kogoś kto Ci to zrobi, może nawet za grosze.
     
  16. johny200

    johny200 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    30-09 20
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    To robiło dwóch mechaników.

    Spraw miała się tak.

    Jako że w kwietniu nastąpiła panika jeśli chodzi o koronowirusa chciałem wymienić hamulce z przodu bo wiedziałem że tarcze i klocki są już cienkie. Wszystko działało do tej pory bez zarzutu, chciałem zawczasu porobić co trzeba nim się wszyscy pozamykają.

    Bo wymianie tarcz zaczęło świerczeć, po kilkudziesięciu kilometrach zaczęło bić kierownicą. Ok powrót do mechanika nr 1, rozebrał stwierdził że tłoczki chodzą na "dotyk" "paluszkiem". Ok nie będę z nim dyskutował bo widzę że już się z nim nie dogadam.

    Po kilku tygodniach uderzam do drugiego mechanika.

    Wyczyścił na nowo zacisk (ponoć młotkiem odchodziła rdza), wyczyścił piastę (na 90%). Znowu świerczy. Znowu bije.

    Wymiana tarcz na nowe ! Znowu bije i świerczy. Wymiana na nowy zacisk. Znowu bije i świerczy.

    Mechanior rozkłada ręce i stwierdza że nie ma pojęcia co dalej.

    Także zahaczyłem dwóch mechaników i dupa.

    Dwóch mechaników, dwa nowe komplety tarcz i klocków.

    Myślałem, że passek b4 to prosta konstrukcja a jednak przerasta co niektórych.
     
  17. johny200

    johny200 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    30-09 20
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Piasta i łożysko wymienione. Świerczenie ustało. Tarcze dalej biją ale pewnie są już poprawione. Chociaż bicie jest mniejsze.

    Teraz tylko pytanko czy po wymianie łożyska i piasty trzeba ustawiać geometrie? Mechanik nr 3 mówił że zwrotnica była tylko wyciągana i że nie trzeba.

    Ja już kurwa nikomu nie wierzę hehe

    Ah
     
  18. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    5 154
    Docenione treści:
    1 396
    Miasto:
    Kaczory
    A w b4 nie ma czasem regulacji kąta pochylenia koła?
     
  19. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 997
    Docenione treści:
    6 534
    Miasto:
    Mazowieckie
    trza jechac na geometrię i tyle, zmierzą sprawdzą powiedzą co jak wycenią i wszystko bedzie wiadomo.
     
  20. johny200

    johny200 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    30-09 20
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Witam. Dzięki za odpowiedzi.

    Pojadę na geometrie.

    Mam kolejny problem po wymianie piasty i łożyska.

    ABS zaczyna "wariowac".

    Na początku włączał się przy każdym hamowania.

    Później przestał się włączać nie potrzebnie, ale teraz nie działa w ogóle nawet wtedy gdy powinien się włączyć. Koła się blokują.

    Mechanik odpiał, wyczyścił i ponownie włożył czujnik.

    Na początku abs zadziałał 3 razy odpowiednio. Po przejechaniu 2km nie działa znowu.

    VCDS nie pokazuje nowych błędów.

    Pokazywał błąd pompy abs ale to przez testowe wypięcie przewodu z pompy abs przez mechanika.

    Po skasowania błędów pompy - nowych błędów brak.

    Nowa piasta z koronką. Firma febi.

    Awaria nastąpiła bezpośrednio po wymianie piasty.

    Z góry dziękuję za podpowiedzi.