• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Układ wysokiego ciśnienia, powyżej progu, Iveco 2.3 gaśnie

Dymianek

Początkujący
Dołączył
19.10.2013
Postów
5
Punktów
0
Miasto
Bytom
Witam

Chodzi o Iveco daily z 2008 r . silnik 2.3 . Auto gaśnie po ponownym naciśnięciu gazu, m/w wygląda to tak iż ruszając z jedynki po wejściu na obroty , wrzucam 2 bieg obroty naturalnie spadają dociskamy gaz i auto gaśnie. Auto ponownie odpala bez problemu na dotyk, na wysokich obrotach nie gaśnie, ogólnie nie zawsze gaśnie j/ w , zdarza się tak do kilkunastu razy na dzień, auto śmiga na kurierce.

Na wyświetlaczu Iveco wywala błąd edc o numerze 081.

Odczytując to autocom-em :
251- ciśnienie paliwa, odchyłka dodatnia, powyżej max. wartości progowej
151 - układ wysokiego ciśnienia , powyżej max . wartości progowej

Pompa wstęp w baku działa trzyma ciśnienie, filtr paliwa wymieniony,obudowa filtra z czujnikiem wymyta, podmieniony potem wymieniony na nowy regulator na pompie cr . Po zrobieniu przelewów jeden wtrysk tylko troszkę odbiegał od reszty, ale i tak wszystkie wypadly w normie. Przedmuchalem powrót do baku.
Podmieniona też listwa z czujnikiem ciśnienia.
Podmienilem też przepustnice, sprawdzałem EGR , myśląc że odcina powietrze.
Czy może być tak iż jeden z wtrysków się blokuje ( cewka zawiesza) i robi takie wariacje. Jak to sprawdzić , czy zostaje tylko wyciągnięcie i do pompiarza.

Proszę o podpowiedź ?
 

apln

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
22.07.2014
Postów
101
Punktów
22
Miasto
SY/SLU
Wtryski na stół, w motorach 2.3 padają jak muchy.
 

XMARIO

SuperMechanior
Dołączył
25.10.2018
Postów
5966
Punktów
6792
Miasto
Mazowieckie
no nie, miałem takie z przebiegami pod bańke i nigdy wtrysków nie robiłem.
 

Dymianek

Początkujący
Dołączył
19.10.2013
Postów
5
Punktów
0
Miasto
Bytom
auto na razie jeździ bez problemu od kilku tygodni więc chyba usterka wykryta.
w filtrze znalazłem opiłki , więc do wymiany poszła pompa CR , wtryski , cały układ przemyty, przedmuchany, bak przepłukany .
kierowca dość czesto , zapomina wziąć karte , jeżdzi potem na rezerwie do 0 , kilka razy brakło mu paliwa , wiec pompa pewnie pracowała na sucho i ją przytarło , potem lawinowo poszło
 
Do góry Bottom