• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Uniwersalny tester diagnostyczny dla mechanika

Rafał999

Początkujący
Dołączył
30.08.2024
Postów
9
Punktów
2
Wiek
35
Miasto
K-lin
Witam,
Jestem nowy na forum. Poczytałem trochę tematów, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Mianowicie szukam uniwersalnego testera do różnych marek pojazdów samochodowych ( osobowe i dostawcze, nie ciężarowe ).
Interesują mnie 4 rzeczy - diagnozowanie silnika oraz abs, reset serwisów olejowych, cofanie tłoczków osi tylnej i wypalanie DPF.
Ważne aby tester robił jak najwięcej wozów ( nie miał dużo ,dziur, ) i jak najnowszych, chociaż do 2020 roku..
Do tej pory pracowałem na starym Brain Bee oraz KTS 540, ale ich możliwości skończyły się na 2014-2015 roku +-.
Auto stetety, niestety przyjeżdżają coraz nowsze i brakuje im już ,mocy, :(
Budżet do 5 tyś zł powiedzmy, jest to realne ??
Pozdrawiam forumowiczów !!!!
 

Rafał999

Początkujący
Dołączył
30.08.2024
Postów
9
Punktów
2
Wiek
35
Miasto
K-lin
Ok, radzi sobie z tymi procedurami tj. klocki tył, DPF, serwis olejowy w większości aut do 2020 ?
Ostatnio miałem na chwilę DiagZone to lipa - Amarok 2012 nie można dpf wypalić, T-roc i Arteon nie da rady ani oleju skasować, ani klocków tył zrobić. Golf 8 też 0 procedur. Charger, Camaro to samo. Tyle co testowałem. Parametry czyta większość, ale z procedurami sobie nie radzi już...
A coś nieco tańszego znajdę ? Jak wypada Launch X431 w porównaniu z Autelem 900 ? ? Dodam, że immo i inne bajery jak kodowania w ogóle mnie nie intersują, nie robię tego ;)
 
Ostatnia edycja:

Rafał999

Początkujący
Dołączył
30.08.2024
Postów
9
Punktów
2
Wiek
35
Miasto
K-lin

Styber

SuperMechanior
Dołączył
12.12.2021
Postów
304
Punktów
55
Wiek
30
Ja nie wierzę, że Diagzone Ci nie ogarniał procedur serwisowych.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
2307
Porady
1
Punktów
543
Miasto
Podkarpacie
Zgadzam się z slawek1 w tym budżecie to ledwo starczy na abonament roczny a gdzie sprzęt i pewnie jeszcze żeby był po płynnym polskim a nie łamanym .
 

Rafał999

Początkujący
Dołączył
30.08.2024
Postów
9
Punktów
2
Wiek
35
Miasto
K-lin
No nie pocieszacie mnie ;(
Jest tu ktoś pracujący na codzień na Autelu 900 lub Launch XR 431 i mogący wypowiedzieć się na temat procedur, które już ćwiczył w nowszych autach ?
Autel ma niby opcje klepania z SGW pisze na aukcjach allegro ? Na czym 'opcja' ta polega ?
 

slawek1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
20.01.2012
Postów
1178
Porady
2
Punktów
424
Wiek
49
Miasto
Świdnica
Jeśli chcesz robić auta kilkuletnie to zapomnij o tanim testerze. SGW i doip to jedno, dostęp do schematów to drugie. W przypadku dobrych testerów takie informacje masz e cenie abonamentu. Skończyło się kolego naprawianie i diagnozowanie aut klonem za 2 tys.
 

Rafał999

Początkujący
Dołączył
30.08.2024
Postów
9
Punktów
2
Wiek
35
Miasto
K-lin
Jeśli chcesz robić auta kilkuletnie to zapomnij o tanim testerze. SGW i doip to jedno, dostęp do schematów to drugie. W przypadku dobrych testerów takie informacje masz e cenie abonamentu. Skończyło się kolego naprawianie i diagnozowanie aut klonem za 2 tys.
Schematy mnie nie interesują szczerze mówiąc. Nie wchodzę zwykle w tematy wiązek. Bezpieczniki to ogólnie dost. wiedza w internecie i to mi wystarcza. Diagnozowanie i podgląd parametrów jest na tych tańszych testerach ( robię tylko ecu silnika i abs\esp ), natomiast szukam testera z możliwie jak największą bazą procedur serwisowych. Jestem mechanikiem, robię na codzień serwisy olejowe, hamulce, wypalanie dpf, no i czasem kalibracje się przydadzą NoX'y itp. itd. Inne bajery mi zbędne :)
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
2307
Porady
1
Punktów
543
Miasto
Podkarpacie
Ja mam Launch x431 i tu ceny wersji interfejsów obsługujących doip i sgw nie są niskie , ale to samo jest w innych interfejsach . Musisz liczyć ze roczny abonament za robienie samochodów po 2019 może się wahać w granicy 4-9 tys zł rocznie . Tu cenę robi głownie obsłucha sgw które zaczęło wchodzić od 2017 roku .

Jak to klasyk pisał tanio było do 2019 a od 2024 będzie ultra drogo .
 
Ostatnia edycja:

slawek1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
20.01.2012
Postów
1178
Porady
2
Punktów
424
Wiek
49
Miasto
Świdnica
W texie SGW masz w cenie abonamentu. I to jest fajne. Nawet nie logujesz się do serwerów producentów tylko idziesz przez texe
 

Rafał999

Początkujący
Dołączył
30.08.2024
Postów
9
Punktów
2
Wiek
35
Miasto
K-lin
Ja mam Launch x431 i tu ceny wersji interfejsów obsługujących doip i sgw nie są niskie , ale to samo jest w innych interfejsach . Musisz liczyć ze roczny abonament za robienie samochodów po 2019 może się wahać w granicy 4-9 tys zł rocznie . Tu cenę robi głownie obsłucha sgw które zaczęło wchodzić od 2017 roku .

Jak to klasyk pisał tanio było do 2019 a od 2024 będzie ultra drogo .
No ok, a w autach bez SGW robi wszystkie procedury co chce ? Golf 7, T6, Audi do '17, fracuzy itp itd ?? Czy są dziury i brakuje niektórych tematów ?
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
2307
Porady
1
Punktów
543
Miasto
Podkarpacie
Od 2015 w grupie VAG oraz PSA do wykonania niektórych procedur wymagane jest połączenie online z serwerem producenta danej marki samochodu czyli tak zwane pass-thru . Francuzi czyli renault i PSA każą sobie wykupywać żetony albo pojedynczo albo kupujesz pakiety . W PSA pojedynczy żeton na jeden numer vin ważny przez 7 dni to chyba coś 45 euro .
 
Ostatnia edycja:

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
3734
Porady
2
Punktów
968
Wiek
38
Miasto
PGS
Launcha juz kupisz ( kombajn do diagnostyki ) za mniej niz 5 kafli . Tylko trzeba to jeszcze umiec urzywac ....
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
2307
Porady
1
Punktów
543
Miasto
Podkarpacie
@lukkiwlkp Tak kupisz launch'a z chin za mniej jak 5 tys. zł tylko on nie ma SGW ani funkcji online -wiem bo testowałem . Musisz kupić takiego za około 7 tyś zł i wpakować co roku w niego abonament za 2,5 tys USD !!! jeśli ma robić to co chce autor postu .
 
Do góry Bottom