• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Urwane śruby jarzma a4b5 98r

  • Thread starter Jari76
  • Rozpoczęty
J

Jari76

Dostałem telefon od mechanika że urwała się śruba bo tak wszystko jest stare.Czy to fakt czy brak wiedzy fachowca że nie rozruszał śruby?I co teraz?Jaki jest sposób naprawy tego?
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5261
Porady
1
Punktów
2526
Specjalnie urwał żeby cię na koszta naciągnąć...:)
Zobacz przy odbiorze jeszcze czy ci katalizatora nie wyciął...bo specjalnie urwał śrubę aby mieć więcej czasu na wycięcie kata i wspawanie rury...:)
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2464
Punktów
708
Miasto
Manchester
Nie pisz ludziom takich rzeczy... Widzisz, ze typ pytania z dupy zadaje na poziomie podstawówki...

Z serii "jak żyć" ...

Nie każdy łapie ironię...


:D
 
J

Jari76

Ale co wy się tak spinacie?! Pytam co teraz jakie koszty itd a walicie z dupy jak byście okres mieli.Odnośnie kata to mojemu koledze się zdarzyło że Mechanik wyciął kata i mało tego to nie wspawał nic.Auto miało iść na części a mechanik się nie spodział że kupujący odpali auto przed kupnem.Wielu z Was to wymieniacze części a nie mechanicy i dobrze o tym wiemy.Płacę za Motula a leją mi GM itp. Banki oryginalnego oleju na warsztacie a w nich tani olej z beczki takie oszustwa.Więc nie ma o czym gadać.Chciałem się dowiedzieć jakie koszty mogą być dodatkowe a nie spinałem się że nie zapłacę itd.Pseudo fachowcy.Mam nadzieję że jest tutaj kilku normalnych uczciwych co odpowie.A nie same dzbany!
 

ojek

SuperMechanior
Dołączył
13.07.2016
Postów
640
Punktów
96
Miasto
Węgrów
Dokładnie. Poza tym sporo "mechaników " śrub nie czyści przed ponownym montażem a jeszcze trafi się gamoń który dop...doli aż w łokciu strzyknie
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2464
Punktów
708
Miasto
Manchester
Ile Ty masz człowieku lat ?

Jak nie masz zaufania do mechanika, to samochód oddaj do innego. Jeżeli urwała się śruba jarzma i jest to taki problem dla mechanika to raczej zmień go. Tam są śruby 12 lub 14mm, więc jest do czego spawać...

I tak to musi zrobić, inaczej samochód nie wyjedzie. Szybki telefon powinien być wykonany, i zależnie od czasu jaki mu zajmie naprawa, odpowiednio skasowane... Jeżeli nawet nie powiedział, to chyba można się zapytać ?
 
J

Jari76

Dokładnie. Poza tym sporo "mechaników " śrub nie czyści przed ponownym montażem a jeszcze trafi się gamoń który dop...doli aż w łokciu strzyknie
Jeden mi tak dojebał koła kluczem pneamatycznym że klucz plus rura i ni cholery nie szło odkręcić.U jednego typa w biurze oryginalne oleje na półce gdyby klient wiedzwiedział o przekrętach i chciał być przy wymianie oleju a na warsztacie tani olej w bańkach!Zgłaszam że do wymiany lewe łożysko koła a po odbiorze okazuje się że wymienili prawe i żaden chuj widocznie nawet nie sprawdził czy mam rację że to łożysko itd itd i czy inne koła ok.Dużo by opowiadać o oszustach.Tutaj też sporo wymieniaczy.Gdy serwisowałem i kolegi to nigdy nie urwał śruby żadnej.Długo z tym walczył Ale odkręcił.Tutaj jest wielu co ma sporo na sumieniu.Człowiek o coś pyta by mieć wiedzę a Ci z dupy strzelają.
Automatyczne połączenie postów:

Ile Ty masz człowieku lat ?

Jak nie masz zaufania do mechanika, to samochód oddaj do innego. Jeżeli urwała się śruba jarzma i jest to taki problem dla mechanika to raczej zmień go. Tam są śruby 12 lub 14mm, więc jest do czego spawać...

I tak to musi zrobić, inaczej samochód nie wyjedzie. Szybki telefon powinien być wykonany, i zależnie od czasu jaki mu zajmie naprawa, odpowiednio skasowane... Jeżeli nawet nie powiedział, to chyba można się zapytać ?
Tu nie chodzi o kasę tylko auto na warsztacie prawie dwa tygodnie i dzisiaj gdy dzwonię to dostaje info że śruba urwana.To chyba mechanik powinien zadzwonić!A co mnie śruba interesuje. Rozrząd filtry i hamulce i dwa tygodnie.
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5261
Porady
1
Punktów
2526
Jak nie masz zaufania do mechanika, to samochód oddaj do innego.
Tylko do kogo, jak w całej okolicy same papruny...:)
Tak jak tu na forum się logują tabuny niemot, a prawdziwych mechaników garstka...tak i w realu tabuny szopopapraczy...a dobrych na palcach jednej ręki policzyć...:)
 
J

Jari76

Tylko do kogo, jak w całej okolicy same papruny...:)
Tak jak tu na forum się logują tabuny niemot, a prawdziwych mechaników garstka...tak i w realu tabuny szopopapraczy...a dobrych na palcach jednej ręki policzyć...:)
W samo sedno.Zawsze u kolegi serwiserwisowałem Ale wyjechał.Nigdy nie było żadnego problemu a tutaj jedna śruba urwana i auto tydzień dłużej na warsztacie.U kolejnego regeneracja rozrusznika niby a potem za kilka dni przy wymianie oleju okazało się że Rozrusznik nie był odkręcany.Polutował tylko taśmę a do tuleje itp. nie zajrzał
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2464
Punktów
708
Miasto
Manchester
Wpadnij tam z partyzanta i sprawdź co się dzieje ?

2 tygodnie to "trochę" słabo jeżeli chodzi o takie podstawowe sprawy...
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5261
Porady
1
Punktów
2526
Ale żeby nie było, że jedziemy tylko na jedną stronę, to spora wina jest też klientów, bo nie chcą płacić za dobrą robotę...wolą żydzić i wybierać paproków, bo są tańsi...nie ważne, że partolą robotę...:)
Podam prosty przykład : głupia wymiana klocków - zawsze podczas takiej operacji czyściłem jarzma, czyściłem prowadnice i dawałem nowy smar, kontrola stanu tłoczka pod gumką ochronną i smarowanie tłoczka przed wciśnięciem + plus jeżeli dały się odkręcić odpowietrzniki to również upuszczenie starego płynu z zacisku, przedmuchanie zestawu i umycie zmywaczem i na koniec śruby koła dokręcone kluczem dynamometrycznym - taka operacja to jakieś 1 godzina pracy = 120 złotych... i większość jęczała ,, czemu tak drogo,, bo inny mechanik bierze 60 złotych - tylko, że on wali takie operacje - wyciąga stare klocki i wkłada nowe, często za pomocą młotka...:) a koła dokręca pneumatem:) i cyk 3 komplety klocków w 1 godzinkę:) i zarobiony:) a frajer się spuszcza, bo chce dobrze:)
 
Ostatnia edycja:

Vicia

SuperMechanior
Dołączył
26.12.2018
Postów
2608
Porady
1
Punktów
627
Wiek
34
Miasto
Centrum Kraju
Ja u lakiernika blacharza stoję ze swoim od stycznia i do tej pory jeszcze nie gotowe.dwa tyg. to jest ekspres
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2464
Punktów
708
Miasto
Manchester
Do autora :

Przeczytaj jeszcze raz pierwszy post, i sam wywnioskuj na jakim poziomie to jest pytanie ?

Gdybyś dodał, że od 2 tyg mechanik się nie odzywa, teraz jeszcze doszła kwestia urwanej śruby... to już jest inna bajka ?, a sam mechanik podpiera się, ze 2 tyg walczy ze śrubą jarzma. Wtedy pewnie byłaby normalna odpowiedź...
 

Vicia

SuperMechanior
Dołączył
26.12.2018
Postów
2608
Porady
1
Punktów
627
Wiek
34
Miasto
Centrum Kraju
Dla mnie to trochę taki temat bajka z tą urwana śrubą...toć byle paprok by to ogarnął..coś tam idzie szfindel
 
J

Jari76

Dla mnie to trochę taki temat bajka z tą urwana śrubą...toć byle paprok by to ogarnął..coś tam idzie szfindel
No właśnie.Tam miał być wymieniony zacisk a trzy pozostałe wyczyszczone i tyle.Do tego rozrząd filtry i tyle
 

alf28

SuperMechanior
Dołączył
3.10.2017
Postów
830
Punktów
158
Miasto
wieś
ewidentnie wina kolegi.
Nie chciało się gwintów przeczyścić i odpowiednio dokręcić to dowalił na chama, teraz urwała.
oprócz nowego zacisku, pójdzie nowe jarzmo i śruby, będzie drożej.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
11552
Punktów
2121
Wiek
38
Miasto
PZ
No właśnie.Tam miał być wymieniony zacisk a trzy pozostałe wyczyszczone i tyle.Do tego rozrząd filtry i tyle
Chodzi o hamulce tylne czy przednie? Wentylowane tarcze czy pełne?
chciało się gwintów przeczyścić
Ciekawe jak tam przeczyscisz gwint jak tam nic nie włożysz bo tarcza hamulcowa blokuje dostęp czymkolwiek, założę się że to się stało przy odkręcaniu.
Teraz są dwie opcje, wykręcić urwany kawałek śruby tak żeby nie naruszyć gwintu w zwrotnicy, albo wymienić zwrotnicę na używkę, co moim zdaniem jest najlepszą i najtańszą opcją, oczywiście na koszt klienta, to już jest wiekowe auto i śruby i gwinty są zmęczone, przegrzane, skorodowane także nie oczekujmy że wszystko będzie szło jak po maśle, jedno czego należy się obawiać to dlaczego mechanik nic się nie odezwał że coś nie wyszło :D miejmy nadzieję że już nigdy c więcej nie ukrywa bo on jeszcze ma zrobić rozrząd a tam też są śrubki które mogą się urwać :bored::facepalm:
 
Do góry Bottom