1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ustawienie rozrządu peugeot 207 1.4 8v

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika binio1111, 15-05 20.

  1. binio1111

    binio1111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Łódź
    Koledzy mam problem z autem Peugeot 207 1.4 8v 54kW 2010r.
    Wymieniam oringi pod tulejami cylindrów /głowicę/ nowy rozrząd. Problem mam z ustawieniem blokady na kole wału. We wszystkicj 206 i 207 jakie widziałem koło wału blokuje się prętem włożonym za filtrem oleju. Niestety w tym modelu mam w tym miejscu dwa otwory. Jeden większy może ok.20mm ( w miejscu "standardowego" otworu do blokowania jak w innych peugeotach) i drugi 6mm bardziej na zewnątrz od środka koła- na przeciwko zębów koła(zupełnie za filtrem oleju)
    Za pomocą lusterka widziałem w tym większym otworze, że na kole jest w jednym miejscu prostokątne nacięcie (wchodzi płaski wkrętak) podejżewam , że może to być punk blokady. Niby by pasowało ( no ale inne mają po prostu otwór 6mm w tym miejscu) Dodatkowo nie pasuje mi to jako punkt blokady , bo jak widać to nacięcie w otworze to tłok jest jakieś 3-4 mm po minięciu gmp. Zazwyczaj blokuje się wał jak tłok jest w gmp. Nie wiem już sam jak to jest w tym konkretnym egzemplarzu. Mam nadzieję że pomożecie
    Może uda mi się fotkę dodać.( zdjęcie otworu i wyżłobienia na kole widziane w lusterku) 20200512_142621.jpg
     
  2. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 115
    Docenione treści:
    6 354
    Miasto:
    Mazowieckie
    ustaw go bez blokad na gmp liczone po francusku, możesz się pomylić o uwaga...4 zęby na wale korbowym bez ryzyka kolizji, najwyżej nie będzie mocy, żle ustawiony też odpali na strzała. klin na wale ma być u góry a koło wałka blokujesz w otwór w głowicy.
    w tym silniku dla pewności należy splanować również blok.
     
    Ostatnio edytowano: 16-05 20
  3. creestopher

    creestopher Nowy

    Offline
    Dołączył:
    16-05 20
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    ten otwór 6mm jest na blokadę.
     

    Załączone pliki:

  4. binio1111

    binio1111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Łódź
    No, tylko ,że w otwór 6mm to sobie mogę wtykać pręta co każdy ząb koła . Pisałem , że mniejszy otwór w tym aucie jest na przeciw zębów. Jak we większym otworze wyżłobienie ustawię idealnie na środku otworu, to w mały otwór nie włożę pręta bo wówczas jest tam ząb . Koledzy pomóżcie bo za 2 dni będę składał. Zasadnicze pytanie to, to czy gmp jest wyznacznikiem ?
     
  5. creestopher

    creestopher Nowy

    Offline
    Dołączył:
    16-05 20
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Najpierw zablokuj wałek rozrządu i później pin na koło.
     

    Załączone pliki:

  6. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    2 491
    Docenione treści:
    673
    Miasto:
    Pogorzela
    Pierwszy tłok w górnym martwym punkcie a walki na wachaniu i maszyna pali.
     
  7. binio1111

    binio1111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Łódź
    No właśnie,tylko jak ustawię 1szy w gmp, to w tym dużym otworze nie widać nacięci-wyżłobienia na kole zębatym wału.(no po coś chyba je zrobili ?) -Nacięcie pojawia się jak tłok minie gmp i opadnie 3-4mm. Jak tłok jest w gmp to zablokować wtedy mogę prętem 6mm -ale to w tym przypadku wydaje mi się mało miarodajne , bo (jak już pisałem) pręt wchodzi między zęby a nie w jeden konkretny punkt.
    Spotkaliście się z przypadkiem blokady gdy tłok nie jest w gmp ? Może on tak ma? Widziałem już przypadki ,że blokada pasuje ale wtedy tłoki były w linii.
     
  8. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 115
    Docenione treści:
    6 354
    Miasto:
    Mazowieckie
    zostaw w spokoju te dziury, napisałem Ci jak to ustawić, sam zobaczysz że tak będzie ok.

    binio- myślę że to spieprzysz bo za dużo filozofujesz przy robocie prostej jak budowa cepa.
    do wymiany oringów rozbiera się silnik i składa od góry. najpierw tuleje z tłokami potem głowica a potem dopiero dół.
     
    Ostatnio edytowano: 17-05 20
  9. binio1111

    binio1111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Łódź
    Ok XMARIO- Tak zrobię. Skoro mówisz , że ma taką tolerancję to ok. Jakiś dziwny typ mi się trafił. Blok też lekko przeszlifowany i 2 tuleje cylindrów wystawały wyżej niż blok o 0,10 (przymierzane bez gumek) - już dotarte. Ogólnie to chciałem dorobić blokadę pod ten duży otwór tylko - no tylko po co jak ona nie jest w gmp?

    Co do składania to tak robię. Tłoki nadziane w tuleje -czekam na oringi. Chciałem tylko spiąć panewki zanim założę głowicę. ( tuleje oczywiście zabkuję od góry żeby nie wylazły jak wałem obrócę)
     
    Ostatnio edytowano: 17-05 20
    XMARIO lubi to.
  10. maciek.k-k

    maciek.k-k SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    29-12 13
    Postów:
    957
    Docenione treści:
    573
    Miasto:
    OPOLSKIE
  11. binio1111

    binio1111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Łódź
    Dzięki- wychodzi na to że nie ja jeden miałem problem. Z tamtego tematu wychodzi, że w tym nacięciu jest jeszcze otwór ? Czyli blokada typu "grzybek" co nie zmienia faktu, że ten punkt , nie jest w gmp tłoka
     
  12. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 115
    Docenione treści:
    6 354
    Miasto:
    Mazowieckie
    tera widac że wiesz co robisz. nie przejmuj się tym rozrządem, klin u góry i musi byc dobrze.

    ja najpierw dokręcam głowice na gotowo, a potem dół. kłade na drewnianych klockach pod kątem 45st. i spoko idzie.

    poluzuj sobie na maksa regulacje zaworów przed składaniem.
     
    Ostatnio edytowano: 17-05 20
  13. binio1111

    binio1111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Łódź
    Z zaworkami to wiadomo. Na początku "pełen luz"☺
    XMARIO ale wiesz i tak mnie męczy po kiego ..... jest to nacięcie na kole .?
    Ogólnie, przed robotą , auto po puszczeniu gazu lubiło strzelić w wydech. Być może właśnie rozrząd był źle ustawiony (za późny zapłon) .
     
  14. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 115
    Docenione treści:
    6 354
    Miasto:
    Mazowieckie
    być może o ząb lub nawet dwa. poza tym regulacja zaworów dwa razy. pierwszy do rozruchu drugi po godzinie jak juz wiadomo że wszystko gra.
    nie mam pojęcia co artysta miał na myśli z ta blokadą i olełem to ciepłym, bo ustawienie jest zbyt proste by tam dłubać.

    fakt jest taki, że 2,3,4 zęby przestawiony na wale odpala na strzała i jedzie, tylko słabo, totalny brak mocy.

    w sumie to takich silników zrobiłem kilka. 1,4 i 1,1. partner berlingo c2 c3 jeden chu.
    więcej mycia i czyszczenia niz kręcenia ale ogólnie to fajna prosta robota.
     
    Ostatnio edytowano: 17-05 20
  15. binio1111

    binio1111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Łódź
    No właśnie ten w czasie jazdy był mułowaty. Do setki 21s. Najlepsze, że ma 40tyś oryginał przebieg ( salon Polska-więcej stał niż jeździł u dziadków). Ktoś już coś dłubał w rozrządzie. No i było trochę masła w wyrównawczym. Uszczelka głowicy była cała , puszczało pod gumką cylindra.
    Co do tolerancji rozrządu na przestawjenie. Pisałeś żec4 zęby. Czyli od gmp można przestawić 2 do przodu lub 2 do tyłu zanim przydzwoni o zawory?
     
  16. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 115
    Docenione treści:
    6 354
    Miasto:
    Mazowieckie
    nieee, co najlepsze 4 do przodu 4 do tyłu czyli razem 8. także spoko, nie da sie zepsuć.

    1.4 śmiaga całkiem nieźle, powiedzmy że w takim 207 12s. do setki pod wiatr z dwiema osobami na pokładzie powinien wydolić.

    te silniki dają dupy przez termostat albo przez mechaników. bardzo ważna czynność, odpowietrzenie głowicy śrubką na ampul w obudowie po prawej stronie głowicy.

    olej do układu chłodzenia przedostaje sie uszczelką głowicy. oringami było by odwrotnie.
    dlatego ważne jest zachować 5setek tulei nad blokiem
     
    Ostatnio edytowano: 17-05 20
  17. binio1111

    binio1111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Łódź
    No to kolego XMARIO utwietdziłeś mnie, że zapłon/rozrząd był źle ustawiony. Mułek i strzelanie z wydech po puszczeniu gazu - objawy pasują. Zawory (gniaza) nie były wypalone. Może za mało było jeżdżone po wymianie/przestawieniu rozrządu
    Co do samego silnika to, tak jak pisałeś -super do roboty -miejsca wszędzie kupa i więcej czyszczenia niż kręcenia. Mam nadzieję że po ustawieniu na nowo rozrządu odzyska moc.

    ***dlatego ważne jest zachować 5setek tulei nad blokiem***

    Tu się postarałem 0.05 nie wejdzie nigdzie pod liniał jak tuleje włożyłem do przymiarki ( bez oringów - jak przyjdą gumki to trochę podniesie- no ale głowica dociśnie)Głowica sprawdzona na szczelność i splanowana + profilaktyczna wymiana uszczelniaczy zaworów , zawory szczelne -- Więc powinno być ok.
    Blok i tuleje " planowałem" chałupniczo . Prostokąt idealnie płaskiej płyty granitowej z papierem robi za maszynę ☺
     
  18. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 115
    Docenione treści:
    6 354
    Miasto:
    Mazowieckie
    bedzie dobrze
     
  19. binio1111

    binio1111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Łódź
    No i d... w krzakach. Auto skręcone -rozrząd ustawiony wg gmp tłoka ( i znalazłem jeszcze trzecią dziukę do blokady i ona pokrywa się z gmp tłoka) - odpalił od razu. Niestety po dodaniu i puszczeniu gazu "fuknie" w wydech(świece nowe). Na razie nie jeździłem bo nie zdążyłem i nie wiem jak z mocą . Zapala od kopa , wkręca się pięknie na obroty. Wydech szczelny, katalizator czysty kolor beżowy, wszystko skręcone na nowych uszczelkach. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. (Cewka? Wtryskiwacz?) Jak ktoś nie wie , to nie wyczuje ale ja czuję, że w momencie dodawania gazu silnik lekko zadrży-zawibruje (jakby na ułamek skundy tracił lub miał słabszy zapłon na jednym tłoku.) Przy powolnym dodaniu i puszczeniu gazu jest ok. Przy szybszym klepnie w rure . Niewiem czy kombinować z przedstawianiem rozrządu o ząbek , czy szukać przyczyny zupełnie gdzie indziej . Co byście doradzili?
     
    Ostatnio edytowano: 19-05 20
  20. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 115
    Docenione treści:
    6 354
    Miasto:
    Mazowieckie
    klin na wale u góry? u góry znaczy pionowo w stosunku do wałka rozrzadu.

    pierścienie oczywiście poszły nowe rowki w tłokach wylizane i nic nie pękło przy montażu...
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. jak ustawić rozrząd peugeot 207 1 4 benzyna