• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Usterka Silnika w PEUGEOT 308

KubaHajde

Nowy
Dołączył
2.08.2024
Postów
4
Punktów
0
Cześć

Podczas jazdy wyskoczyła mi kontrolka i komunikat na monitorze o treści " Usterka silnika - Napraw Pojazd "
Model Samochodu to Peugeot 308 1.2 puretech 130km rocznik 2017
Miesiąc temu miałem podobną sytuację dokładnie ten sam komunikat , w momencie gdy podjechałem do mechanika stwierdził po zajrzeniu pod maskę że to wina świec oraz cewek . Niestety kodu błędu nie pamiętam lecz było to związane z pierwszym cylindrem .
Zostawiłem auto u mechanika wymienił cewki świece auto działało do dzisiaj ...
Auto jedzie maksymalnie 50-55 km .. w miejscu jak stoi to go delikatnie trzęsie tak jakby się dusił no a pod górkę totalny brak mocy .
Czy miał ktoś podobną sytuację ? Lub wie co może być przyczyną po raz kolejny tej usterki :/ czujnik wału korbowego ? czy jeszcze coś innego .


Jeśli dobrze pamiętam to taki był kod błędu. P0302 lub P0301


Proszę o jakieś pomysły wskazówki .​

 

Grzegorz.Józefów

SuperMechanior
Dołączył
31.08.2014
Postów
1247
Porady
1
Punktów
381
Miasto
Józefów

turbokrzychu

SuperMechanior
Dołączył
24.05.2014
Postów
455
Punktów
109
Czyli wypadają zapłony co chwilę i z tego co widać na różnych cylindrach. Nie rozumiem tego upartego systemu wymieniania cewek i świec jak ktoś tylko widzi wypadanie zapłonu, zacząć się powinno tą zabawę od pomiaru kompresji, bo silniki te miały problemy z kompresją, druga sprawa to zajrzeć w układ dolotowy czy zawory nie są zabite nagarem, bo może ich nie domykać. No i oczywiście jest jeszcze milion innych usterek które mogą w tym wspaniałym silniku powodować wypadanie zapłonu. Najlepsza recepta żeby to auto naprawić to szkoda całkowita i zmiana samochodu. Pozdrawiam.
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
7214
Porady
1
Punktów
2046
Wiek
34
Miasto
Kaczory
Dokładnie. Silnik mina.
Może być pierdoła, ale raczej kończy się rozpierduchą po całości.
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
867
Punktów
160
Wiek
27
Zanim spisaliscie na straty jego silnik. To radzę zajrzeć pod cewki często gęsto zbiera się tam wilgoć bo są nieszczelne i potrafi pływać w wodzie ,przez co dzieją się takie kwiatki .
 

Pangia

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2023
Postów
962
Porady
2
Punktów
199
Wiek
30
Miasto
Rzeszów
Nie rozumiem tego upartego systemu wymieniania cewek i świec jak ktoś tylko widzi wypadanie zapłonu
Bo w większości normalnych silników to jest główna przyczyna, w dodatku najprostsza do ogarnięcia - taką fajkocewkę u siebie w Seacie mogę zmienić bez żadnych narzędzi, ewentualnie z płaskim śrubokrętem, jakby ciężko wtyczka schodziła z gniazda. No ale tutaj mamy Puretecha, gdzie bywa i tak, że szybciej skończy się silnik niż świece. :D
 

turbokrzychu

SuperMechanior
Dołączył
24.05.2014
Postów
455
Punktów
109
Skończyły się już normalne samochody :D ja osobiście zaczynam zawsze od podstawy, nie ważne czy nowy czy stary, chyba że widzę że cewka ma przebicie. Zaczynam od kompresji i później mam czyste sumienie, a nie auto z wymienionymi świecami, cewką, wtryskiwaczem i dalej wypadającym zapłonem. Weź sobie wyobraź że jesteś klientem, chcesz odebrać auto i ci mówią no wymieniliśmy panu cewkę, wtrysk i świece ale ma pan uszkodzoną głowicę więc jeszcze tylko remont i auto będzie chodzić :D
 

KubaHajde

Nowy
Dołączył
2.08.2024
Postów
4
Punktów
0
Kompresja zrobiona wszystko okej . Cewki sprawdzone okej . Świece wymienione . Układ dolotowy sprawdzony brak nagaru . Auto narazie działa . Pytanie czy podziała czy znów się ****
 

Styber

SuperMechanior
Dołączył
12.12.2021
Postów
291
Punktów
48
Wiek
29
Weź sobie wyobraź że jesteś klientem, chcesz odebrać auto i ci mówią no wymieniliśmy panu cewkę, wtrysk i świece ale ma pan uszkodzoną głowicę więc jeszcze tylko remont i auto będzie chodzić :D
Właśnie mam wrażenie, że chyba klienci to lubią.
Ja w większości mam auta po takich warsztatach gdzie wymieniają części dobre na nowe.
Wynika to chyba z braku umiejętności diagnozy i obsługi testerów.
No i taki klient finalnie i tak się cieszy, że jest wymienione, bo jego zdaniem teraz już się nie zepsuje :D

Najlepsze są przypadki z dieslami po pseudo programach z wywaloną tablicą DTC.
Tam nawet często niejeden tester wyrzuca jakieś P0000 i tu już powinna się zaświecić lampka w głowie.
No ale nie - nie ma błędu to wymieniamy po kolei :D
 
Do góry Bottom