• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

USUWANIE CRASH DATA ZE STEROWNIKÓW SRS, A PRAWO

Dzeriusz

Nowy
Dołączył
6.09.2019
Postów
1
Punktów
0
Witam, po dłuższym czasie obserwowania forum postanowiłem się zarejestrować i zacząć się udzielać na forum. Ale mniejsza bo od tego jest inny dział. A więc do rzeczy.
Chciałbym poruszyć temat sterowników SRS. Sam usuwam crash daty, głownie Nissan, Renault (częściej po OBD2) i jak wiadomo nie wszystkie marki przewidują ponowne zaprogramowanie sterownika SRS ( i prawnie regeneracja systemów bezpieczeństwa jest zakazana). Wątpię, że ktoś będzie wykładał ponad 3 koła na nowy sterownik, a ludzie wolą już zregenerować niż kupić kota w worku z allegro. Jak jest ze sprawnością tych regenerowanych sensorów, czy notatka typu "sterownik po regeneracji nadaje się tylko do celów szkoleniowych" w jakimś stopniu chroni nas np. gdy poduszki po raz drugi nie wystrzelą przy porządnym dzwonie. Zapraszam do dyskusji.
 

kubart

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.02.2019
Postów
849
Porady
1
Punktów
186
Wiek
53
WWW
www.ecudiagnostyka.pl
Sterownik to soft + hardware , sama ingerencja w soft jesli wiesz jak i czym nie ma prawa nie zadzialac. Gorzej jak cos uszkodzone jest hard. nawet wtyczka czy pin.
Groźniejsze są moim zdaniem wszelkie próby napraw napinaczy, slynne *rezestancje i inne , wtedy mozna sie zdziwic. Wcale sie nie dziwie ze taka jest polityka jesli chodzi o te systemy.
Nowsze sensory niektorych producent. jak wiesz posiadaja Vin takze zakup uzywki i tak sprowafza sie do manipulacji potem w sofcie.
 

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
3463
Porady
1
Punktów
641
Wiek
60
Miasto
WLKP
Trzeba wiedziec co sie robi jak sie wkłada łapki do sensora.Jak sie nie ma pewnosci lepiej nie ruszac.Ja juz miałem kilka przypadków co robiłem sensor i była kolizja i wywalily i ponownie przyniesli do wyczyszczenia.
 

kubart

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.02.2019
Postów
849
Porady
1
Punktów
186
Wiek
53
WWW
www.ecudiagnostyka.pl
Pokaz mi zdjęcie czujnika w sensorze to Ci powiem czy zadziała :) . Jak po uśnięciu crash daty nie zaktywujesz systemu to wniosek nasuwa się sam,,
Pisałem że soft + hardware musi grać , jak masy nie przykręcisz do sensora to też rzadko go zaktywujesz. Temat był sensory a prawo= mało co można legalnie naprawiać,
 
Ostatnia edycja:

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
3463
Porady
1
Punktów
641
Wiek
60
Miasto
WLKP
Legalnie to nie wolno regenerowac airbagow i sensorow a idzcie na giełde w Poznaniu do Damiana ile tego tam sie robi.Nastepna odpowiedz na naprwawy-dlaczego pewne marki jak BMW Opel VW zezwalają do odblokowania sterownika po kolizji przez kasownie błedów do trzech razy.Z innych elementów jest on zbudowany,wątpie w to.
 

piohol

SuperMechanior
Dołączył
31.10.2016
Postów
644
Punktów
111
Miasto
Kępno
Czyli podsumowując wątek, zabić można byle by nie dać się złapać.
 
Do góry Bottom