• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Usuwanie nagaru chemią a konsekwencje jej użycia

slawek7

SuperMechanior
Dołączył
26.06.2013
Postów
465
Punktów
4
Miasto
Szczecin
Cześć
Może to problem wydumany, ale chciałbym poznać Waszą opinię.
Chciałbym wyczyścić tłoki z nagaru bez demontaży głowicy przy pomocy "Forte Air Intake & Valve Cleaner".
Z opinii dostępnych to ten dość dobrze sobie radzi z rozpuszczeniem zanieczyszczeń.
Ale.. czy jak zaleję cylindry i faktycznie nagar się rozpuści to czy potem nie porysuję cylindrów lub jak ten rozpuszczony nagar wejdzie pomiędzy pierścienie?
Co potem z odpaleniem silnika (po usunięciu płynu oczywiście), na ściankach nie ma filmu olejowego.
 

r1obert

Uczestnik
Dołączył
9.03.2017
Postów
41
Punktów
2
Miasto
Łódz
WWW
ecohosting.io
To chemia, która wchodzi w reakcję, a nie ściera niczego. Frakcje węglowodorowe - osad nagaru jest zazwyczaj mieszanką sadzy, spalonych olejów silnikowych oraz resztek paliwa, które nie zostały w pełni spalone podczas procesu spalania w silniku. Chemia rozpuści węglowodory i upłynni węgiel, a nie rozpuści Ci metalu.
 

slawek7

SuperMechanior
Dołączył
26.06.2013
Postów
465
Punktów
4
Miasto
Szczecin
Zwróć uwagę że ja nie pisałem o rozpuszczeniu metalu. Chodziło o rozpuszczone zanieczyszczenia które dostaną się do oleju przez pierścienie i o sam preparat który zostanie uwolniony pomiędzy pierścieniami. Na ten temat producent nic nie podaje.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1495
Porady
1
Punktów
186
Miasto
Nowy Sącz
Już pisałem kiedyś,Archoil do paliwa,wariant ON lub benzyna,tłoki wypucuje z czasem.
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
763
Punktów
141
Wiek
27
Cześć
Może to problem wydumany, ale chciałbym poznać Waszą opinię.
Chciałbym wyczyścić tłoki z nagaru bez demontaży głowicy przy pomocy "Forte Air Intake & Valve Cleaner".
Z opinii dostępnych to ten dość dobrze sobie radzi z rozpuszczeniem zanieczyszczeń.
Ale.. czy jak zaleję cylindry i faktycznie nagar się rozpuści to czy potem nie porysuję cylindrów lub jak ten rozpuszczony nagar wejdzie pomiędzy pierścienie?
Co potem z odpaleniem silnika (po usunięciu płynu oczywiście), na ściankach nie ma filmu olejowego.
Bardzo dobrze to on radzi sobie z Twoim portfelem ,ja używam xado od anticarbon dużo tańsze a robi robotę ,we wszystkich trupach które ratowałem tym środkiem najsłabiej pomógł mi w oplu 1.8 kompresja się podniosła tylko o 1bar a w każdym innym po 3-4bary się podniosła . Polecam ten środek .
 

Pyciek

Początkujący
Dołączył
27.05.2023
Postów
20
Punktów
0
A co z filtrem DPF po odpaleniu silnika po zastosowaniu takiego antykarbona?
 

Damianekone

Bywalec
Dołączył
23.10.2020
Postów
56
Punktów
5
Wiek
31
nie pamiętam nazwy, ale był taki dwuskładnikowy - który się spieniał, robił robotę
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1495
Porady
1
Punktów
186
Miasto
Nowy Sącz
A co może być?! Już sam termin antycarbon wiele mówi,olej Carbon Free Shella do wtrysku bezpośredniego,raczej o nagarach czy efekcie LSPI można zapomnieć o katalizatorze nawet nie wspominam,niestety ten olej nie nadaje się do silników uszczelnionych nagarem.
 
Do góry Bottom