1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Uszczelka pod głowicą? Problem z BMW

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika Gargamelek, 13-07 18.

  1. Gargamelek

    Gargamelek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Witam serdecznie, proszę o jakąś pomoc i ewentualnie koszta jakie mogę ponieść za naprawę, żeby mieć rozeznanie. Jakby ktoś był z Inowrocławia lub okolic to proszę o kontakt.

    W marcu zakupiłem auto. Jakiś czas później w komputerze wyskoczył komunikat, że zbyt mało płynu chłodzącego. Nie wiedziałem skąd ubytek, bo auto miałem za krótko, a że byłem w trasie to dokupiłem mieszalny płyn chłodzący i dolałem. Ostatnio coś mnie wzięło na to, aby podnieść maskę. Okazało się, że płyn bulgocze, a korek syczy. Odkręciłem go. Z wężyka, który daje płyn do pojemnika wyrównawczego leci piana i co jakiś czas płyn. węże są miękkie. brak nalotu na korku, brak oleju w płynie chłodzącym, brak płynu chłodzącego w oleju na bagnecie, brak dymienia na biało. płyn się pieni i cieknie przez korek. nie ma ciśnienia płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Obroty skaczą niekiedy o jakieś (bardzo delikatnie na postoju o jakieś 50-100. Mocy auto nie traci. Z 2 tygodnie temu wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego bo pokazywał złą temperaturę (po 150*C). W tym momencie zakres temperatur silnika waha się od 87 do 99 stopni (w zależności od stylu jazdy). Jakaś diagnoza na szybko? Uszczelka? Wewnętrzny komputer w aucie nie wywala żadnego błędu.

    BMW bmw e60 2007 automat disel

    właśnie zauważyłem, że z okolic pompy układu chłodzenia wydobywa się dziwny stukot, a jak się on pojawił to w zbiorniczku wyrównawczym nagromadziło się tyle, że zaczął małą fontanną wylewać się ze zbiorniczka
     
    Ostatnio edytowano: 13-07 18
  2. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    2 030
    Docenione treści:
    378
    Miasto:
    Kaczory
    Jaki silnik dokładnie. Może pompa się wykociła.
     
  3. Gargamelek

    Gargamelek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    n47 2.0
     
  4. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 453
    Docenione treści:
    265
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    To rwij pompę, chociaż zdejmij pasek i zakrec kołem pompy.
     
  5. Gargamelek

    Gargamelek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    ja mogę komputer naprawić i w innych sektorach podziałać :) z tym to do mechanika muszę podjechać, bo się niestety nie znam. sugerujesz, że tak może się zachowywać walnięta pompa? jak pojadę do nich to mam nadzieję, że będą w tym sektorze szukać, a nie zaraz uszczelka... bo prócz objawów: drgania wskazówki prędkościomierza, wylewania płynu chłodzącego i tego dziwnego tarkotania w równych odstępach czasu oraz słabego siurania płynu z przewodu nie ma. o płyn wybija w podobny sposób:
     
  6. misiek1394

    misiek1394 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    9-12 13
    Postów:
    461
    Docenione treści:
    165
    Miasto:
    K-K
    Znajdź dobry warsztat, a jak będą chcieli rwać głowice to zapytaj się czy był robiony test c02 czy wszystko bo drodze sprawdzili. A w tej bmw nie ma 2 termostatów?
     
    toomii76 lubi to.
  7. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 453
    Docenione treści:
    265
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Są, mogą być nawet trzy, jest tez chłodnica egr które lubią padać i tez będzie CO2 w układzie.
     
    misiek1394 lubi to.
  8. Gargamelek

    Gargamelek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Zauważyłem jeszcze jedną rzecz.

    Raz wywala płyn (jego poziom unosi się tak wysoko, że wylewa się ze zbiornika wyrównawczego) -< przed tym strumień płynu do zbiornika jest delikatny, ale jest
    Innym razem zamiast strumienia wlotem do zbiornika wyrównawczego leci z niego sama piana -< wtedy też spod nakrętki idzie dużo piany

    Pod nakrętką już zaczyna się tam kotlić praktycznie nawet jak silnik jest zimny.

    Terminy u mnie w mieście mechanicy mają na 2-3 tygodnie. Wręcz masakra :(
     
  9. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 398
    Docenione treści:
    1 398
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
  10. Gargamelek

    Gargamelek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
  11. leon 1.8t

    leon 1.8t Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    663
    Docenione treści:
    103
    W tych silnikach lubialy pękać bloki między 2a3 cylindrem
     
  12. Gargamelek

    Gargamelek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Sprawa wygląda tak. Wróciłem z pracy, schodzę na dół, odkręciłem wlew płynu chłodzącego (na zimnym silniku), płynu chłodniczego było po sam korek. Stan taki utrzymywał się z 5 sekund, jak dostało powietrza to tak jak przy przepychaniu rur. Cały płyn wessało, a potem wrócił i zatrzymał się delikatnie pod stanem maks. Potem zakręciłem korek, odpaliłem auto, nagrzałem temperaturę silnika do 90stopni (ciężko było, bo temperatura z 89 na 90 skakała). I co? Brak wylewów spod korka. Po zgaszeniu auta lekko syczy (możliwe, że do wymiany korek). Auto jednak nadal w granicach do 100 faluje na obrotach i ma delikatny problem przy odpaleniu. Po jeździe nadal brak wycieków przez korek, na mocy nie traci, a auto podczas jazdy zachowuje się bez problemów.

    leon ja rozumiem jednakże auto nie przegrzewa się w moim przypadku. temperatura pomiędzy 89*C do 95*C
     
    Ostatnio edytowano: 14-07 18
  13. leon 1.8t

    leon 1.8t Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    663
    Docenione treści:
    103
    Tydzień temu robiłem taki silnik też się nie przegrzewal a blok był pęknięty płynu ubywalo i nic po za tym
     
  14. Gargamelek

    Gargamelek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Byłem u mechanika. Zostawiłem auto. Jutro będą je badać. Na ucho powiedział mi że mu to wygląda na rozrząd. Możliwe?
     
  15. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 453
    Docenione treści:
    265
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Nie, co ma rozrząd do ukladu chłodzenia? Nic! A jak juz Cię namówi na rozrząd to nie montuj żadnego FAI czy automotiv.
     
  16. Gargamelek

    Gargamelek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Płyn się cofnął. Prawdopodobnie się zapowietrzyl. A obroty nadal faluja i ma problem z odpalaniem. Płynu już nie wybija. Auto naradzie ma tam do diagnozy. Jak już stwierdzi co i jak to chce go zabrać i dać do drugiego mechanika. Zobaczę co wtedy drugi powie.
     
  17. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 453
    Docenione treści:
    265
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    W jakim zakresie obrotow faluje? Na postoju czy podczas jazdy?
     
  18. Gargamelek

    Gargamelek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Postój na jałowym. Pierwszy problem naprawiony. Poszła pompa i rozerwalo kawałek wężyka. Ciśnienie musiało być solidne. Zdecydowałem się jeszcze na sprawdzenie głowicy i uszczelki pod. Żeby mieć pewność że nic nie oberwalo i żeby nie załatwić silnika na amen....