• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Uszkodzone ECU lub sieć CAN

matiz78

Początkujący
Dołączył
26.09.2022
Postów
6
Punktów
0
Witam. Mam problem z moim e46 316i (silnik n42b18a). Podczas jazdy nagle zgasł.Samochód od kilku dni posiada instalację gazową kme nevo sky. Rozrusznik kręci. Parę razy udało mi się połączyć z ECU ale problem wystąpił na nowo. Jak odepnę bezpiecznik od instalacji lpg to jest tak że załącza się wentylator chłodnicy i wskazówka pokazuje maks temperaturę (silnik jest zimny) .Jak ją podepnę to temp pokazuje chyba normalnie i nie włącza się wentylator. Rozrząd jest ok. Podejrzewam magistralę CAN lub ECU. Z innymi systemami komunikacja jest ok (dsc , immo, klimatyzacja itp.) Wszystkie kostki do sterownika wypiąłem i przeczyściłem izopropanolem. Co to jest transmission control unit (modół ten powinien znajdować się przegrodę dalej od ECU) ? U mnie nie ma tego czegoś tylko w tym miejscu jest sterownik od instalacji lpg. Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić czy sterownik silnika działa - tak na stole - podłączenie mu na sztywno zasilania i wpięcie w kabel k + kdcan ? Jak sprawdzić ciągłość sieci CAN ? Tak normalnie multimetrem z funkcją mierzenia ciągłości obwodów z jednego i drugiego końca ? Wiem że magistrala CAN jest zabezpieczana rezystorami na końcu - jaka powinna być rezystencja na wypiętych kostkach ? Z góry dziękuję za pomoc. Zamieszam błędy z insa d: bmw1.png . A tu zamieszczam link do pinów ecu DME 9.2: https://www.adamomotorsport.pl/pinout-n42.
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
1197
Punktów
262
Wiek
32
Miasto
Okolice Krakowa
A miałeś takie problemy przed montażem LPG? Zapytaj gaziarza czy wpinał się sterownikiem w CANa, bo ten silnik tylko po korektach OBD da się wystroić. Błędy wskazują na brak komunikacji ze sterem silnika, więc albo to on pada, albo coś zostało pomodzone z kablami.
 

matiz78

Początkujący
Dołączył
26.09.2022
Postów
6
Punktów
0
A miałeś takie problemy przed montażem LPG? Zapytaj gaziarza czy wpinał się sterownikiem w CANa, bo ten silnik tylko po korektach OBD da się wystroić. Błędy wskazują na brak komunikacji ze sterem silnika, więc albo to on pada, albo coś zostało pomodzone z kablami.
Przed montażem LPG wszystko było jak najbardziej okej. Problem wystąpił dosłownie dwa dni po założeniu instalacji LPG. Dodam że komputer nawet nie otwiera przepustnicy - wydaje mi się że, pomimo braku połączenia sieci CAN powinien ją otwierać. Więc albo komputer nie ma zasilania albo padł całkiem. Dobrze myślę ?
 
Ostatnia edycja:

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
1197
Punktów
262
Wiek
32
Miasto
Okolice Krakowa
Ale skąd wiesz, że w ogóle? Jak to sprawdziles? Na włączonym zapłonie nigdy nie otworzy. Ja i tak problemu upatruje w kwestii montażu LPG, bo jakoś nie koniecznie wierzę w takie zbiegi okoliczności ;)
 

Bajzel

Bywalec
Dołączył
19.03.2012
Postów
68
Punktów
9
Wiek
33
Zacznij od podstaw. Skoro nie masz komunikacji ze sterownikiem silnika to koniecznie sprawdź jego zasilanie, plus po zapłonie, masę.
 

matiz78

Początkujący
Dołączył
26.09.2022
Postów
6
Punktów
0
Udało się uzyskać komunikację z ECU. Po poruszaniu wtyczką od sterownika gazu złapało. Umawiam się z gazownikiem aby poprawił instalację od gazu.
 
Do góry Bottom