• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Uszkodzony silnik Mercedes Sprinter 2009 2.2

Mateusz999

Początkujący
Dołączył
31.12.2020
Postów
7
Punktów
0
Wiek
34
Dzien dobry
Jestem kierownikiem warszawskiego hospicjum domowego. Od dwoch lat mamy karetke Mercedes Sprinter 316 2009 rok, 2143 cm3/ 120 KW podobno to silnik OM651
TYDZIEN po wymianie wtrysków w karetce zatarl sie silnik. Podobno zatarty jest wal. Szukamy kogos, kto moglby spojrzeć na samochód i naprawić silnik ewentualnie przełożyć na nowy. Kontaktując sie z firmami samochodowymi, ceny różnią sie po kilka tysięcy I niektóre bywaja szokujace. Niestety ale w pierwszej kolejnosci musimy wziac pod uwage koszta. Czy moglby ktos z Panow polecic warsztat w Warszawie, gdzie znaja sie na takim Sprinterze i maja szybkie terminy a ceny w miare normalne? Unieruchomiona karetka to dla nas bardzo duzy problem. Szczęśliwego Nowego Roku
 

W140

SuperMechanior
Dołączył
1.03.2018
Postów
110
Punktów
11
Miasto
Wyszków
Nie wiem czy ceny normalne ale tylko MB robią, Regulska 56a Warszawa
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
978
Punktów
73
Miasto
Nowy Sącz
Można smialutko powiązać przyczynę zatarcia z wtryskiwaczami(lejące),wystarczy tylko przyglądnąć się stanowi oleju,nawet jeśli olej był wymieniony, to mogła być przyczyna zatarcia.
 

Diagbox10

-*-*-
Dołączył
5.04.2018
Postów
5973
Punktów
1053
Miasto
trasa lublin siedlce
Myślę ze idiota nie wymieniał tych wtryskow i sprawdził olej. Gorka zaczela sie przy wymianie oleju. Ten silnik to spie...olenie totalne MB
 

Mateusz999

Początkujący
Dołączył
31.12.2020
Postów
7
Punktów
0
Wiek
34
Hej niestety karetka dalej stoi, silnik wymontowany i ogolnie wielka kiszka. Moze ktos dysponuje silnikiem OM 651 nawet z osobowki? Podobno ten silnik jest nienaprawialny i nie ma sensu go regenerować. Wszystko to, co dostepne jako regenerowane jest jako lipa. Bede wdzięczny za support.
 

Danmar

SuperMechanior
Dołączył
10.04.2015
Postów
224
Punktów
52
Miasto
Poznań
mercbed lubasz, bardzo duży szrot mercedesa, może też Ci przywieź na giełdę do Poznania, zadzwoń i zapytaj :)
 

Mateusz999

Początkujący
Dołączył
31.12.2020
Postów
7
Punktów
0
Wiek
34
Rzeczywiście jest tak, że silnik OM651 jest nienaprawialny? Rozmawiałem z niejakim panem Marcinem, który to sprzedaje regenerowane silniki na ebayu i daje rok gwarancji. Twierdzi, ze taki przejedzie 300k. Czy rzeczywiscie darowac sobie te regenerowane czy lepiej szukac uzywanego z niskim przebiegiem?
Automatyczne połączenie postów:

No tak, szczególnie kiedy ktoś chce sprzedać silnik za 8500 zł a potem podbija cenę do 10000
 

XMARIO

SuperMechanior
Dołączył
25.10.2018
Postów
5966
Punktów
6792
Miasto
Mazowieckie
A co na to ASO?
dywagacje na temat silnika w przypadku karetki to trochę lipa.
co jest, nie ma w W-wie serwisu czy o co chodzi?
trza te 40koła pln. położyć i tyle.
 

Mateusz999

Początkujący
Dołączył
31.12.2020
Postów
7
Punktów
0
Wiek
34
Dzięki za odpowiedzi. Historia na Elektrodzie tragiczna.
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2246
Punktów
664
Miasto
Manchester
Odnośnie tamtego silnika, niby wina pierwszego mechanika, który ubil 2 silniki niby chłodnica oleju ... a i tak 3ci silnik wkładany przez firmę, która je regeneruje - tez się wysypał :D

Daje to tylko obraz na jakość silników po tzw. Regeneracji z allegro...

Autor ostatniego postu to Pardi mercedes ? :>

EDIT

Jeżeli tak to Hospicjum może się z Tobą dogadać, dajcie jakiś odcinek z wyciągania silnika / "sekcji zwłok" i linki do portalu zrzutka.pl na naprawę sprintera z opisem ogólnej historii, + przytoczenie przykładu z elektrody jak to źli ludzie silniki regenerują po psich pieniądzach, później po jakimś czasie nie wiem , 2 tygodnie ? naprawa silnika krok po kroku. Naturalnie nie za darmo, ale jak się dobrze dogadacie...

Raz, że kanał będzie miał promo, dwa - pomoc hospicjum, nawet jeżeli uda się uzbierać 1000 zł, zawsze jest to 1000 zł mniej od ceny ogólnej.


Z tego co wiem hospicja są na szarym końcu łańcucha dofinansowania NFZ ... więc tutaj tylko można sprawę polepszyć.


Cel szczytny.

Edit 2

Dacie też w razie czego linki do oddania 1 % podatku. Zawsze to jakieś dodatkowe pieniądze na przełomie kwietnia / maja.
 
Ostatnia edycja:

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2246
Punktów
664
Miasto
Manchester
EDIT 3

Z tego co pamiętam to jest właśnie ta firma od tego om651 z elektrody.

Ich silnik OM651 na allegro :

https://allegro.pl/oferta/silnik-mercedes-sprinter-om-651-2-2-9678424572 - naturalnie najtańszy w całym portalu :D


Ich opinie :



Wracamy teraz do opisu z aukcji :


"Witam,gwarancja 90 dni

Do Sprzedania Posiadam Nowy regenerowany Silnik do Mercedesa 2.2 Cdi OM 651 09-16

Ustawiony - Gotowy do Montażu Po Pełnej Regeneracji Na Nowych Częściach !!!

Dla Dobra Klienta - Szkoda czasu i Pieniędzy na Silnik po przeglądzie czy Używany !

Nie przeglądamy Podzespołów Silników tylko montujemy Nowe Części !!!

Silniki Skręcane Fabrycznie z Całą Literaturą oraz Dynamometryką / Odpowiednimi Narzędziami !

- Głowica Po Pełnej Regeneracji na Nowych Częściach Nie Spawana !! Każdy Zawór Frezowany pod Prowadnicę co Eliminuje Skosowanie Zaworu i przedwczesne zużycie Gniazda !!Gniazda Obrobione Profesjonalnie Centrycznie Bez Docierania Zaworów !!! Jest to istotne do długiej pracy Silnika !!

- Nowa Uszczelka Pod Głowicę

- Honowanie Tulei cylindrycznych

- Tłoki + Korbowody po Weryfikacji Stan Bardzo Dobry " Posiadają Matkę bez rys "

- Nowe Pierścienie Tłokowe

- wymieniony rozrząd

- Wał szlifowany

- Blok Osiowany

- Nowe Panewki Główne

- Nowe Panewki Korbowodowe

- Nowe Uszczelniacze oraz Uszczelki

- Pompa Oleju nowa lub poregeneracij /sprawdzana ciśnienie/'

- Szlif Płaszczyzny Głowicy

- Szlif Płaszczyzny Bloku

Słupek Silnika Umyty Wewnętrznie jak i zewnętrznie Gotowy do Montażu

Silnik trzeba Zalać olejem oraz zalozyc nowy filtr.

Pisemna Gwarancja Na Silnik !!! /////TRZY MIESIACE

Odbiór Kurierem Waszego Silnika Gratis !!!

Transport Kurierem na Palecie około 150 zł

Ewentualnie Transport do Klienta pod Drzwi - Posiadamy własny Transport " Cały Kraj

CENA PODANA PRZY ZDANIU STAREGO SILNIKA

MOŻLIWA WYMIANA SILNIKA W NASZYM WARSZTACIE

TRANSPORT 1.20 ZA KILOMETR POWYŻEJ 400KM "

___________________________________________________________________

Teraz wyciągamy z opisu i porównujemy zdania, które sobie przeczą :D


"Ustawiony - Gotowy do Montażu Po Pełnej Regeneracji Na Nowych Częściach !!!

Dla Dobra Klienta - Szkoda czasu i Pieniędzy na Silnik po przeglądzie czy Używany !

Nie przeglądamy Podzespołów Silników tylko montujemy Nowe Części !!!"


a zaraz niżej mamy :

" Tłoki + Korbowody po Weryfikacji Stan Bardzo Dobry " Posiadają Matkę bez rys " "

- Pompa Oleju nowa lub po regeneracij /sprawdzana ciśnienie/'


Ocenę zostawiam Wam samym... :D Muszę się ich zapytać jak regenerują te pompy oleju ....pompa OE / pierburg to koszt około 1200 zł.... Zamienniki od 600 zł :O Ogólnie zgroza.

Naturalnie już dwa silniki sprzedane na allegro...
 
Ostatnia edycja:

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2246
Punktów
664
Miasto
Manchester
Z ciekawości zrobiłem kalkulację, jest niedziela więc "day off" :
Silnik po regeneracji -4990 pln

prowizja allegro od sprzedaży - 200 zł
zostawiamy starą pompę oleju - 0 zł
zostawiamy stare tłoki i korbowody - 0 zł
Regeneracja głowicy - około 800 zł
honowanie, szlifowanie bloku - 200 zł, osiowanie 300 zł ?

zestaw uszczelek - nie wiem czy w ogóle ma to rację bytu, tam chyba tylko potrzeba na pokrywę, pod głowicę i ewentualnie jakieś uszczelniacze. powiedzmy, że 300 zł ?
Zawiezienie / przywiezienie od szlifierza - 100 zł
Zdemontowanie starego silnika i weryfikacja - 100 zł
montaż nowego silnika 1 dzień ? - 150 zł
zusy , srusy , pracownik, wynajem hali, koszta - powiedzmy 300 zł od jednego silnika
tulejki korbowodów i sprawdzenie tłoków - 300 zł ?
Pierścienie komplet x4 - dajmy 350 zł
komplet panewek korby + główne - 260 zł + 250 zł
obróbka wału - 300 zł
NOWE ŚRUBY :> HEHE - stopy wału 9 zł x 10 sztuk - 90 zł, śruby głowicy 10 sztuk 150 zł, śruby korbowodów 8 dajmy 10 zł sztukę - 80 zł

Chyba wszystko, ceny ogólne tak na szybko, możliwe, że czegoś nie doliczyłem. Zostaje około 960 zł przy założeniu, że WSZYSTKIE tłoki są "sprawne" oraz pompa oleju jest po regeneracji, a nie wymianie :D

Jeden tłok to koszt jakieś 350 zł, pompa dajmy 600 zł. 4x350 + 600... daje nam 1800 zł Więc facet wtedy jest świętym mikołajem i dokłada nam 840 zł. Naturalnie jest jeszcze podatek dochodowy i VAT... :O

Naturalnie zapomniałem o rozrządzie !! :D Nowy zestaw febi - 800 zł ?

Nie no typ jest zdecydowanie filantropem :D Jaki ma sens zostawianie starego łańcucha ? :O



Matematyka nie kłamie. Powodzenia życzę przy zakupie takiego silnika.
 
Ostatnia edycja:

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
978
Punktów
73
Miasto
Nowy Sącz
W 1999 r porządny remont 2.0 benzyna MB 190 E kosztował mnie 6000 zł,bez wymiany hydrauliki zaworowej,tutaj poszła zwykła ręczna,łańcucha nie wymieniono,korbowody stare zostały,tłoki używki ale w bdb stanie,nowa pompa olajowa,panewki głowica nie uszkodzona,gażnik nie wymieniany,ale musze przyznać,ze przez 200 tyś km na lpg zero problemów z silnikiem,zero awarii,opłaciło mi się,za porządny remont 200 d w115 w 90 roku zapłaciłem 4000 zł,a ten silnik to już kompletnie najniższa półka skomplikowania,300 tyś km ,przez ten dystans wymieniłem tylko swiece,zero zł dołożone do samego silnika(prócz wiadomo czego),obydwa silniki odpalały natychmiast nawet przy -30 st.c(były takie mrozy,mieszkam przy potoku w ,,górach,,)
 
Do góry Bottom