1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Vectra B DTi problem z podciśnieniem

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika vikisb, 8-02 18.

  1. vikisb

    vikisb Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-02 18
    Postów:
    42
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Świerklany
    Witam.
    Posiadam opla vectra b X20 DTH 101 km. polift 99rok. W aucie od jakiegoś czasu mam problem z podciśnieniem i nie potrafię go rozwiązać.W pierwszej kolejności sprawdziłem błędy w silniku i nie ma żadnych błędów.Zakupiłem wakuometr sprawdziłem pompkę vac-było ok.-0.6bar. to kupiłem nową.Przy okazji okazało się,że mam uszkodzone serwo-jak wpiąłem waku. do kolanka na serwie to było -9.5 bar.Pierwsze naciśnięcie hamulca i podciśnienie dalej jest.Podciśnienie spadło przy piątym naciśnięciu hamulca.Dodatkowo przy piątym naciśnięciu hamulca znikało podciśnienie po stronie "sterowania" EZ i "osprzętem" .Serwo kupiłem nowe do Zafiry a i jest ok. Sęk w tym,że auto dalej zamulało.Wyczyściłem dolot,klapki i kanały dolotowe + wymiana filtrów paliwa i powietrza-nic to nie dało.EGR oraz IGR szczelny-robiłem testy strzykawką.Z tego co spostrzegłem,jak wepnę wakuometr zamiast trójnika przy aku. to mam -9.5bar i sztanga od turbo jest sztywna nie do ruszenia czyli coś jest z EZ od EGR/IGR .Spostrzegłem też,że jak wepnę wakuometr pomiędzy EZ a EGR to mam -0.7bar i po chwili podciśnienie znika prawie do 0 bar. Sprawdziłem EZ zgodnie z poradą na necie i o dziwo jest sprawny.Zakupiłem dwa inne EZ o nr. 022 i nadal to samo.Zgłupiałem i do wtyczki od EZ dodałem żarówkę 1.2w jak przegazuję to żarówka zaświeci się na chwile i jest podciśnienie na EGR.Niestety żarówka po ok.15-20 sek.gaśnie i znika podciśnienie na EGR.Czyli niepotrzebnie kupiłem dwa EZ.Trudno.Początkowo podejrzewałem że uszkodzony jest czujnik doładowania.Na pobliskim szrocie kupiłem dwa takie czujniki-jeden od vectry drugi od astry.Czujniki podmieniłem i problem jest nadal.Byłem na sprawdzeniu turbo-fachowiec zajrzał do turbo od strony filtra powietrza i od strony IC.Zdaniem fachowca delikatny luz na turbo oraz lekkie zapocenie wylotu nie kwalifikują od razu turbo do wymiany.Omówiłem fachowcowi od turbo problem z podciśnieniem i jego zdaniem pierwsze co trzeba zrobić to uporać się z podciśnieniem.Jak uporam się z podciśnieniem i problem będzie nadal to mam przyjechać i pomyślimy co dalej z turbo.Wąż od turbo do IC po przegazowaniu delikatnie puchnie.Przepływka wskazuje 440 mg/suw po przegazówce spada do ok.300 mg/suw .Przepływka wymieniana jakoś wiosną ub.roku .Objaw z przepływką był taki że zaświecił się check zgasiłem auto i już nie odpalił:confused:P-com wskazał przepływkę zakupiłem nową z bosch za ok.450zł .

    Aha,spalanie na postoju mam 1.2L/h wszytko powyłączane (napięcie na aku.14.38V) miasto ok.10,4-11,1 . Auto trochę kopci przy przegazowaniu i w porównaniu do ursusa C-330 to śmierdzi spalinami jak diabli.
    Termostat sprawny we.Ecu temp.silnika 88-89 stopni.Kąt dawki paliwa żądany i rzeczywisty taki sam to samo z masą paliwa.


    Co może być nie tak?przeoczyłem jakiś czujnik czy coś?.

    Przepraszam że tak długi post ale chcę by było to w miarę czytelne i by było wiadomo co zrobiłem.
     
  2. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 745
    Docenione treści:
    378
    Miasto:
    Pogorzela
    Mistrzu referat na ojp. Zobaczyłeś co się robi podczas jazdy? Przepływ powietrza kat wtrysku? Kat jeszcze Jest?Weź puść podciśnienie na krótko do zaworu sterującego turbo i patrzaj co się robi. Ten silnik jest prosty w diagnozowaniu ...
     
  3. Piotr_skc

    Piotr_skc Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-06 17
    Postów:
    195
    Docenione treści:
    17
    Miasto:
    Skierniewice
    Spalanie na postoju powinno byc ok 0.6l/h (silnik rozgrzany)
     
  4. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 745
    Docenione treści:
    378
    Miasto:
    Pogorzela
    Tam możliwe że któryś wężyk od podciśnienia przetarty lub sama którąś grucha membrane ma strzelona
     
  5. vikisb

    vikisb Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-02 18
    Postów:
    42
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Świerklany
    Z tym sprawdzeniem parametrów w czasie jazdy to będzie kłopot-bateria w lapku trzyma max.5min . .Niewiem czy dam radę odczytać jakiekolwiek parametry w czasie jazdy.Najwyżej ściągnę kogoś z lapkiem i sprawdzę.

    EGR/IGR/WG sprawne,robiłem testy strzykawką oraz z "wciśnięciem" i przytkaniem króćca,na razie to zostawię w spokoju.Na necie przeczytałem,że ktoś miał ten sam problem z podciśnieniem EZ-EGR co ja.W tamtym przypadku winny okazał się być EZ,u mnie dla odmiany po ok.15-20 sek.znika zasilanie na wtyczce EZ EGR czyli coś jest nie tak.Jutro mam zamiar wybrać się na szrot po wtyczki do EZ i sprawdzę podciśnienie po podaniu nap. .

    Niewiem czy dobrze robię,ale jak na zgaszonym silniku odepnę przepływkę to zaświeci się check i nie odpalę auta.Jak na odpalonym silniku wypnę wtyczkę od przepływki to wywala checka,palanie chwilowe pozostaje bez zmian,obroty nie falują.Czyż by przepływka kaput?.
     
  6. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 548
    Docenione treści:
    1 529
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    .
     

    Załączone pliki:

  7. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 745
    Docenione treści:
    378
    Miasto:
    Pogorzela
    No to inwestycja w baterię i jazda z parametrami. Kto nie inwestuje ten nie szampana nie piję )
     
  8. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 548
    Docenione treści:
    1 529
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Albo
    upload_2018-2-9_21-4-40.jpeg
     
  9. Mattii

    Mattii Bywalec

    Online
    Dołączył:
    16-02 14
    Postów:
    951
    Docenione treści:
    128
    Miasto:
    Maszewo
    Ładowarka samochodowa. Mniejsze straty.
     
  10. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 084
    Docenione treści:
    544
    Miasto:
    europolonia
    Najpierw to sobie te ampery poszukaj, bez lapka a z Voltem.

    I nie zapomnij kumpla Ohma.
     
  11. vikisb

    vikisb Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-02 18
    Postów:
    42
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Świerklany
    Woltomierz wpięty do wtyczki EZ EGR wskazuje ok.9V i po chwili nap.spada do ok.2.5-3V .Tak ma być?.
    W jeździe nie sprawdzałem,ale na postoju zmieniają się kąty wtrysku zarówno wymagany jak i aktualne i wartości są identyczne.

    Jest to może ktoś z okolic Rybnika/Gliwic/Katowic ew.Bielska i mógł by posprawdzać dokładnie parametry?.To że sprawdzam to nic mi nie mówi bo nie wiem jakie mają być parametry... .
     
  12. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 548
    Docenione treści:
    1 529
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    PDF NR 4
     
  13. vikisb

    vikisb Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-02 18
    Postów:
    42
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Świerklany
    Yyyy,możesz jaśniej bo nie kumam przekazu... .
     
  14. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 084
    Docenione treści:
    544
    Miasto:
    europolonia
    Spójrz wyżej na jego posty i otwórz nr 4 .
     
  15. vikisb

    vikisb Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-02 18
    Postów:
    42
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Świerklany
    Maf sensor to czujnik doładowania,IAT sensor co do za czujnik?coś z jakąś temperaturą?.
     
  16. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 548
    Docenione treści:
    1 529
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    upload_2018-2-12_15-7-13.jpeg MAF SENSOR
    upload_2018-2-12_15-9-2.jpeg MAP SENSOR
    upload_2018-2-12_15-10-12.jpeg IAT SENSOR
     
  17. vikisb

    vikisb Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-02 18
    Postów:
    42
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Świerklany
    IAT Sensor to ten czujnik po między filtrem paliwa a przepływką?. U mnie ten czujnik jest odpięty nie widzę żadnej wolnej wtyczki... .Nie jestem pewien,ale w DTI czujnik powietrza wlotowego jest chyba w przepływce... .
    Biorę miernik i idę zrobić te pomiary.
     
  18. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 084
    Docenione treści:
    544
    Miasto:
    europolonia
    Coś daleko to auto stoi.
     
  19. vikisb

    vikisb Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-02 18
    Postów:
    42
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Świerklany
    Przepłwka do wymiany.

    Zmodernizowałem trochę układ podcisnień- przewód z trójnika k.filtra paliwa został podłączony bezpośrednio pod kolny króciec VAC,natomiast przewód z trójnika EZ przy aku.został podpięty pod kolanko na serwie.Efekt?sztanga od turbo nie do ruszenia-auto jeździ o niebo lepiej i spadło spalanie-ok.7,5-8,5 miasto naturalnie.Niestety po tej modernizacji wali mi błąd P0400-5 z dopiskiem krytycznego nr.2 ,czyli podciśnienie.Zrobiłem pomiary waku. .Na przewodzie doprowadzającym podciśnienie do trójnika EZ/k.aku mam -0.9 i chyba dwie kreski,czyli ok.jak tym trójnikiem podepnę EZ od EGR a z drugiej strony trójnika dam waku to mam...niewiem,wskazówka lata jak szalona.Jak odepnę przepływkę to waku.pokazuje -0.4 bar .Czyli błąd P0400-5 generuje przepływka?
     
  20. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 084
    Docenione treści:
    544
    Miasto:
    europolonia
    Na oscyloskopie pokaże Ci wszystko , co z nią