• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Vectra C 1.9 Alternator

Davpod

SuperMechanior
Dołączył
15.09.2018
Postów
172
Punktów
41
Miasto
Gdańsk
Wie ktoś jaki jest dokładnie sygnał sterujący z ecu do alternatora? I czy uszkodzone ecu może powodować złe (zbyt słabe) ładowanie?
 

Diagbox10

-*-*-
Dołączył
5.04.2018
Postów
7041
Punktów
1167
Miasto
trasa lublin siedlce
Zmierz oscyloskopem sygnal. Jak tetnienie tylko to odepnij i przez żarówkę dopnij do akumulatora plusa. I sprawdz błędy. I daj głos.
 

Davpod

SuperMechanior
Dołączył
15.09.2018
Postów
172
Punktów
41
Miasto
Gdańsk
Ja nie mam tego auta u siebie. Pytanie jest czysto techniczne, czy jest taka możliwość żeby ecu zakłuciło ten sygnał i powodowało słabe ładowanie? Ewentualnie jakie są objawy odłączenia tego przewodu? Ładowanie nadal powinno być czy nie?
 

Davpod

SuperMechanior
Dołączył
15.09.2018
Postów
172
Punktów
41
Miasto
Gdańsk
No właśnie potrzebuje kogoś kto zna vectre c na tyle żeby konkretnie odpowiedzieć jak to tam działa. W vw z podobnych lat odpiecie nie ma wplywu na ładowanie tylko na kontrolke od ładowania ale jak to jest w takiej vectrze?
 

Davpod

SuperMechanior
Dołączył
15.09.2018
Postów
172
Punktów
41
Miasto
Gdańsk
To jest 1.9 podobno alt byl regenerowany i sprawdzany na maszynie i wychodzi ok a objawy nadal te same czyli 12,5V max 13.5V jesli wejdzie na obroty. Przy obciazeniu (światła, ogrzewanie szyby itp) spada na wolnych obrotach do nawet 11.5V. Od czasu do czasu zapala kontrolke ładowania. Odłączenie przewodu sterującego kompletnie nic nie zmienia ani ładowania ani kontrolki. Próbuje ustalić na odległość czy coś takiego może robić ecu... bo dla mnie osobiscie wyglada na regulator ale nie mam doswiadczenia z vectrą moze tam jakos to jest sterowane przez ecu i ecu zmniejsza ładowanie z powodu jakiejs usterki??? Czy to nie możliwe i ładowanie ma być niezależnie od ecu?
 

toomii76

toomi
Dołączył
2.11.2014
Postów
12995
Punktów
6718
Miasto
turek
kiedyś taką astrę miałem. altek po wymianie i nadal słabe ładowanie. masa pod akumulatorem była winna.
 

Davpod

SuperMechanior
Dołączył
15.09.2018
Postów
172
Punktów
41
Miasto
Gdańsk
Brałem to pod uwage ale mierzyli biorac mase bezposrednio z aku a plus bezposrednio z alt i jest to samo.
 

Diagbox10

-*-*-
Dołączył
5.04.2018
Postów
7041
Punktów
1167
Miasto
trasa lublin siedlce
Mase to weź z alternatora i plusa. Czy zapala sie kontrolka ładowania jak jest niskie napięcie? Jezeli byl sprawdzany na maszynie to raczej nie cyfrowo sterowany z ecu. Tam w tych jest czujnik temp ktory podaje temp do ecu a ten wysterowuje ladowanie. Stawiam na regulator lub upalona diode
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1428
Punktów
261
Miasto
Podkarpacie
Wczoraj w sharanie wymieniałem kabel plusowy , w środku był fioletowy , Ładowanie 13V po wymiennie 14 ,2V .
 

Davpod

SuperMechanior
Dołączył
15.09.2018
Postów
172
Punktów
41
Miasto
Gdańsk
Kontrolka zapala sie od czasu do czasu ale wiekszosc czasu nie, nawet jak pod obciazeniem jest 11.5V to nie świeci.
Automatyczne połączenie postów:

Przewod plusowy nie ma raczej znaczenia bo mierzone na wyjsciu z alternatora. Ale troche odbiegłem od tematu bo nie chodzi tu w zasadzie o znalezienie przyczyny tylko o pytanie czy coś takiego może robić ecu? Bo mnie tylko to w zasadzie obchodzi obecnie.
 

Davpod

SuperMechanior
Dołączył
15.09.2018
Postów
172
Punktów
41
Miasto
Gdańsk
Tak tylko nadal nie wiem czy jest on sterowany w takiej vectrze? i jakie powinno w takim przypadku byc ładowanie lub jego brak po odlaczeniu przewodu sterujacego?
 

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
2860
Punktów
744
Wiek
34
Miasto
Pogorzela
Alternator musi się wzbudzić sam . Nawet bez D+. Ładowanie. Tam bcm zarządza ładowaniem. Jeśli napięcie spadnie poniżej 11 V to zapala kontrolkę ładowania 8 po drodze wyłączy wspomaganie itd .
 

Davpod

SuperMechanior
Dołączył
15.09.2018
Postów
172
Punktów
41
Miasto
Gdańsk
Ok. Czyli konkretnie mówiąc żaden sterownik nie może powodować słabego ładowania i jesli takie jest to wina alternatora lub regulatora czy tak? Tym bardziej że poziom ładowania nie zmienia się po odłączeniu sygnału miedzy alternatorem a ecu.
 

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
2860
Punktów
744
Wiek
34
Miasto
Pogorzela
Nie doczytałem albo nie napisałeś który dokładnie rok auta . Ale z tego co pamiętam 1.9 cdti bcm odpowiada o zapalenie kontrolki ładowania dopiero jak napięcie spadnie poniżej 11 v . Podejrzewam ze masz zesrany alternator i dlatego masz problem . Druga sprawa . Jeśli masz alternator naprawiony na chińskim badziewiu to tak będzie się działo. Walczyłem już z takim tematem ...
 

Davpod

SuperMechanior
Dołączył
15.09.2018
Postów
172
Punktów
41
Miasto
Gdańsk
To poliftowa vectra. Mnie interesuje tylko i wyłącznie czy za takie objawy może odpowiadać ecu reszta jest nie ważna. Ewentualnie jakie beda objawy odlaczenia przewodu miedzy ecu a alternatorem? Nie chodzi mi o szukanie przyczyny slabego ładowania.
 
Do góry Bottom