1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Vito W639 - błąd poduszki kierowcy

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Markson43, 9-10 18.

  1. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    715
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    Czytaj chłopie co piszę wcześniej!!!! Błąd pasażera został specjalnie wywołany.

    Przecież pisałem że do wymiany ale raczej weż pod uwagę 7-8 Ohm a nie pomiar który już po którymś podłączeniu spadł na 0000


    NIE

    Miałem możliwość przełożenia od sprawnego auta i wyszło tak:
    1.po przełożeniu taśmy i poduszki kasuję błąd spłonki ale poducha zostaje.
    2.Pomiar innej taśmy 1,4 ohm
    3.Tamta poduszka jest inna
     
  2. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    2 632
    Docenione treści:
    310
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Miedzy tasma a sterownikiem jest zlaczka napewno. Tam wepnij opornik
     
  3. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    715
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    ok jak się dostane......bo to idzie w prawo pod konsole
     
  4. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    2 632
    Docenione treści:
    310
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Czesto tasmy padaja. A nie masz innych bledow oprocz poduchy?
     
  5. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    715
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
  6. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    2 632
    Docenione treści:
    310
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Na tej tasmie jest jeszcze klakson i inne badziewia. Kiedys probowalem naprawiac tasme to mi trabilprzy skrecaniu hehe
     
  7. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    715
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    Na taśmie jest klakson i poducha i nic więcej......
     
  8. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    2 632
    Docenione treści:
    310
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A czujnika do esp czy cóś?
     
  9. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    715
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    Czujnik skrętu jest niżej pod taśmą i ma swoją wtykę .On nas nie interesuje.
     
  10. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    2 632
    Docenione treści:
    310
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Juz wszystko wiesz. Jutro rozbieraj i sprawdzaj
     
  11. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    715
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    OK
    Oto foto z vita co przekładałem taśmę i poduche rok 2008 a mój co robię 2004r. a program ten sam :)
    Jakie życie może być piękne bez StarDiagnosis :)

    Teraz pytanie! co ma zrobić opornik jak sterownik oprócz oporu potrzebuje jeszcze jednych danych.Czyli spłonkę poduszki da się opornikiem zaleczyć a poduchy już nie...
     

    Załączone pliki:

  12. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    715
    Docenione treści:
    100
    Miasto:
    PLE
    Na to zakładasz rezystor żeby sterownik to widział jako spłonke.

    Za duży opór masz u kierowcy powinnieneś to zbliżyć oporu pasażera i wykasujesz usterkę.

    Sprawdź rezystecję instalacji od sterownika do taśmy. Chyba że nasz nieodpowiedni opornik. Przecież musiał byś na kompie widzieć opór rezystora którego wpiołeś przed taśmą jak ci radziliśmy.
     
  13. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    715
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    Zaryzykowałem i zmierzyłem opór samej poduszki kierowcy :) 2.2 ohm
    Czy ktoś wie jaki ma być?

    Ale to jest z innego vita z 2008r to nie jest nasz problem.

    Dostałem się do tej kostki co pisał Diagbox10 i zrobiłem pomiar przewodów od kierownicy czyli pomijając taśmę do tej złączki i pomiar 0,4 ohma na każdym drucie...czyli jest bardzo dobrze.
    Zwierając ich razem z jednego końca też 0,4 ohma
    Zostaje teraz tylko sama poducha która ma 2.2 ohma
     
    Ostatnio edytowano: 11-10 18
  14. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    468
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Oporność poduszki jest prawidłowa.
     
    Markson43 lubi to.
  15. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    715
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    Czyli zakup innej poduszki nie wchodzi w grę?
    Na czym to polega że robi dwa pomiary sterownik.....? Spłonka i poduszka
     
  16. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    468
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Zakup drugiej poduszki mija się z celem.
    Sterownik nie robi żadnych dwóch pomiarów. Podłącz inny tester w celu zweryfikowania poprawności tych błędów.

    Czy we wtyczce pod kierownicą są metalowe blaszki, które stykają się z pinami ?
     
    Ostatnio edytowano: 11-10 18
    Markson43 i winetoo lubią to.
  17. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    715
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    Nie...ale są w kostce koło sterownika właśnie do poduszki kierowcy....a o co chodzi?
    Ta którą rozpinam aby zrobić pomiar...

    Nie bardzo mam gdzie podjechać kto by miał SD bo co innego nie wchodzi w grę.
     
  18. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    468
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Zadzwoń do mnie, to pogadamy bo za dużo pisania.
     
  19. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    715
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    Całkowitą pomocą i znajomością wiedzy okazał się sławeuszek.
    Gratuluję praktycznej wiedzy i zrozumienia pytającego.Mój tester Autocom jest super i jestem bardzo z niego zadowolony ale przy tym problemie wprowadził mnie w czarną dupę...
    Pokazywał kompletnie inny problem jaki zaistniał.Kolega slaweuszek jednak go inaczej zinterpretował i trafił.
    Bład:pODUSZKA KIEROWCY ZA DUŻA REZYSTANCJA dotyczył naboju napinacza pasa kierowcy :)
    Ale to nie koniec problemu bo wiązka od sterownika do napinacza czyli dwa przewody zgniły pod progiem kierowcy i całkowity brak przewodności.
    Symulacja opornikiem przed progiem zażegnała problem i kontrolka SRS po wykasowaniu błędu już nie zaświeciła :)


    Dziękuję ogólnie wszystkim za zainteresowanie i pomoc....
     
    Piotr0583 i toomii76 lubią to.