1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Volkswagen Crafter 2010 - Uszczelniacz WAŁU

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Ogień-Opór, 20-07 18.

  1. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Proszę o pomoc.

    Przekładam silnik w Volkswagen Crafter 2.5TDI
    Samochód, który stoi na warsztacie wyjechał z fabryki z jednostką 2.5TDI 100kW (136km) o oznaczeniu CECA (na bloku), albo inaczej BJL.

    Przywieźli mi silnik to BJK -2.5TDI o mocy 80kW (109km) - golas.

    Tłumaczyłem, że mogą się różnić. Do sedna.
    Na pierwszym zdjęciu(biały czujnik srebrna ramka) jest uszczelniacz i zarazem pierścień (sygnał wału) -tak wygląda z oryginalnego silnika 136km.
    Drugi czarny czujnik i czarna ramka.

    Czy nowy silnik BJK z innym czujnikiem (gładka bieżnia) odpali ?
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 20-07 18
  2. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 606
    Docenione treści:
    269
    Miasto:
    Pogorzela
    Nie.
     
    Ogień-Opór lubi to.
  3. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Mam cały zestaw uszczelniacza silnika CECA/BJL - 136km, Włącznie z uszczelniaczem ramką i pierścieniem z pierwszego zdjęia.
    Z takim uszczelniaczem, odpali to?

    Są jeszcze jakieś różnice? (Pomijam ilość koni) Pompa jest ta sama, wtryski również. Pewnie kalibracja będzie potrzebna. Zastanawia mnie na czym polega różnica w sekcji korbowej. Czy jak ustawię pierścień na godzinę 12', czyli cech, będzie ten sam odczyt z wału?
    Pomijając kosmetykę, różnica ilości koni, spowodowana jest przez "sterownik"
     
  4. pawcar

    pawcar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    376
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    Zielona Góra
    Podaj jakie z jakich roczników są te silniki.

    Sprawdzę, czy te same wały są.

    EDIT

    Wał jest ten sam - 076 105 101

    Uszczelniacz tylny - bjj, bjk, bjl, bjm 076 103 171
    -||- - ceba, cebb, ceca, cecb 076 103 171 B


    Skrzynia korbowa (blok silnika )ta sama : 076 103 011 B



    Do tego uszczelniacza masz specjalne narzędzie,bez tego może być słabo. wał blokujesz w TDC i wtedy pokrywa to się z kropką na uszczelniaczu.
     
    Ostatnio edytowano: 21-07 18
    Ogień-Opór lubi to.
  5. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Bydgoszcz
    W takim razie jest sens wymiany tego uszczelniacza, skoro sa takie same dla obu silników, które posiadam?
    076103 171 - ten crosuje mi się z gładkim zamiennikiem.
     
  6. pawcar

    pawcar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    376
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    Zielona Góra
    Jak takie same ?!
    Ceca ma ten z ząbkami i taki musi mieć nr VW OE 076103171B
    Ten co przywieźli to bjk bez ząbków nr vw oe 076103171

    I one się nie krosują w żadnym wypadku.

    Robisz go na Ceca i wymienić mu trzęba na ten z ząbkami 076103171B .
    Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego:VW T50010

    Tylko pamiętaj, że trzeba go dać w TDC i zablokować blokądą, potem dajesz urządzenie T50010
    z uszczelniaczem i powinno być dobrze, zrobisz inaczej to będziesz się w głowę drapał dlaczego nie pali.


    Ty masz CECA, a CECA to nie BJL. Mimo, że wszystkie 2.5 tdi w crafterze mają tą samą głowicę i blok z wałem to różnią się jak widzisz osprzętem. W tym wypadku wyszło, że wszystkie 4 literowe silniki mają uszczelniacz z ząbkami , a z 3 literami mają gładki uszczelniacz.


    EDIT

    te silniki co masz różnią się jeszcze dyszą natryskową na tłoki, więc trzeba zweryfikować same tłoki. Może być buba.

    No i tłoki się różnią, żeby potem nie było buby.
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 22-07 18
    Ogień-Opór lubi to.
  7. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Muszę nadmienić, że katalogi z grupy TecDoc są niedokładne. Napisałem, że uszczelniacze są te same, bo tak mi podpowiada katalog. Widać jest błąd i to warto dla potomności też potwierdzić.

    Dziękuję, za wyczerpującą wypowiedź - naprawdę bardzo duża pomoc. Tłoki są inne, taaa? No pięknie. Tylko pozostaje pytanie jak to będzie z kulturą pracy. Zakładam, że bez rzeźby sterownika się nie obejdzie?

    ps. Ostatni raz dałem się umoczyć w taki temat.
     
  8. pawcar

    pawcar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    376
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    Zielona Góra
    Niech to zabiera, albo podpisze ze wie od Ciebie ze może być buba.

    Są dwa rodzaje tłokow, jeden dla 109km i słabszego, drugi dla 136 km i 160 km.

    Wymiary mają oba takie same, ale pewnie odporne są na wyższą dawkę lub temperaturę... żeby się nie okazało ze jak wtrysk będzie lekko podlewal to tłoki popłyna ..


    Edit :

    Tunerzy robią bezpiecznie 109 na max 130 km ... a to o czymś świadczy.

    Ty mu z osprzętem ze starego silnika robisz na dzień dobry 136 km ...



    https://vitesse.auto.pl/chiptuning_lodz.php?auto=Volkswagen_Crafter_-_2.5 TDI 80kW
     
    Ostatnio edytowano: 22-07 18
    Ogień-Opór lubi to.
  9. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Odpalił.
    W tym miejscu zaznaczam. Dziękuję za pomoc. Dużo pomogloscie. Serce rośnie.
    Robota na wzorowo.
    Zablokowałem mu wał. Przygotowałem sobie blokador, wykonany z śruby z przelotem - z układu paliwowego. Odpowiednio gruby bolec, i nabiłem jedno w drugie. Punkt ustawiony. Zrobiłem prosty przyezpr do wymiany uszczelniacza. Pierścień ustawiłem "przyrządem" i na oko. Wyszło malinowo. Odpalił od drugiego. ( Odpowietrzenie na losywie)
    Pojawił się tylko błąd, mianowicie P2563
    "Grucha?" Czy pompa vacum ?