1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Volvo 2,5T ślizga sprzęgło ?

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika b45o, 3-05 19.

  1. b45o

    b45o Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-04 19
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kraków
    Zakupione auto pare dni temu, przy przyspieszaniu na 3,4,5 biegu powyżej 3k obrotów silnik dostaje mocy z turbo i obroty rosną po silniku słychać ze dostaje mocy a auto nie przyspiesza jak obroty, dodam że nie zawsze tak sie dzieje. Czy to już sprzęgło do wymiany ?
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 977
    Docenione treści:
    3 941
    Miasto:
    turek
    Nie koniecznie. Zawsze możesz zrobić odcine przy 2tys obrotów i slizgac się nie będzie.
     
  3. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    302
    Docenione treści:
    78
    Witaj ! Symptomy na to wskazują że kończy się sprzęgło i należy je wymienić . Np. .firm Sachs lub Luk .Ile Volvo ma kilometrów na liczniku ?
     
    b45o lubi to.
  4. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 511
    Docenione treści:
    2 239
    Miasto:
    Mazowieckie
    Pamiętacie akcje Lexusa? Tam fabryczne w nowych furach się ślizgało i rozwalało dwumas.
    Rzecznik Lexusa powiedział- "Duża moc, duży moment więc się ślizga. Pracujemy nad skrzynią automatyczną do tego modelu."
    Myślę, że w Volvo te poślizgi są do ogarnięcia i można jeszcze parę lat pojeździć. A jak się lubi pociskać, to trza wymienić na nowe.
     
  5. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    302
    Docenione treści:
    78
    ....w owym czasie było dość głośno o Lexusie . Najrozsądniejszym było by wymienić na nowe ,bo może nie wrócić z wakacji z np.Chorwacji :( !!! ...trza wymienić na nowe.
     
    b45o lubi to.
  6. b45o

    b45o Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-04 19
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kraków
    230kkm

    nie chodzi o ciśnięcie, tylko czy na nowym też tak będzie ? 200KM to nie dużo jak na takie sprzęgła
     
  7. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 511
    Docenione treści:
    2 239
    Miasto:
    Mazowieckie
    To sie niestety okaże dopiero po robocie. 200KM to sporo jak na takie sprzęgła, poza tym nie KM tylko NM je niszczy.
    Wszystko co mozna zrobić, to włożyć nowy markowy komplet i go oszczędzać.
     
  8. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    302
    Docenione treści:
    78
    ....duży wpływ na zużycie sprzęgła miał poprzedni właściciel auta. Jeżeli lubił przycisnąć to teoretycznie i praktycznie sprzęgła nadają się do wymiany już po np.50000 tyś . km a co mówić o 230 000 km. Do końca nie sugeruj się przebiegiem i bierz poprawkę tym bardziej że są już niepokojące objawy .
     
    b45o lubi to.
  9. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 511
    Docenione treści:
    2 239
    Miasto:
    Mazowieckie
    230tyś/km to na 100% jest już zużyte.
     
  10. b45o

    b45o Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-04 19
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kraków
    było wymienane przy 175kkm (wpis w książce serwisowej)
    racja :)

    aha sprzęgło bierze nisko, ale słychać cięgna albo coś przy wbijaniu biegów

    ok dziękuje wszystkim za zainteresowanie, w pn oddam autko na rozrząd to każe sprawdzić sprzęgło.
     
  11. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 511
    Docenione treści:
    2 239
    Miasto:
    Mazowieckie
    kochane samochody- rozrząd sprzęgło olej uszczelniaczyk pierdaczyk nabić klime i kwartalny zarobek kowalskiego poszet w pizzz...
     
  12. b45o

    b45o Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-04 19
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kraków
    utargowane z zakupu pójdzie na to wszystko i jeszcze zostanie na opicie :) i think ...
     
  13. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 511
    Docenione treści:
    2 239
    Miasto:
    Mazowieckie
    Nie wiem dlaczego ale lubię Volvo. Nie to że naprawiać, o nie. Po prostu mają fajne i wygodne wnętrza. Ten motor, to nawet fajnie brzęczy, prawie jak Maserati.
    Czeka Cię jeszcze prędzej czy później wymiana serwa.
     
  14. mech56

    mech56 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    26-04 19
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Mam ten sam model samochodu. W moim coś stuka przy odpalaniu i mechanik stwierdził, że to najprawdopodobniej dwumasa. A ty już sprzęgło wymieniłeś ?
     
  15. b45o

    b45o Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-04 19
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kraków
    serwo myśle że nie problem bo wymienialem w pasku 2,8 v6 3 miechy temu, koszt znikomy. Brzmienie rzędowej 5 .. bezcenne :)
    nie wymieniałem właśnie jeszcze, u mnie nic nie stuka żadnych "trzęsień, wibracji" nie ma także myslę ze dwumasa nie będe robił narazie
     
  16. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 511
    Docenione treści:
    2 239
    Miasto:
    Mazowieckie
    może nie być dwumasy, ktoś włożył zamiennik na sztywnym i dlatego tarcza nie daje rady.
     
  17. mech56

    mech56 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    26-04 19
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Widocznie u ciebie jest inna usterka. W moim aucie niby chodzi o wymianę dwumasy, ale jak się ostatecznie skończy to się jeszcze okaże, może będzie tak, że będę musiał wymienić cały kompletny zestaw. Tylko pytanie czy lepiej zainwestować w markowe części czy lepiej wybrać odpowiedniki, które będą o wiele tańsze a tej samej jakości co oryginały?
     
  18. Regaciarz

    Regaciarz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    224
    Docenione treści:
    37
    Miasto:
    Wasilków
    W większości wystarczy wymienić uszczelkę od strony kabiny, sam to kilka razy robiłem ;)
     
  19. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 511
    Docenione treści:
    2 239
    Miasto:
    Mazowieckie
    Miałem serwo na stole i nie ma szans, nie wlezie skubana. Ani czerwona ani czarna.
    To był pomysł klienta, widział na YT jak to się robi i jak to bywa zabulił więcej niż miał w planach.
    Powiedział mi jeszcze, że w W-wie zna kolesia który robi to bez demontażu serwa, tylko że tamten jakoś ostatnio nie odbiera tel.
     
  20. b45o

    b45o Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-04 19
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kraków
    Są czarodzieje np w subaru regulowanie zaworów (szklanki) bez wyciągania silnika, co do serwa to jakie objawy końcówki?