• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Volvo bm 616 - koparko ładowarka

ethan

Gaduła
Dołączył
22.01.2018
Postów
75
Punktów
2
Wiek
28
Miasto
Wrocław
Posiadam taki zabytek , volvo bm 616(koparko ładowarka)
Problem z mocą silnika, maszyna odpala idealnie, w trakcie jazdy nie ma problemu (przekładnia może działa po swojemu ale jedzie)
Przy delikatnej pracy, kopanie w ziemi, piasku itp wszystko działa prawidłowo.

Pod większym obciążeniem hydraulika dlawi silnik, brak mocy.
W momencie dlawienia silnik puszcza czarny dym i obroty spadają
Luzy zaworowe sprawdzone, sprężanie książkowe
Pompa hydrauliczna wymieniona, zawór puszcza przy 160 bar (piszę z pamięci) wg książki.
Ale maszyną ciężko pracuje się tylnym ramieniem, nie zrzuca hydrauliki tylko przygasa silnik i kopci na czarno

Czy kąt wtrysku może powodować takie problemy? Kopcenie na czarno i brak mocy?
Wtryski teoretycznie sprawdzone - wymienione końcówki i sprawdzone ciśnienie otwarcia
Kąt wtrysku ciężko ustawić bo brak znaków na kole zamachowym...

Ogólnie maszyna fajnie pracuje oprócz tego dlawienia pod większym obciążeniem, dlatego podejrzewam układ zasilania paliwem

Silnik d42, 4,2 litra diesel bez turbo
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3085
Porady
4
Punktów
366
To możesz dobrze podejrzewać.
Może tak na chwile pominąć filtr paliwa, spróbować bez niego.

Ogólnie to trzeba od czegoś zacząć i wpiąć się w układ, sprawdzić ciśnienie paliwa.
Skoro końcówki masz już ok.
 

ethan

Gaduła
Dołączył
22.01.2018
Postów
75
Punktów
2
Wiek
28
Miasto
Wrocław
Mówisz o ciśnienieniu z pompy wtryskowej czy tej małej wstępnej?
Końcówki wymienione na takie jak były we wtryskach - wuzetem pdlla150s720, a teraz znalazłem wg katalogu wuzetem że powinny być pdlla150s140, pytanie czym te końcówki się różnią

Pod koniec tygodnia pominę filtry i sprawdzę ciśnienie

Dziwne tylko że w trakcie dławienia zaczyna delikatnie kopcić na czarno
Ogólnie silnik w porównaniu do perkinsa 4 cyl wolno wkręca się na obroty bez obciążenia
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3085
Porady
4
Punktów
366
Co z tego że wtryskowa bedzie ok jak wstępna jej nie poda.
Może powietrza nie dostaje? Filtr ok?
Paliwo lane kijowe co było pod ręką to tak to się kończy później, niestety.
MÓGŁ KTOŚ ZŁE KOŃCÓWKI ZAŁOŻYĆ! Bym się temu tematowi przyjrzał bliżej. Oczywiście jeżeli kopcił tak od początku na tych końcówkach.
I oczywiście Tec2000 do wtrysków.
 

Bobodia. g

SuperMechanior
Dołączył
11.11.2022
Postów
649
Punktów
71
To wina hydrauliki. Źle ustawiona pompa hydrauliczna. Miałem w którymś atlasie taki problem. Muszę zajrzeć do serwisowki.
 

ethan

Gaduła
Dołączył
22.01.2018
Postów
75
Punktów
2
Wiek
28
Miasto
Wrocław
Filtry paliwa i powietrza wymienione
Końcówki takie były wcześniej i być może to z nimi problem
Wcześniej nie mam pojęcia jakie paliwo było lane

Co do ciśnienia w hydraulice to ma być max 160? bar z tego co pamiętam, regulowane przy pomocy zaworu w pierwszym rozdzielaczu, zawór ze sprężyną, więc regulacja tylko poprzez dołożenie albo wyciągnięcie podkładek
Za wiele regulacji w hydraulice nie ma bo to stary wynalazek
 

Bobodia. g

SuperMechanior
Dołączył
11.11.2022
Postów
649
Punktów
71
160 to zapewne orbital
Na hydrauliczne bywa od 210 do270
Na hydromotorach do 450
Automatyczne połączenie postów:

Orbitrol
 

ethan

Gaduła
Dołączył
22.01.2018
Postów
75
Punktów
2
Wiek
28
Miasto
Wrocław
W szweckiej serwisówce o ile dobrze tłumaczę to w układzie kierowniczym 100 bar robocze i otwarcie zaworu 150 bar
W hydraulice pompa Hamworthy Hydreco 96 l/min ciśnienie robocze układu 166 bar
Jest jeszcze "zawor" utrzymujący przepływ do tylnego rozdzielacza Screenshot_20230403-213304.png Screenshot_20230403-213257.png
 
Do góry Bottom