• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Volvo C30 - Swap Ecu z 1.8 na 2.0, jakiego szukać?

Szczepan119

SuperMechanior
Dołączył
6.09.2015
Postów
203
Punktów
15
Wiek
26
Witam wszystkich, Mam pytanie do was może ktoś lepiej zna temat. Otóż mam klientkę, która przyjechała żeby zdiagnozować problem z rozruchem silnika w Volvo C30 2.0 benzyna 2008rok (nie odpala). Pani poinformowała mnie, że w innym warsztacie 2 miesiące temu był zmieniany silnik w tym samochodzie z 1.8 na 2.0 bo tamten padł ale do tej pory nie było problemu i wszystko chodziło. Sprawdziliśmy podstawowe rzeczy tj:
-ciśnienie paliwa
-świece zapłonowe
-wtryskiwacze
-Synchronizację rozrządu
I okazało się, że przy samym kręceniu rozrusznikiem komora spalania jest dosłownie w kilka sekund pełna paliwa. Diagnoza - uszkodzone ECU bo akurat już miałem taki przypadek.
I teraz powstaje pytanie jakiego sterownika szukać?
W aucie siedzi obecnie Visteon ESU-411 o nr volvo: 30785146 --- S/N: YG5ZW8ANJM9K --- S/N: 0005013240
Szukać takiego samego i wgrywać mu jakoś mapę od 2.0 czy zrobić klona tego ? Może mapy z 1.8 a 2.0 się nie różnią niczym?
Jak patrzę po necie to sterowniki o tych numerach pasują i do 1.8 i do 2.0
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
867
Punktów
186
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
Komora spalania pełna paliwa i silnik się w ogóle obraca? Według mnie, jak pracował prawidłowo to klon wystarczy.
 

Szczepan119

SuperMechanior
Dołączył
6.09.2015
Postów
203
Punktów
15
Wiek
26
Może przesadziłem z tym ze calkowicie. zrobiliśmy tak ze odkręciliśmy świece, zobaczyliśmy ze jest dużo paliwa w komorze spalania, wydmuchaliśmy to , sprawdziliśmy ciśnienie sprężania które wykazało na każdym po 12bar ( na odpietych wtryskiwaczach ) po czym założyliśmy wszystko z powrotem , samochód odpalił, pochodził chwile i zgasł odkręciliśmy ponownie świece a tam pełno paliwa.
Zdemontowaliśmy listwę wtryskową, po czym kręciliśmy rozrusznikiem na zapiętych wtryskach z listwą na wierzchu a wtryski rozpylały taką ilość jakby lać z węża paliwo
 
Do góry Bottom