1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Volvo s40/s60 II 2.4 B czu audi A3 8P 1.6 102km

Dyskusja w 'Zakup samochodu' rozpoczęta przez użytkownika dominik1086, 23-07 18.

?

Który samochód lepszy? (mało awaryjny, rozsądne koszty utrzymania, korozja go nie lubi :D)

  1. Volvo s40 II 2.4 (140-170km) benzyna

    2 głos(ów)
    66,7%
  2. Audi A3 8P 1.6 benzyna (102km)

    0 głos(ów)
    0,0%
  3. Wolkswagen Golf 4 1.6 benzyna

    0 głos(ów)
    0,0%
  4. Chevrolet Lacetti

    1 głos(ów)
    33,3%
  1. dominik1086

    dominik1086 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-07 18
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    1
    Witam,
    bardzo proszę o pomoc przy wyborze auta które lepiej kupić Volvo s40/s60 II 2.4 B czy audi A3 8P 1.6 102km
    Auto będzie gazowane (audi ma plus bo nie trzeba z tego co wiem regulować luzów i koszt założenia ~ 2500zł, volvo 4000zł). Auto do około 15000zł, będzie używane do dojazdów do pracy dziennie ~100km

    Czy koszty utrzymania volvo są autentycznie wysokie?
    Które teoretycznie powinno być mniej awaryjne?
    Czy w tej cenie wybrać coś innego? (jednak zależy mi na dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym więc renauty, pegeuot raczej nie wchodzą w gre i silniku powyżej 90 koni)
     
    Ostatnio edytowano: 23-07 18
  2. sprat

    sprat Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-07 13
    Postów:
    16
    Docenione treści:
    0
    porównywać 1.6 mpi do 2.4 volvo. mistrz :D
    s40 to focus w zawieszeniu wiec ok
    a3 to to samo co golf wiec tez w miare tanio.
     
  3. Niedziela

    Niedziela Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-08 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Śląsk
    Czytając nie wytrzymałem ... co Ty w ogóle piszesz i skąd te wnioski. Idź do wróżki, niech Ci postawi karty i kup. Uwierz mi, że będzie lepiej ... niż gdybyś sam coś wybrał. Lepiej na tym wyjdziesz, bo winę będziesz mógł zrzucić na kogoś innego :D

    Sam się zastanawiam na nowym - używanym, jak niemal każdy kilka lat po zakupie tego czym obecnie jeździ.

    Nigdy nie kupiłbym Volvo ani też Mazdy. I nie dlatego, że są złe ... problem dotyczy egzemplarzy dostępnych na rynku. Volvo jest drogie w utrzymaniu i raczej wolałbym kupić Citroena z dużym silnikiem.
    Audi są fajne, dobre itd., ale ginooo zpod blokóf :D

    Mam Citroena Xsarę ... i wygląda - jeśli chodzi o rdzę, jak 5 - 7 letni samochód. Citroen to zupełnie inna bajka, to zupełnie inny "francuz". Zgodzę się z Tobą, że Pegout to taki Asrock dla Asusa, czyli platforma testowa kilku marek :D
     
  4. dominik1086

    dominik1086 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-07 18
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    1
    Niedziela - zamiast się wymądrzać napisz konkretnie jakie moje wnioski Ci się nie podobają? Lub czytaj ze zrozumieniem. Cena założenia instalacji? Regulacja luzów w volvo? Kontaktowałem się z dwoma warsztatami które zakładają instalacje audi ma jakieś hydrauliczne korygowanie luzów zaworowych czy coś takiego w przypadku volvo osoba z która się kontaktowałem podała ze musiałbym co ~15000km regulować luzy koszt około 150 zł. Nie miałem nigdy auta z LPG więc nie wiem.

    Wróżka - jak bym ją chciał to bym poszedł na szrot i wybrał losowo pierwszego grata np Mazde. Ja np. nigdy nie kupiłbym Citroena (w rodzinie jest C4 diesel 110koni z ~2008 roku chyba - porażka absolutnie poza moim gustem ta deska, licznik elektryczny na środku, kierownica ze nieruchomym środkiem, makabra)

    co oznacza druga część zdania "Audi są fajne, dobre itd., ale ginooo zpod blokóf" - ze giną spod bloków? a co to mnie obchodzi mieszkam na wsi :D

    Orientuje się ktoś mniej więcej jak znaczne są koszty utrzymania volvo w porównaniu z innymi? Czy łatwo o części?

    Chce kupić auto które mi się podoba, ale podoba mi się kilka aut każde ma swoje wady i zalety a na tym forum założyłem ten temat aby użyskać jakąś pomoc w zdecydowaniu się na któreś z nich lub inne interesujące
     
    Ostatnio edytowano: 10-08 18
    Niedziela lubi to.
  5. zelek73

    zelek73 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-07 14
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    0
    Jak Ci się podoba volvo to kup volvo, mam, posiadam i złego słowa nie powiem 2.4 to jeden z najmniej problematycznych silników
     
  6. hiwat

    hiwat Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    582
    Docenione treści:
    174
    Miasto:
    Tarnów
    :) świetny temat .. to ja napiszę że według mnie najlepsze auto to Chevrolet Lacetti i czekam na udowadnianie jaka to reszta jest lepsza ;).. aaaa zapomniałem dodać dlaczego.. najlepszy stosunek jakości do ceny, tanie części, mało awaryjne .. dodam coś jeszcze jak komuś mało ;)
     
    Ostatnio edytowano: 10-08 18
  7. Strawek

    Strawek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-05 15
    Postów:
    79
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Wałcz
    A co w Afryce mieszkasz? :D internet każdy ma, Volvo to nie Fiat 127 czy Daihatsu, części dostępne jak do każdego Golfa, Peugota czy Fiata, tym bardziej że Volvo to praktycznie Ford pod wieloma względami.

    Zastanawiam w którym miejscu Volvo S40 jest drogie w utrzymaniu, skoro to technicznie Focus 2? Toledo II też jest droższe w utrzymaniu od Golfa IV?
    Osobiście poszedłbym w S40 2,0 lub 2,4 170 albo jak ktoś lubi się pobawić i go stać to 2,5T, natomiast A3 8P to już era VW/Audi gdzie dobre silniki do lpg to towar deficytowy, jedynie 1,6 lub dla koneserów 3,2 VR6, 1,6 jest ok ale dynamika słabiutka, Golf 4 to auto stare, starsze o dobre 8 lat w stosunku do S40 II więc i płyta ciasna, rozwiązania archaiczne, belka itd jak już Golf IV to lepiej Leon 1 z silnikiem 1,8T - dobry do gazu, chociaż ja wolałbym takie A4 B6 1,8T

    Więc jak dla mnie
    nr 1) Volvo S40 2,0 lub 2,4
    nr 2) jeśli ma być VAG - audi a4 B6 1,8T

    Tutaj można sobie luknąć na koszyk części Volvo S40 II 2,0 - jak widać nie odbiega jakoś od innych konkurencyjnych modeli:
    http://oi68.tinypic.com/2jcilb4.jpg
     
    Ostatnio edytowano: 10-08 18
  8. Niedziela

    Niedziela Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-08 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Śląsk
    :D :D :D

    Dominik, spróbuj poszukać czegoś na innym rynku np. niemieckim. W kraju to byś musiał przygotować więcej pieniędzy a i tak nie masz pewności, że ktoś Cię nie oszuka - pisząc wprost.
    Ja za swoim samochodem jeździłem kilka miesięcy po dwóch województwach. Od ciągłego wsiadania i wysiadania z samochodu przed komisami, salonami, dostałem przeziębienia, później grypy ... chorowałem ok. dwa tygodnie. Teraz jest łatwiej, bo portale społecznościowe wymuszają niejako uczciwe zachowania.

    Moja Xsara ma już hydrauliczną regulację zaworów a jest z 1999 r. Pamiętam, że Duże Fiaty i Polonezy nie miały :D ...
    Tam musiałem co ok. 20 000 km dokonywać regulacji ręcznie - z użyciem szczelinomierza ... z pamięci to było 0,20 na zawór dolotowy i 0,25 wylotowy.
    Jest to kłopotliwe z wielu względów. Ja bym sobie taki silnik odpuścił ... chyba, że sam się tym zajmiesz i tego można się łatwo nauczyć.

    Ja osobiście, także nie kupiłbym C4 ... porażka pod każdym względem.
    Interesuje mnie raczej C5 w wersji Exlusive z poj. silnika od 2.0. ... np. do mojej Xsary, płytę podłogową projektowano w zakładach Boening-a.
    Mi także bardzo podobają się Volvo. W środku są po prostu fenomenalne, choć kiedyś w Auto Świecie oglądałem test Volvo diesel V40 lub V60 i pod kątem hałasu, wypadł po prostu niespecjalnie. Pamiętam znamienne słowa prowadzącego: "Samochód jest w środku tak głośny, że aż trudno uwierzyć, że to jest Volvo".

    Próbowałem nawet szukać jakiegoś Volvo, ale jest tyle szrotu na rynku ... Trzeba przygotować ok. 40 000 zł lub więcej, jeśli chce się kupić coś fajnego.
    Co do Audi to nie słyszałem, aby ktoś narzekał ... nigdy. Często są wyśmiewane w ramach auto terapii kompleksów ... Mój kuzyn jeździ tylko BMW i nie zamieniłby na nic innego. Mieszka w Niemczech od bardzo, bardzo dawna.
    Jak sam widzisz to zawsze kwestia gustu. Dopiero gdy kupisz to się przekonasz. Ja swojego Citroena, tak naprawdę to nie chciałem kupić. Pomyślałem sobie: "niech stracę, już chyba nic lepszego nie znajdę" a wcześniej oglądałem bardzo wiele samochodów.

    Co do Audi to mam takie zastrzeżenie, że jak tylko ktoś zobaczy Audi to od razu wzrasta status społeczny ... dostajesz większe rachunki, płacisz więcej za parking ... bo każdy myśli, że jesteś bogaty :D ... oczywiście żartuję.
     
  9. Corel

    Corel Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    66
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Świdnica
    Jeśli chodzi z punktu warsztatowego patrząc :
    -najwięcej przyjeżdża do nas audi a3/vw golf 4 (jeśli chodzi o wymienione wyżej pojazdy) są to pierdoły typu szybka się nie domyka migacze, plasticzki, hamulce pierdoły - ale od pierdoły do pierdoły robi się 1000zł
    -volvo sporadycznie się zdarzy ale raczej te nowsze modele - części zazwyczaj niewiele droższe od audi/vw
    -chevrolet bez zaskoczenia, jak się coś w zawieszeniu pier** to trzeba robić całość bo dziadostwo nie chce się odkręcać.
    Patrząc zupełnie subiektywnie, zakładając że auto będzie sprawne i nie będzie to tzw. mina zrobiona pod sprzedaż wybrałbym volvo. Silnik dynamiczny i autko komfortowe. W przypadku wykluczenia volvo wziąłbym chevroleta zakładając że będzie to auto bez wkładu na kilka lat i niech idzie dalej w świat. Odpuścił bym audi i golfa ze względu na częstą awaryjność pierdułek.

    Natomiast silniki golfa i audi bardzo dobrze znoszą gaz i każdy okoliczny wiesiek Ci go naprawi.
    Co do regulacji zaworów raczej tym się nie przejmuj - traktuj to jako sprawę drugorzędną, myślę że żaden mechanik nie powinen mieć z tym problemów.
     
  10. Niedziela

    Niedziela Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-08 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Śląsk
    Celna uwaga Corel. Nie da się wszystkiego podkreślić jedną kreską i krótko podsumować. O samochód trzeba dbać i jeśli się tego nie robi to nawet ten najbardziej niezawodny, będzie zawodził.

    Do autora tematu: Dominik, ja rozglądałem się także za taką marką, jak Saab. Jakość jest chyba odrobinę wyższa, niż w Volvo a ceny samochodów względne. Najlepsze jest to, że wśród tej marki nie ma tyle tzw. "szrotu" i rzadziej można źle trafić.
    Przykład:
    [​IMG] [​IMG]
    https://allegro.pl/ogloszenie/saab-9-3-2-8t-z-gwarancja-manual-super-szwajcar-7493435043

    Wszyscy piszą krótko o "minach", czyli w całkowicie niezamierzony sposób kupionych "złomkach". Właśnie dlatego, tak trzeba uważać przy zakupie ... bo później, co z tym zrobić? Najlepszym przykładem jest tu właśnie Volvo.
     
  11. dominik1086

    dominik1086 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-07 18
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    1
    Corel tak z ciekawości poza tematem, orientujesz się jakie są koszty remontu silnika volvo s40 2.4B 140-170 km i Audi A4 B6 1.8T 150 koni?
    Pytam bo obecnie jestem uczulony na tym punkcje w maju poszedł silnik w moim renault, poluzowany napinacz paska rozrządu :D
     
  12. Corel

    Corel Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    66
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Świdnica
    Zależy co masz na myśli remont silnika :D Góra, dół czy komplet. Ale ceny zależne są od części montowanych do auta. Jeśli chodzi u mnie w mieście - niezależnie czy to volvo czy audi, remont głowicy kosztuje 500zł (sama robocizna) do tego dochodzą części (zazwyczaj rozrząd, do tego płyny, uszczelki i takie pierdoły)