mati_0
Zweryfikowany Mechanik
Cześć
Mam taką sytuację po wymianie rozrządu i uszczelniaczy na wałkach rozrządu, odpalam silnik i pasek wędruje w stronę silnika aż wystaję poza koło zębate wałka rozrządu. Nagrałem filmik pokazujący sytuację w sumie to można powiedzieć, że to wariator jest odpychany od silnika zaraz po rozruchu. https://www.youtube.com/shorts/SuhZpUopMpc
W sterowniku brak błędów, sprawdzone przed wymianą rozrządu jak i po, koło wariatora nie hałasuje.
Mam pytanie do kogoś kto zna temat. Jaka jest zasada działania tego wariatora czy on ma tak się odsuwać od silnika czy to już świadczy o jego zużyciu? Szukam punktu zaczepienia bo kończą się pomysły.
Generalnie problem z wysuniętym paskiem ustępuje po zamontowaniu ponownie starego rozrządu https://www.youtube.com/shorts/B93E0BNc6JA ale to nie jest rozwiązanie. Aczkolwiek koło wariatora również jest odsuwane od silnika.
Ogólnie próbowałem już, podkładać po kolei samą pompę wody, napinacz, rolkę, pasek drugi wariator używany aby znaleźć co może powodować problem ale nic to nie pomaga dalej pasek wystaje za koło. Mam nowy wariator pod ręką na półce ale kosztuje 1,6tyś więc chciał bym być pewny 100% zanim go zamontuję. Jeszcze jest opcja, żeby zamontować cały rozrząd innego producenta ten był INA.
Może jest jakiś niuans przy montażu tego wariatora który powoduje problem.
Do montażu używam blokad na wałki z tyłu ustawiam na znaki ok 2,5 zęba przed po czym dokręcam wariator i zakładam pasek a potem wariator na max w prawo i dokręcam fasolki, wychodzi na środku fasolek - tak też było jak przyjechał.
Ustawienie wykonałem zgodnie z procedurą na tym filmiku
bo nie mogę znaleźć nigdzie dla koła na wałku ssącym.
Wymieniłem już kilka takich rozrządów ale pierwszy raz ściągałem wariator. Nie mam też pewności jak pracował wcześniej gdyż zdemontowałem pasek nie przyglądając się czy faktycznie idzie poprawnie ale ślady na kole zębatym świadczą, że raczej tak - było dobrze.
Mam taką sytuację po wymianie rozrządu i uszczelniaczy na wałkach rozrządu, odpalam silnik i pasek wędruje w stronę silnika aż wystaję poza koło zębate wałka rozrządu. Nagrałem filmik pokazujący sytuację w sumie to można powiedzieć, że to wariator jest odpychany od silnika zaraz po rozruchu. https://www.youtube.com/shorts/SuhZpUopMpc
W sterowniku brak błędów, sprawdzone przed wymianą rozrządu jak i po, koło wariatora nie hałasuje.
Mam pytanie do kogoś kto zna temat. Jaka jest zasada działania tego wariatora czy on ma tak się odsuwać od silnika czy to już świadczy o jego zużyciu? Szukam punktu zaczepienia bo kończą się pomysły.
Generalnie problem z wysuniętym paskiem ustępuje po zamontowaniu ponownie starego rozrządu https://www.youtube.com/shorts/B93E0BNc6JA ale to nie jest rozwiązanie. Aczkolwiek koło wariatora również jest odsuwane od silnika.
Ogólnie próbowałem już, podkładać po kolei samą pompę wody, napinacz, rolkę, pasek drugi wariator używany aby znaleźć co może powodować problem ale nic to nie pomaga dalej pasek wystaje za koło. Mam nowy wariator pod ręką na półce ale kosztuje 1,6tyś więc chciał bym być pewny 100% zanim go zamontuję. Jeszcze jest opcja, żeby zamontować cały rozrząd innego producenta ten był INA.
Może jest jakiś niuans przy montażu tego wariatora który powoduje problem.
Do montażu używam blokad na wałki z tyłu ustawiam na znaki ok 2,5 zęba przed po czym dokręcam wariator i zakładam pasek a potem wariator na max w prawo i dokręcam fasolki, wychodzi na środku fasolek - tak też było jak przyjechał.
Ustawienie wykonałem zgodnie z procedurą na tym filmiku
Wymieniłem już kilka takich rozrządów ale pierwszy raz ściągałem wariator. Nie mam też pewności jak pracował wcześniej gdyż zdemontowałem pasek nie przyglądając się czy faktycznie idzie poprawnie ale ślady na kole zębatym świadczą, że raczej tak - było dobrze.