• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Volvo S60 2.4 170KM B5244S Koło wariatora wałka ssącego jak to ma działać ? Problem ?!

mati_0

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.10.2012
Postów
12
Punktów
6
Miasto
Niedrzwica Kościelna
WWW
motowarsztat.net
Cześć
Mam taką sytuację po wymianie rozrządu i uszczelniaczy na wałkach rozrządu, odpalam silnik i pasek wędruje w stronę silnika aż wystaję poza koło zębate wałka rozrządu. Nagrałem filmik pokazujący sytuację w sumie to można powiedzieć, że to wariator jest odpychany od silnika zaraz po rozruchu. https://www.youtube.com/shorts/SuhZpUopMpc
W sterowniku brak błędów, sprawdzone przed wymianą rozrządu jak i po, koło wariatora nie hałasuje.

Mam pytanie do kogoś kto zna temat. Jaka jest zasada działania tego wariatora czy on ma tak się odsuwać od silnika czy to już świadczy o jego zużyciu? Szukam punktu zaczepienia bo kończą się pomysły.

Generalnie problem z wysuniętym paskiem ustępuje po zamontowaniu ponownie starego rozrządu https://www.youtube.com/shorts/B93E0BNc6JA ale to nie jest rozwiązanie. Aczkolwiek koło wariatora również jest odsuwane od silnika.

Ogólnie próbowałem już, podkładać po kolei samą pompę wody, napinacz, rolkę, pasek drugi wariator używany aby znaleźć co może powodować problem ale nic to nie pomaga dalej pasek wystaje za koło. Mam nowy wariator pod ręką na półce ale kosztuje 1,6tyś więc chciał bym być pewny 100% zanim go zamontuję. Jeszcze jest opcja, żeby zamontować cały rozrząd innego producenta ten był INA.

Może jest jakiś niuans przy montażu tego wariatora który powoduje problem.
Do montażu używam blokad na wałki z tyłu ustawiam na znaki ok 2,5 zęba przed po czym dokręcam wariator i zakładam pasek a potem wariator na max w prawo i dokręcam fasolki, wychodzi na środku fasolek - tak też było jak przyjechał.
Ustawienie wykonałem zgodnie z procedurą na tym filmiku
bo nie mogę znaleźć nigdzie dla koła na wałku ssącym.

Wymieniłem już kilka takich rozrządów ale pierwszy raz ściągałem wariator. Nie mam też pewności jak pracował wcześniej gdyż zdemontowałem pasek nie przyglądając się czy faktycznie idzie poprawnie ale ślady na kole zębatym świadczą, że raczej tak - było dobrze.
 

Załączniki

  • 20220204_213323.jpg
    20220204_213323.jpg
    1,6 MB · Wyświetleń: 1
Do góry Bottom