• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Volvo S60 ciśnienie klimatyzacji po stronie niskiej

Misiek

Administrator
Dołączył
6.10.2010
Postów
6531
Porady
5
Punktów
2415
Miasto
Szczecin
WWW
auto-mis.szczecin.pl
Mam takie auto w naprawie - Volvo S60, 2012r., 2.0 D3.
Klient przyjechał z niedziałającą klimatyzacją. Po uruchomieniu nic się nie działo, wymieniony zostal kompresor klimatyzacji. Teraz chłodzenie jest ale bez szału.
Jedyne co mnie zastanawia to widzę na zegarach po stronie niskiej, że ciśnienie jest na pewno za wysokie.
Ale co najciekawsze nawet po podłączeniu dzisiaj manometrów do auta ciśnienie niskie = ciśnienie wysokie, nie było różnicy, dopiero po odpaleniu ciśnienie się zmieniło ale na pewno nie jest prawidłowe.
Zastanawia mnie czy może być to przepuszaczający zawór rozprężny, że ciśnienie na postoju się wyrównuje?
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
14434
Punktów
2783
Wiek
40
Miasto
PZ
Normalnie ciśnienie na LP oscyluje wokół 2
 

Autoelektronika

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.09.2015
Postów
4341
Punktów
1267
Zastanawia mnie czy może być to przepuszaczający zawór rozprężny, że ciśnienie na postoju się wyrównuje?
jedynie bo skad wzielo by sie rowne po obydwoch stronach i w stanie spoczynku i w stanie pracy za wysokie.raczej to jedyna droga do wyrownania po obydwoch stronach cisnienia
 

carserwis

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
22.05.2018
Postów
63
Punktów
10
Miasto
Bielsko- Biała
Dokładni ciśnienia po takim czasie w stanie spoczynku muszą się wyrównać, zawór rozprężny nie zamyka obiegu. Jedynie zawory w kompresorze blokują przepływ. Natomiast zbyt wysokie niskie ciśnienie może być spowodowane usterka zaworu rozpreznego
 
Do góry Bottom