1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Volvo v40 2001 2.0T - problem z odpalaniem, błąd 70(p0335)

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Szczepan119, 29-08 20.

  1. Szczepan119

    Szczepan119 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-09 15
    Postów:
    142
    Docenione treści:
    9
    Witam wszystkich, mam taki nieciekawy przypadek jakim jest Volvo v40 z 2001 roku z silnikiem 2.0T (b4204t3) otóż samochód przyjechał od innego mechanika i jest problem w postaci błędu o nr 70 lub w przypadku diagnostyki ogólnej P0335 (sygnał czujnika wału korbowego). Z objawów to ciężkie odpalanie i potrafi jakby przytrzymać silnik w pewnym momencie z powodu wg mnie zapłonu nie w tym momencie co trzeba.

    Sprawdzone rzeczy :
    -wiązka
    -czujnik wału
    - czujnik walka
    - koło impulsowe na wałku
    - rozrząd poskładany kilkukrotnie na blokadach ( kilka prób na różnych producentach blokad)
    - koło zmiennych faz rozrządu wymienione na nowe Aisin
    - elektrozawor zmiennych faz był uszkodzony i również wymieniony (bez poprawy)
    - regulator ciśnienia paliwa był uszkodzony i również jest wymieniony ( bez poprawy )

    Czujniki sprawdzone oscyloskopem z tym ze jednokanałowym wiec nie bardzo jest jak porównać sygnały

    Demontowane również było koło zamachowe i sprawdzane z nowym z tym że jedyna rzecz jaka jest to nie jestem na 100000% pewny czy nowe koło zostało właściwie dobrane , były takie same wiec zostało zamontowane stare .

    Czy ktoś miał podobny przypadek ?
     
  2. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 519
    Docenione treści:
    895
    Miasto:
    Szczecin
    Koło zamachowe nie jest na swoim miejscu stąd źle czyta obroty.
     
    Szczepan119 lubi to.
  3. Szczepan119

    Szczepan119 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-09 15
    Postów:
    142
    Docenione treści:
    9
    Koło zamachowe ma tulejkę prowadząca i organoleptycznie porównując było takie same jak to nowe zamówione. Czy ktoś ma pojęcie czy wychodziły różne koła zamachowe ?
     
  4. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 519
    Docenione treści:
    895
    Miasto:
    Szczecin
    Na kole zam. jest jeden charakterystyczny "ząb" ? Czy można dowolnie koło przestawić do wału, OT ?
    Miałam kilkadziesiąt lat temu Volvo po wymianie uszczelniacza wału , z innego warsztatu po zmontowaniu do kupy nie
    mogli uruchomić silnika. Po sposób montażu koła zam. poprosiłem serwis Volvo .
    Po poprawnym montażu można było uruchomić silnik.:mad:.
     
  5. Szczepan119

    Szczepan119 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-09 15
    Postów:
    142
    Docenione treści:
    9
    Tylko w jednej pozycji można je przykręcić do wału
     
  6. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 903
    Docenione treści:
    1 339
    Miasto:
    Kaczory
    Sprawdź czy na pewno masz poprawne koło zamachowe.
     
  7. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 519
    Docenione treści:
    895
    Miasto:
    Szczecin
    Koło nie symetrycznie otwory .
     
    Szczepan119 lubi to.
  8. Szczepan119

    Szczepan119 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-09 15
    Postów:
    142
    Docenione treści:
    9

    Załączone pliki:

  9. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 519
    Docenione treści:
    895
    Miasto:
    Szczecin
    Jak dla mnie to brak synchronizacji.
     
  10. Szczepan119

    Szczepan119 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-09 15
    Postów:
    142
    Docenione treści:
    9
    Wg mnie też i wydaje mi się zostały dwie opcje, złe koło zamachowe lub problem z tym kołem zmiennych faz, aczkolwiek ono było wymieniane przez poprzedniego mechanika a występował tylko jeden jego rodzaj więc chyba zostaje koło zamachowe.
    Chyba że ktoś ma inny pomysł ?
    Może ma ktoś takie volvo i byłby w stanie sprawdzić odkręcając czujnik położenia wału ile wypustów od przerwy na kole zamachowym znajduje się znak na wale od strony rozrządu.
     
  11. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 519
    Docenione treści:
    895
    Miasto:
    Szczecin
    Tylko w serwisie takie dane.
     
  12. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 903
    Docenione treści:
    1 339
    Miasto:
    Kaczory
    Nie wiem jak w volvo, ale kiedyś spotkałem się w peugeocie 307, że ktoś założył inny silnik (chyba o rok młodszy) razem z kołem zamachowym. I właśnie w tym roku była zmiana koła zamachowego. Chodził, ale rzucał błędami, kulał itp itd.
     
  13. Szczepan119

    Szczepan119 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-09 15
    Postów:
    142
    Docenione treści:
    9
    Dzisiaj udało mi się dokładnie ustalić kod silnika i jego nr seryjny. Do któregoś numeru szły inne kola a powyżej znowu inne. Wg mojego numeru Silnika powinno iść to nowsze. Zamówiłem dwa rodzaje tych kół i spróbuję je jak najdokładniej porównać.
    Gdzieś sobie zapisałem numer z koła jak skrzynia była zdjęta i dzisiaj ten numer sprawdzałem i teoretycznie wychodzi że jest założone złe ale potwierdzi się jutro.
    Dzięki za wszelkie podpowiedzi
     
  14. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 903
    Docenione treści:
    1 339
    Miasto:
    Kaczory
    Teraz się okaże, że poprzedni mechanik zmieniał sprzęgło na używane razem z kołem zamachowym.

    I szlag człowieka trafia, bo jakiś baran pojebal coś o czym rzadko się myśli, że ktoś źle założy.
     
  15. Szczepan119

    Szczepan119 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-09 15
    Postów:
    142
    Docenione treści:
    9
    No właśnie właściciel samochodu poinformował mnie ,że było dwa razy zmieniane sprzęgło jakiś czas temu bo za pierwszym razem coś nie wyszło mechanikom
     
  16. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 903
    Docenione treści:
    1 339
    Miasto:
    Kaczory
    I się zaczyna... Hehe
     
  17. Szczepan119

    Szczepan119 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-09 15
    Postów:
    142
    Docenione treści:
    9
    Skrzynia zdjęta, koła wyglądają tak samo na pierwszy rzut oka lecz zdemontuję stare koło zamachowe i przyłożę w jego miejsce te koła zamówione i porównam w którym miejscu wychodzi przerwa na czujnik
     
  18. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 903
    Docenione treści:
    1 339
    Miasto:
    Kaczory
    Wystarczy różnica w szerokości zęba lub ilość i będą cyrki.
     
  19. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 519
    Docenione treści:
    895
    Miasto:
    Szczecin
    W nowych kołach otwory były niesymetrycznie.
     
  20. Szczepan119

    Szczepan119 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-09 15
    Postów:
    142
    Docenione treści:
    9
    Niestety koło po zdjęciu skrzyni jest oryginalne i ma numer 9480608 i jak wpisałem ten numer w google to wychodzi koło o nr 31259333 więc w tym przypadku tutaj jest wszystko w porządku. Mamy jeszcze jeden trop otóż koło zmiennych faz jest fabrycznie zablokowane trzpieniem, który pod wpływem ciśnienia oleju się wysuwa i odblokowuje a potem jest sterowane przepływem przez elektrozawór. Zrobiliśmy test, że rozebraliśmy to koło i ręcznie odblokowaliśmy ten trzpień a następnie zakręciliśmy na silnik po czym po odpaleniu błędy pogasły. Czy myślicie że jest szansa aby nowe koło założone przez poprzedniego mechanika było wadliwe? ;>