• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Volvo V40 2003r 1.9dci 115km silnik gaśnie podczas ostrego przyspieszania

wenek17

SuperMechanior
Dołączył
30.03.2015
Postów
189
Punktów
9
Witam wszystkim moje Volvo boryka się z dziwnym problem. Czasem podczas ostrego przyspieszania szczególnie na 1biegu lub podczas przepinki z 1na2 silnik potrafi samoistnie zgasnąć trzeba wyłączyć włączyć zapłon i odpala. Wygląda to tak jakby turbo przeładowywano i sterownik gasił silnik. Spotkał się ktoś z podobnym problemem ?
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6506
Porady
2
Punktów
2910
Jeśli nie wyłączę zapłonu to będzie toczył się na biegu aż do zatrzymania i nie odpali
A to tak długo potrafi się toczyć na biegu ?:)
Bo jak długo to można trochę wachy zaoszczędzić...:)
 

wenek17

SuperMechanior
Dołączył
30.03.2015
Postów
189
Punktów
9

Diagbox10

-*-*-
Dołączył
5.04.2018
Postów
7336
Punktów
1202
Miasto
trasa lublin siedlce
Błąd który kasuję się przez odciecie zasilania ze stacyjki. Podłącz komputer i pokaż błędy. Albo turbo przeladowuje w co wątpię bo by byl tryb awaryjny. Raczej brakuje mu paliwa przy pizdowaniu. Filtry zmień. Co to za zasilanie?CR?
 

Diagbox10

-*-*-
Dołączył
5.04.2018
Postów
7336
Punktów
1202
Miasto
trasa lublin siedlce
Nie musze sie znać na silnikach samochodowych. Mi to wyglada na brak paliwa. A ślimaku szanowny blad przeładowania kasuje sie stacyjka przez odcięcie 15stki
 

wenek17

SuperMechanior
Dołączył
30.03.2015
Postów
189
Punktów
9
Błąd który kasuję się przez odciecie zasilania ze stacyjki. Podłącz komputer i pokaż błędy. Albo turbo przeladowuje w co wątpię bo by byl tryb awaryjny. Raczej brakuje mu paliwa przy pizdowaniu. Filtry zmień. Co to za zasilanie?CR?
Tak to jest CR. Filtry zmieniane były 8tys kilometrów temu. Raczej nie kierował bym się tu ku braku paliwa bo to by objawiało bardziej poprzez jakieś szarpanie, nierówna pracę a tu jest tak ruszam gaz w podłogę turbo nabije ciśnienie i nagle silnik zgaszony
 

wenek17

SuperMechanior
Dołączył
30.03.2015
Postów
189
Punktów
9
Odczytałem kody błędów jakie zostały po zgaszeniu silnika ktoś jest w stanie rozszyfrować co ten kod oznacza ?
Automatyczne połączenie postów:

Odczytałem kody błędów jakie zostały po zgaszeniu silnika ktoś jest w stanie rozszyfrować co ten kod oznacza F7E600 nieznany kod usterki
 

Jasho

SuperMechanior
Dołączył
14.11.2013
Postów
307
Punktów
10
Wiek
31
Miasto
Milówka
Wtryski na przelew i do sprawdzenia Listwa CR podgląd parametrów jakie ciśnienie Paliwa w momencie zgaśnięcia
 

Matius199!

Nowy
Dołączył
3.10.2022
Postów
2
Punktów
0
podepnę się pod temat
Pacjent: Volvo v40 , 2003r, 1.9 115km,



Obroty na biegu jałowym malały by po chwili wzrosnąć, auto gasło po paru minutach na włączonym silniku. Diagnostyka wykazała błąd 1882. Wymieniony został zawór ciśnienia CR. Przy okazji został wymieniony EGR oraz wyczyszczony dolot.

Usterka naprawiona ale po 100km pojawił się nowy objaw(mógł być wcześniej nie zauważony), przy gwałtownym przyspieszeniu następuje taki jakby „strzał” który szarpnie samochodem , w tym momencie nie reaguje pedał gazu, po zatrzymaniu się silnik wyłącza się. Wystarczy wyłączyć zapłon i ponownie uruchomić silnik aby pedał gazu ponownie reagował. Diagnostyka wykazuje ponownie błąd 1882, można go skasować po użyciu opcji diagnostycznej „wyregulowanie zaworu” (chociaż wczoraj udało się skasować i bez tego). Sytuacja powtarza się na każdym biegu przy różnej prędkości gdy but leci ostro w podłogę..

Wymieniony czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR – bez poprawy

Jakieś pomysły, rady?
1664874854920.png
1664874868433.png
1664874876933.png
1664874885391.png
1664874894836.png
 

RobertM.

Uczestnik
Dołączył
24.09.2017
Postów
26
Punktów
4
Wiek
31
Miasto
Białystok
Sprawdź czy powrót z wtrysków masz poprowadzony do listwy CR czy do pompy. Jeżeli do listwy to jest tam zawór mechaniczny który po uszkodzeniu powoduje nagły spadek ciśnienia paliwa. Sytuacja często spotykana w Renault, ale nie zawsze ten zawór występował.
 
Do góry Bottom