1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Volvo V50 2.0d 2006 nie odpala

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Radmor, 21-03 19.

  1. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    535
    Docenione treści:
    129
    Dobry wieczór !! Dosłownie przed chwilą znalazłem się po raz pierwszy na tym forum .Przede wszystkim , witam serdecznie wszystkich Kolegów Mechaników ufając iż moja obecność może być niekiedy potrzebna innym jak a także dla mnie .Problem jak w temacie powyżej ---trzy zarejestrowane błędy 2585 (moduł sterujący),,,,0113 przepływomierz powietrza(sygnał zbyt wysoki) ,,,,2135 czujnik pedału przyspieszenia (sygnał stały-nieprawidłowy ) .Pytanie -- który z tych błędów uniemożliwia uruchomienie silnika ?
     
  2. Mikidz

    Mikidz Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    748
    Docenione treści:
    289
    Miasto:
    Pomorskie
    Jak już to 2585... Ej ale czekaj, moduł sterujący, ale czego? To nie jest od DPF błąd czasem?
     
  3. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    535
    Docenione treści:
    129
    Moduł sterujący dodatkowego pomiaru ADM (tak była opisana diagnoza )
     
  4. Mikidz

    Mikidz Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    748
    Docenione treści:
    289
    Miasto:
    Pomorskie
    No właśnie, to jest dozowanie dodatku do paliwa
     
  5. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    535
    Docenione treści:
    129
    Witam !Sugerujesz że właśnie to jest przyczyną nieodpalenia silnika ....jeżeli tak to jakie są Twoje sugestie ??
     
  6. Mikidz

    Mikidz Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    748
    Docenione treści:
    289
    Miasto:
    Pomorskie
    Nie, moim zdaniem żaden z tych błędów nie jest przyczyną. Błędami od dodatku sypie nawet jak ktoś go dolał, ale źle zaprogramował (albo wcale tego nie zrobił). Na odpalanie żadnego wpływu mieć nie powinno, chociaż różne cuda już widziałem.

    Ogólnie przyjmuje się zasadę, że naprawiasz wszystko co wywala błąd i wtedy szukasz dalej.

    W ogóle co rozumiesz przez "uniemożliwia uruchomienie"? Kręci i nie odpala, w ogóle nie kręci, odpala i gaśnie czy co?
     
  7. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    535
    Docenione treści:
    129
    ... Kręci i nie odpala , podawałem mu Plack ,wtedy się odzywał na sekund kilka ,,i znowu cisza .Myślę iż pomimo tych błędów powinien odpalić a przyczyna jest w innym miejscu .Klient jest u mnie po raz pierwszy i nie znam tego samochodu ( nazwijmy to kondycją auta ) .Usterka pojawiła się nagle nie dając wcześniejszych oznak .Klient pod sklepem zgasił silnik i już go nie mógł uruchomić .
     
  8. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 015
    Docenione treści:
    624
    Miasto:
    Radom
    Może jakiś wspólny mianownik tych błędów, zasilanie, masa, a może w ogóle bez związku. Rzeczywiste odczytaj, ciśnienie paliwa, obroty itp.
     
    slawek2007.28 i dejot43 lubią to.
  9. Mikidz

    Mikidz Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    748
    Docenione treści:
    289
    Miasto:
    Pomorskie
    A paliwo w ogóle podaje? Tu bym zaczął szukać
     
  10. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    535
    Docenione treści:
    129
    ....uważam że podaje ,przynajmniej do samych wtryskiwaczy .Luzowałem nakrętki przewodów wysokiego ciśnienia i w trakcie kręcenia paliwo się pojawiło przy wejściu do wtryskiwaczy.Dodatkowo podstawiłem przy silniku kanisterek z ON.i z niego brałem zasilanie lecz to tez nie pomogło .Rozrusznik pracuje bardzo dobrze z właściwą sobie mocą i prędkością-- (tak na marginesie )
     
  11. mathiass

    mathiass Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    1-10 11
    Postów:
    961
    Docenione treści:
    117
    Wlasnie sprawdz jakie jest cisnienie paliwa, ja kiedys walczylem z fordem z tym silnikiem okazalo sie ze gniazdo w walku rozrzadu w ktore wchodzi zabierak/naped pompy WC byl pekniety i niby paliwo szlo ale nie tak jak powinno.
     
  12. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 015
    Docenione treści:
    624
    Miasto:
    Radom
    Ty uważasz? Ja po..dole, Ty masz być pewny że ciśnienie jest powyżej 200bar. Inaczej ch..j z tego. Sikać to może i wstępna która daje 3-5 bar i co z tego.
     
  13. Mikidz

    Mikidz Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    748
    Docenione treści:
    289
    Miasto:
    Pomorskie
    Podłącz kompa i sprawdź ciśnienie. Nie ma co snuć innych hipotez póki tego nie zrobisz, szczególnie że już weekend i to nie pracujący :stig:
     
  14. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 970
    Docenione treści:
    4 296
    Miasto:
    turek
    a klin na kole wałka rozrządu jeszcze jest?
     
  15. Piotr_skc

    Piotr_skc Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-06 17
    Postów:
    377
    Docenione treści:
    42
    Miasto:
    Skierniewice
    Chyba jest jak placka trawi...
     
  16. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 970
    Docenione treści:
    4 296
    Miasto:
    turek
    niech sprecyzuje, czy chodzi dobrze na placku i utrzymuje obroty, czy łapie i gaśnie.

    jeśli tam wszystko ok, to paliwka niema. nieraz czujnik wału jak świruje, to normalnie nie zapali, a jak podasz plaka to załapie i już chodzi normalnie.
     
  17. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    3 260
    Docenione treści:
    854
    Miasto:
    Kaczory
    Temat znany i lubiany :D
     
  18. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    535
    Docenione treści:
    129
    ....jak podawałem Plack , chodził na wolnych obrotach pomimo wduszonego pedału gazu do podłogi(być może niskie obroty zależały od małej ilości wspomagacza ) .Gdy przestałem podawać Plack silnik natychmiast gasł .A propos klina ,,,tego jeszcze nie sprawdzałem ,ale nie widzę nic podejrzanego gdy kręcę rozrusznikiem .Jutro podejdę z kompem bardziej analitycznie .
     
  19. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 970
    Docenione treści:
    4 296
    Miasto:
    turek
    Uwierz, że nie musi być czuć podczas kręcenia. No ale jeśli jest dobrze, to paliwa brak albo elektronika blokuje, co może być powiązane.
     
  20. Krzychu78

    Krzychu78 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-03 13
    Postów:
    67
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Iłża
    Czym to diagnozujesz?