• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Volvo v50 2.0D

Pawelkus

SuperMechanior
Dołączył
21.01.2016
Postów
175
Punktów
4
Wiek
23
Miasto
Świdnica
Witam, pacjent to Volvo v50 2.0D 136km z 2005 roku.
Klient przyjechał do mnie żeby mu sprawdzić auto bo dopiero co kupił, to co znalazłem to spalona świeca na pierwszym cylindrze i moim zdaniem dmuchało z podkładki pod wtryskiem.
Świece wymienione na nowe, ściągnąłem wtryski i okazało się, że na trzech cylindrach podkładki nie trzymały.
Silnik był już wcześniej grzebany bo wtryski, świece, kostki itp. były poznaczone. No ale nie ważne.
Gniazda wtryskiwaczy wyczyszczone, wtryski tak samo, nowe podkładki i skręcamy...
Wszystko pięknie ładnie do momentu odpalenia, auto zaczęło ciężko odpalać, nie ma w ogóle mocy, jakby się turbo nie załączało, błędów nie było zadnych, dopiero jak się przejechałem to pokazały się trzy błędy:
-0299 doładowanie
-2263 regulator turbiny
-00FF0 nieznany kod usterki

Sprawdziłem gruszke od turbiny i ręką rusza się bez problemu, ale przy rozruchu auta rusza się ona minimalnie (nie wiem czy tak ma być)
Odkręciłem filtr paliwa i było trochę opiłek w filtrze, założyłem nowy i dalej to samo.
wykręciłem wtryski i jutro jadę zawieźć je do sprawdzenia/czyszczenia.

Panowie, co polecacie zrobić, co jeszcze sprawdzić, auto jak wjeżdżało na podnośnik chodziło w miarę w porządku i miało moc bez problemu.

Jest opcja że to przez układ paliwowy może wywalić takie błędy?
 

dimitriew

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
16.06.2011
Postów
1286
Punktów
601
Miasto
Radom
Sprawdź podciśnienie podczas pracy silnika na wejściu do zaworka sterującego turbo (-0,6 / -0,8 bar), oraz podciśnienie na wężyku wejściowym do mieszka turbosprężarki.
Problem najprawdopodobniej z wężykami, zaworkiem lub mieszkiem turbo.
 

Pawelkus

SuperMechanior
Dołączył
21.01.2016
Postów
175
Punktów
4
Wiek
23
Miasto
Świdnica
wężyki sprawdzone, są okej.
Czytałem właśnie o tych zaworkach od podciśnienia i jutro to sprawdzę.

Ale bardzo dziwna sprawa, że akurat po wymianie podkładek pod wtryskami auto straciło moc...
 

Zimoon

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
28.02.2015
Postów
2585
Punktów
658
Wiek
40
Miasto
Gdańsk
a stare podkładki wyjęte z głowicy?? Hmmm??
 

dejot43

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
2.10.2015
Postów
4839
Punktów
2144
Miasto
Olsztyn
Nie, ale są dwie przepustnice, jak wersja z DPF. Jak rwał kolektor, mógł pomylić podciśnienia.
 

Jarzi

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
21.04.2017
Postów
5428
Punktów
1463
Wiek
30
Miasto
Kaczory
Wtryski wyszły po dobroci czy rwałeś?
 

Pawelkus

SuperMechanior
Dołączył
21.01.2016
Postów
175
Punktów
4
Wiek
23
Miasto
Świdnica
Kolektora nie wyciągałem, a wtryski wyszły bez problemu, podciśnienia sprawdzone i są okej.
podmieniłem zawór sterujący turbiną i dalej to samo.
Dziury w dolocie nie ma, bo węże od turba są twarde.

zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, bo w wężu za filtrem paliwa jak dodam gazu to leci bardzo dużo powietrza
 

dejot43

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
2.10.2015
Postów
4839
Punktów
2144
Miasto
Olsztyn
Jak wygląda ciśnienie paliwa podczas jazdy?
 

Pawelkus

SuperMechanior
Dołączył
21.01.2016
Postów
175
Punktów
4
Wiek
23
Miasto
Świdnica
Nie wiem, nie sprawdzałem, ale w filtrze paliwa były opiłki, oczywiście jest założony nowy filtr

A wiecie może czy w tym aucie jest pompa paliwa w baku ?
 

gtszudi

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
18.08.2017
Postów
2652
Punktów
768
Wiek
33
Miasto
Pruszcz Gdański
a ja widze tutaj gdzies problem podczas demontowania/montowania , o ktorym autor nie wspomnial.
 

Pawelkus

SuperMechanior
Dołączył
21.01.2016
Postów
175
Punktów
4
Wiek
23
Miasto
Świdnica
NIe by
a ja widze tutaj gdzies problem podczas demontowania/montowania , o ktorym autor nie wspomnial.
nie było problemów z wyjęciem wtryskiwaczy, z montażem też.
Na początku myślałem, że może się zawiesily, wię zawiozłem je do sprawdzenia na maszyne.
Wszystkie rozpylają bardzo dobrze.

Jutro sprawdzę ciśnienie paliwa na listwie.
Podmieniałem zawór sterujący turbiną ten przy filtrze powietrza, ale nie zaglądałem do tego obok sprężarki klimy, może być on winny temu zamieszaniu ?
 

Pawelkus

SuperMechanior
Dołączył
21.01.2016
Postów
175
Punktów
4
Wiek
23
Miasto
Świdnica
Aha, co z tym powietrzem w układzie paliwowym ?? Jak dodam gazu to z filtra paliwa idzie bardzo dużo powietrza na pompę, widać to przez przeźroczyste węże

EGR jest zaślepiony przez poprzedniego właściciela.
Wtyczka opięta i rura zaślepiona blaszką.
Wyciągałem tą blaszkę bo podejrzewałem, że się przepaliła, ale jest cała
 
Do góry Bottom