1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Volvo XC60 2.4 D Klapy

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika DarekS4, 23-10 20.

  1. DarekS4

    DarekS4 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    105
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Cześć. Mam pytanie czy kalpy w volvo 2.4 2009r wyłancza się tylko w ecu i zostają fizycznie ? Czy trzeba je usunąć i są jakieś zaślepki ??
     
  2. jarek_g60

    jarek_g60 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-05 17
    Postów:
    167
    Docenione treści:
    37
    Miasto:
    Wojcieszyn
    Żeby je usunąć trzeba zdjac pokrywę zaworów, więc można założyć nowe i nie wyłączać. Żeby były otwarte dźwignia ma być do dołu,
     
  3. DarekS4

    DarekS4 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    105
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    zależy nam żeby ich nie były otwarte. Wyczyszczę to co tam jest i zablokuję je.
     
  4. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    2 259
    Docenione treści:
    263
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Rozważał bym wywalenie ich.
    Kolega mechanik miał już dwa przypadki uszkodzenia silników bo poszły w dolot.
     
  5. DarekS4

    DarekS4 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    105
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    jutro będę miał to auto. Wytne te klapki założe spowrotem żeby były uszczelnienia i ustawię to w pozycji otwartej i zablokuję. Jak komp wywali błąd to wyłącze go w kompie
     
  6. Misiakowski

    Misiakowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    1 040
    Docenione treści:
    147
    Miasto:
    Gdansk
    Czy masz tam problem z klapkami czy z silownikiem?
     
  7. DarekS4

    DarekS4 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    105
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    raczej z niczym. Klient chce profilatycznie się ich pozbyć i miec to z głowy.
     
  8. Misiakowski

    Misiakowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    1 040
    Docenione treści:
    147
    Miasto:
    Gdansk
    Może sprawdź stan tych klap i porozmawiaj z klientem czy aby napewno chce usunąć bo po coś te klapy tam są ? Jaki kod silnika ? jak usuniesz klapy z kolektora to siłownik zostaje , siłownik odlanczasz mechanicznie od klap napewno będzie odczuwalnie gaszenie silnika...
     
  9. DarekS4

    DarekS4 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    105
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Zobacze wszystko jutro. jak zdejmę pokrywę. Ja akurat w tym modelu nie jestem fanem usuwania klap. Ale temu klientowi robię to już w 3 samochodzie.
    Napewno w tym silniku sa odpowiedzialne tez za gaszenie ? Bo coś mi sie nie wydaje. Z tego co się orientuje to chodzi tylko o ECO
     
  10. DarekS4

    DarekS4 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    105
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Auto dojechało. Klient się pomylił silnk to d5244t5 165koni. Nie posiada klap wirowych. Silnik raczej bardzo prosty
    Auto dodatkowo wczoraj wjechało na hamownie pokazało 145Hp i 395Nn.

    Skrzynia w tym aucie to jest porażka. Tak nudnym automatem dano nie jeździłem a czas reakcji to jest jakieś nieporozumienie.
     
  11. DarekS4

    DarekS4 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    105
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Panowie mam pytanie czy ktoś jest w stanie sprawdzic po tym kodzie silnika cyz mają tam być klapy ??

    Błedów to tam było z 10tys ... ale po wykasowaniu zostają 3

    P200817 - Układ zmiennego kanału dolotowego (blok1) - za wys. nap.
    P200A84 - kolektor dolotowy cylindrów blok 1 - sygn. za niski
    P200835 - układ zmiennego kanału dolotowego (blok1) - obwód przerwany.

    Czyżby tam jednak byly klapy i ktoś wywalił wszystko razem z silniczkiem ?? Nic tam nie ma . Ani wtyczki luźnej ani silniczka ani cięgna totalnie zero. ani z przodu ani z tyłu.
     
  12. Misiakowski

    Misiakowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    1 040
    Docenione treści:
    147
    Miasto:
    Gdansk
    Czym to diagnozujesz?
     
  13. DarekS4

    DarekS4 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    105
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Delphi.

    Sprawa się wyjaśniła. Kalpy były już usunięte.
    A silniczek ktoś przykręcił z boku obudowy wentylatorów dlatego go nie widziałem.

    W ecu sa nie wyłączone.

    zastanawia mnie tylko P200A84 czy napewno dotyczyłby tez klap
     
    Ostatnio edytowano: 29-10 20