• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Volvo XC60 2.4 D Klapy

DarekS4

SuperMechanior
Dołączył
5.02.2018
Postów
141
Punktów
2
Miasto
Bielsko-Biała
Cześć. Mam pytanie czy kalpy w volvo 2.4 2009r wyłancza się tylko w ecu i zostają fizycznie ? Czy trzeba je usunąć i są jakieś zaślepki ??
 

jarek_g60

SuperMechanior
Dołączył
13.05.2017
Postów
223
Punktów
45
Wiek
41
Miasto
Wojcieszyn
Żeby je usunąć trzeba zdjac pokrywę zaworów, więc można założyć nowe i nie wyłączać. Żeby były otwarte dźwignia ma być do dołu,
 

DarekS4

SuperMechanior
Dołączył
5.02.2018
Postów
141
Punktów
2
Miasto
Bielsko-Biała
jutro będę miał to auto. Wytne te klapki założe spowrotem żeby były uszczelnienia i ustawię to w pozycji otwartej i zablokuję. Jak komp wywali błąd to wyłącze go w kompie
 

Misiakowski

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
1.06.2014
Postów
1088
Punktów
159
Wiek
38
Miasto
Gdansk
Może sprawdź stan tych klap i porozmawiaj z klientem czy aby napewno chce usunąć bo po coś te klapy tam są ? Jaki kod silnika ? jak usuniesz klapy z kolektora to siłownik zostaje , siłownik odlanczasz mechanicznie od klap napewno będzie odczuwalnie gaszenie silnika...
 

DarekS4

SuperMechanior
Dołączył
5.02.2018
Postów
141
Punktów
2
Miasto
Bielsko-Biała
Zobacze wszystko jutro. jak zdejmę pokrywę. Ja akurat w tym modelu nie jestem fanem usuwania klap. Ale temu klientowi robię to już w 3 samochodzie.
Napewno w tym silniku sa odpowiedzialne tez za gaszenie ? Bo coś mi sie nie wydaje. Z tego co się orientuje to chodzi tylko o ECO
 

DarekS4

SuperMechanior
Dołączył
5.02.2018
Postów
141
Punktów
2
Miasto
Bielsko-Biała
Auto dojechało. Klient się pomylił silnk to d5244t5 165koni. Nie posiada klap wirowych. Silnik raczej bardzo prosty
Auto dodatkowo wczoraj wjechało na hamownie pokazało 145Hp i 395Nn.

Skrzynia w tym aucie to jest porażka. Tak nudnym automatem dano nie jeździłem a czas reakcji to jest jakieś nieporozumienie.
 

DarekS4

SuperMechanior
Dołączył
5.02.2018
Postów
141
Punktów
2
Miasto
Bielsko-Biała
Panowie mam pytanie czy ktoś jest w stanie sprawdzic po tym kodzie silnika cyz mają tam być klapy ??

Błedów to tam było z 10tys ... ale po wykasowaniu zostają 3

P200817 - Układ zmiennego kanału dolotowego (blok1) - za wys. nap.
P200A84 - kolektor dolotowy cylindrów blok 1 - sygn. za niski
P200835 - układ zmiennego kanału dolotowego (blok1) - obwód przerwany.

Czyżby tam jednak byly klapy i ktoś wywalił wszystko razem z silniczkiem ?? Nic tam nie ma . Ani wtyczki luźnej ani silniczka ani cięgna totalnie zero. ani z przodu ani z tyłu.
 

DarekS4

SuperMechanior
Dołączył
5.02.2018
Postów
141
Punktów
2
Miasto
Bielsko-Biała
Delphi.

Sprawa się wyjaśniła. Kalpy były już usunięte.
A silniczek ktoś przykręcił z boku obudowy wentylatorów dlatego go nie widziałem.

W ecu sa nie wyłączone.

zastanawia mnie tylko P200A84 czy napewno dotyczyłby tez klap
 
Ostatnia edycja:
Do góry Bottom