1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

vw 1.4 16v

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika Miquel, 10-02 19.

  1. Miquel

    Miquel Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-02 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Witam.

    Chciałbym zapytać was czy takie klekotanie na ciepłym to normalna rzecz w tym silniku? Niedługo planuję wymienić popychacze i ew. dźwigienki.
    Olej 5w30 valvoline
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 018
    Docenione treści:
    4 320
    Miasto:
    turek
    W tym silniku to nawet Kujawski z pierwszego tłoczenia nie pomoże :)
     
    winetoo i dejot43 lubią to.
  3. Miquel

    Miquel Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-02 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Co powoduje ten dźwięk? Wałki, popychacze, brak regulacji luzów zaworowych?
     
  4. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 018
    Docenione treści:
    4 320
    Miasto:
    turek
    jakbym posłuchał na żywo, to bym powiedział. przyłóż ucho do bloku i posłuchaj czy tłoki jeszcze nie walą :)
     
  5. Miquel

    Miquel Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-02 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Tłoki mają raczej inny dźwięk. Tutaj taki zdrowy tdi :) Na 90% z głowicy
     
    Ostatnio edytowano: 10-02 19
  6. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 018
    Docenione treści:
    4 320
    Miasto:
    turek
    he he, to lej ropę i ciesz się jazdą. :)

    a tak serio, to sprawdź ciśnienie oleju i zobacz do popychaczy.
     
  7. Miquel

    Miquel Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-02 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Popychacze sprawdzę, ale za niskie ciśnienie? Wtedy chyba włączałaby się kontrolka oleju?
    Wracając do oleju to jest ten 5w30 xl-iii c3 może jakaś zmiana?
     
  8. art234

    art234 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    17-05 14
    Postów:
    1 393
    Docenione treści:
    413
    Miasto:
    Chorzów
    W tych silnikach siadają sworznie na tłokach
     
  9. Miquel

    Miquel Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-02 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Tak, wiem o wadliwych tłokach, ale tu chodzi o głowicę. Mechanik mówił mi o popychaczach, ale słyszałem, że to nie zawsze rozwiązuje problem.
     
  10. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 334
    Docenione treści:
    969
    Miasto:
    grudziadz
    I ma rację ,ale sprawdzić też trzeba dół bo chodzi jak rasowe tdi.
     
    winetoo i toomii76 lubią to.
  11. Miquel

    Miquel Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-02 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Do roboty na już czy można jeszcze pojeździć?
     
  12. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 334
    Docenione treści:
    969
    Miasto:
    grudziadz
    Poprawdzie to zależy tylko i wyłącznie od ciebie ,Zaprowadz do mechanika i niech podejmie decyzję odnośnie stanu żeczy .
     
    winetoo lubi to.
  13. bobsley6

    bobsley6 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-02 17
    Postów:
    138
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    Wrocław
    Narobiłem sie tego .... Dół do kontroli , panewki gora do zwalenia czyli glowica do demontażu. Weryfikacja walkow , zatarcie ,wytarcie. Tloki do wyciągnięcia . Przed rozebraniem pomiar ciśnienia oleju i sprezania. Z reguły konczy sie kapitałką.
     
  14. Miquel

    Miquel Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-02 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Kolego nie strasz mnie. :) Jestem niemal pewny, że to głowica. Dla pewności tak jak mówisz zacznę od sprawdzenia ciśnienia i sprężania.
     
  15. bobsley6

    bobsley6 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-02 17
    Postów:
    138
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    Wrocław
    Jak bym miał głowice zwalona to powyciągać tłoki dla mechanika to nie problem. Wymiana tlokow na nowe . Robisz gore czyli glowice popychacze itp i kolejne tysiące kilometrów przed toba .. Czego sie bac ?
     
    toomii76 lubi to.
  16. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 018
    Docenione treści:
    4 320
    Miasto:
    turek
    mądrze gadasz.
     
  17. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 025
    Docenione treści:
    625
    Miasto:
    Radom
    Jaki to przebieg ma? Nalej mu wody święconej z Luwr.

    Ta, ze dwa.

    Sprzedaj toto puki grzechocze, potem będzie ciężko.
     
    toomii76 i komar200 lubią to.
  18. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 018
    Docenione treści:
    4 320
    Miasto:
    turek
    zwietrzeje zanim dowiezie. bliżej z Lichenia. ta ma przynajmniej gronkowca.
     
    komar200 i winetoo lubią to.
  19. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 025
    Docenione treści:
    625
    Miasto:
    Radom
    Tys prowda, dobre bo Polskie. I z gronkowca lepsze smarowanie.
     
    komar200 i toomii76 lubią to.
  20. Miquel

    Miquel Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-02 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Dobra, na razie ogarnę górę. Remontu się po prostu nie opyla, same tłoki 800, a to dopiero początek.