• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

VW Caddy 2018r 2.0 CR DFSE - problem z adblue P204F00

Szczepan119

SuperMechanior
Dołączył
6.09.2015
Postów
186
Punktów
13
Wiek
26
Czołem wszystkim, walczę z systemem adblue w wyżej wymienionym pojeździe już miesiąc. Sytuacja wygląda następująco:
Klient przyjechał, że świeci się zółty komunikat odliczania km do braku możliwości rozruchu silnika, mimo że uzupełnił płyn. Pan niedawno wymienił sobie cały zbiornik adblue z pompą bo stary był poklejony, na nowy oryginał z ASO. Chyba coś koło 3000zł zapłacił. Jakieś 3 miesiące wcześniej u nas wymieniał cały nowy przewód od pompy adblue do wtryskiwacza, ponieważ był pęknięty przy wtryskiwaczu.
Błędy jakie odczytałem to :
- Przepływ w układzie Adblue
- Nieprawidłowe ciśnienie doładowania

Powyższe błędy udało się zlikwidować tzn. turbosprężarkę szlag trafił została wymieniona na nowy oryginał oraz zatkany był wtryskiwacz Adblue, który udało się wyczyścić. Po tej naprawie żadne błędy się nie pojawiają, samochód ma moc. W parametrach widać ciśnienie w układzie Adblue około 6,5Bar.
Odisem wykonałem test dozowania dawki środka redukującego a także reset adaptacji zbiornika. Problem z odliczaniem na wyświetlaczu nie ustapił.
Znalazłem w odisie funkcję, która nazywa się Reset komunikatu o usterce adblue w zestawie wskaźników. Rozpocząłem ją a ona wymaga jazdy próbnej najlepiej po autostradzie, więc ogień na tłoki i działamy. Podczas jazdy instruuje o tym aby jechać w przedziale prędkości 80-110km/h na najwyższym biegu przy obrotach między 1700 a 2200 obr/min przez 60sekund a następnie puścić nagle pedał gazu. Po tym zabiegu wyskakuje komunikat : Proces diagnozy w sterowniku silnika nie został zakończony, kontynuuj jazdę próbną. Powtarzałem ten proces baardzo dużo razy aż w końcu zamiast powyższego komunikatu wystąpił : Usterka układu środka redukującego zapisana w sterowniku silnika. Więc odczytuje błędy a tam :
P204F00 Reductant system performance Bank 1
Po skasowaniu błąd w ecu znika, samochodem można jeździć i on się nie pojawia, natomiast przy kolejnych próbach procedury odisem z powrotem wraca i oczywiście komunikat odliczający na liczniku nadal się pojawia

Podkładałem sondę NOX z drugiego sprawnego Caddiego i nic nie pomogło.
Sterownik ma numery: 04L906016NA
SW. ver - 4104
Dwóch Znajomych mi sprawdzało i podobno nie ma żadnej aktualizacji softu.

Walczył ktoś ostatnio z podobnym problemem?
Zastanawia mnie jeszcze procentowy poziom w zbiorniku adblue, który po uzupełnieniu zbiornika do pełna( Nie pod korek) wskakuje na ponad 200%. 100% jest przy 4L płynu a pełen zbiornik ma 9,7L.
Adaptacja uzupełnienia płynu do pełna robiona vcds'em i odisem
 

Szczepan119

SuperMechanior
Dołączył
6.09.2015
Postów
186
Punktów
13
Wiek
26
Rzekomy przebieg wg licznika 120000km. Filtr NOX przy demontażu turbo był oglądany i nic nie przykuło mojej uwagi, natomiast jeśli jest jakiś sposób sprawdzenia poprzez diagnostykę stanu samego filtra to chętnie się dokształcę.
 

lalek

SuperMechanior
Dołączył
5.03.2013
Postów
204
Punktów
45
Miasto
UK
Dwóch Znajomych mi sprawdzało i podobno nie ma żadnej aktualizacji softu.
Nie ma czy jest mógłbyś to zrobić. Nie możesz być pewien czego dokonali Twoi poprzednicy. Jeżeli to problem softu to nie zniknie od razu a dopiero po 20-30km jazdy po aktualizacji.

Wypal DPF, jeżeli się to uda to następnie albo funkcja IDE04567 -- Resetting of SCR tank level detection albo IDE04730 -- Reset SCR lock, które znajdziesz w Basic Settings.

W pracy będę dopiero w poniedziałek, wcześniej nie mam możliwości sprawdzenia czy Twój soft jest aktualny.
 

Szczepan119

SuperMechanior
Dołączył
6.09.2015
Postów
186
Punktów
13
Wiek
26
Te ustawienia robiłem . Wykupiłem dostęp do ErWin żeby sprawdzić czy jest jakieś TPI na ten problem i niestety nie ma.
Automatyczne połączenie postów:

Dpfa też wypalałem
 
Ostatnia edycja:
Do góry Bottom