1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Vw Crafter 2.0tdi 103kW CKUC- stukanie po remoncie

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika SZYLO, 24-09 20.

  1. SZYLO

    SZYLO Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    25
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Białogard
    Witam,
    Stary silnik uległ zatarciu przez uszkodzenie turbiny. Kupiłem silnik po regeneracji za prawie 8tys zl, po około 1000km podczas jazdy zaczęła rosnąć temp. płynu do 120stopni szybki zjazd na parking, na wolnych obrotach temp. Szybko spadla do 90stopni ale coś sie złego stało z silnikiem bo teraz stuka i to metalicznie na wolnych obrotach. Silnik po regeneracji jest na gwarancji, ale w trakcie rozmowy sprzedawca zapytał się czy podstawa filtra była wymieniona, powiedziałem że nie, ale została podstawa wypłukana jak się tylko dało, zawór obejściowy został otwarty i też wypłukany, teraz sprzedawca miga się od uznania gwarancji, moje pytanie brzmi ty faktycznie trzeba wymieniać podstawę filtra oleju ? Skoro została tak wypłukana że z kanałów leciała już czysta benzyna ekstrakcyjna bez jakichkolwiek opiłków i śladów starego oleju?

    Wraz z regenerowanym silnimiem zostało wymienione:
    - turbo po regeneracji
    - nowe wtryski
    - nowy olej
    - nowy filtr
    - ws,ystkie nowe uszczelki
    - nowe sprzęgło z kołem dwumasowym
    - nowy rozrząd
    - nowy alternator

    Co zostało wypłukane wymyte:
    - węże zasilające turbinę
    - węże spływu oleju turbiny
    - podstawa filtra
    - wakupompa

    Ręce opadają wpakowane ponad 10tys i silnik ujechał 1000km i stuka, a sprzedawca stara się wykręcić z gwarancji na silnik;( a i po tym stukaniu był wyciągnięty filtr oleju, no i są w nim opiłki ;( dziwne jest tylko jedno że czasmi na wolnych obrotach przestaje raptem stukac przez chwile jest ok i powoli coraz to głośniej narast odgłos mechanicznego stukania.
     
  2. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    5 232
    Docenione treści:
    1 419
    Miasto:
    Kaczory
    Będzie ciekawie.
    Nie wiem co Ci doradzić, bedzie jedna wielka spychologia. Mechanik będzie mówił, ze wina tego co regenerował, ten co regenerowal bedzie zwalal na mechanika.
    Czy po odpaleniu silnika zostalo zmierzone cisnienie oleju na zimno i goraco?
     
  3. SZYLO

    SZYLO Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    25
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Białogard
    No właśnie nie było sprawdzane ciśnienie, mnie bardziej interesuje czy faktycznie trzeba wymieniać podstawę filtr czy wystarczy ją wypłukać ? Mi sie osobiście wydaje że płukanie wystarczy, to tak samo jak zatrze sie sprężarka układu klimatyzacji, to nie wymieniamy całej instalacji tylko kompresor plus płukanie układu z opiłków?
     
  4. Dbanan992

    Dbanan992 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-07 18
    Postów:
    366
    Docenione treści:
    67
    Miasto:
    Czw
    Może i wystarczy wypłukać jak jesteś pewny że dokładnie. Ale teraz nie udowodnisz że wypłukałeś do czysta i nic z podstawy filtra nie poleciało w układ i nie zatkało.
     
  5. Ondraszek

    Ondraszek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-08 13
    Postów:
    885
    Docenione treści:
    65
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Regeneracja silnika to nie remont bramy garażowej,sprzedawca ewidentnie od razu zwala winę na tego,który silnik zamontował,pytanie co stuka? Dopiero po rozebraniu można wystawiać diagnozę i wymieniac potencjalne przyczyny pojawienia się stuków.Zawsze najlepsze wyjście,regenerujesz, to, i montujesz,bierzesz pełną odpowiedzialność,jeśli podstawa filtra została dobrze wypłukana,to jaki problem?Stukać może korbowód np.
     
  6. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    5 232
    Docenione treści:
    1 419
    Miasto:
    Kaczory
    Jak ma opiłki w filtrze to juz jest pozamiatane. Cos sie szczochrało i pewnie potrzebny kolejny remont.
     
  7. Komornik

    Komornik Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-02 14
    Postów:
    964
    Docenione treści:
    251
    To nie ma znaczenia co ty sobie tam uważasz ważne ze jeśli w warunkach gwarancji było ze masz wymienic podstawę a tego nie zrobiłeś to po zabawie. Ty się nie kłócisz ze sprzedającym kto się lepiej na mechanice tylko masz się wywiązać z warunków
     
    gtszudi i toomii76 lubią to.
  8. SZYLO

    SZYLO Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    25
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Białogard
    No właśnie w warunkach umowy nie ma nic napisane o podstawie filtra, jest tylko zaznaczone że ma być silnik złożony w warsztacie mechanicznym, na to mam potwierdzenie, o podstawie filtra dowiedziałem się dopiero składając reklamacje i to przez telefon, na papierze nic takiego nie pisze.
     
  9. Psikuta1994

    Psikuta1994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-05 20
    Postów:
    300
    Docenione treści:
    44
    -Puk, puk
    -Kto tam?
    -Panewki.. Tadabumssss.
     
  10. SZYLO

    SZYLO Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    25
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Białogard
    Witam, mała aktualizacja, silnik oddany na gwarancje, reklamacja nie uznana, zatarty 2 i 4 cylinder, panewki ok, wał ok, głowica ok, śmieszne tłumaczenie sprzedającego że cylindry zatarły się przez starą podstawę filtra oleju, masakra ręce opadają, gościu mi wpiera w żywe oczy że to właśnie dla tego, tylko nie rozumie tego że jakby poszły opiłki w magistrale olejową to by zatarło wał, panewki, turbo itd. Ale nie on wpiera że samonaprowadzające opiłki wybrały sobie 2 i 4 cylinder, ominęły panewki itp. Brak słów.

    ps. Podstawa filtra jest tak skonstruowana w crafterze 2.0 że olej z pompy przepływa do chłodniczki później z tamtąd trafia na filtr oleju i przepływający olej przez filtr trafia dopiero na magistrale olejową, oczywiście podstawa i chłodniczka została tak wypłukana że nie ma opcji że zostały tam opiłki, nawet jakby nie była płukana to opiłki z chłodniczki natrafiły by na filtr olejowy który i tak by nie puścił ich dalej !
     
  11. pawcar

    pawcar SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    2 079
    Docenione treści:
    621
    Miasto:
    Manchester
    rzeczoznawca i ognień. 8 tys to już trochę $$ jest.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. crafter 2.0 podstawa filtra oleju