• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

VW golf IV problem z uruchomieniem

Puzonman5

Początkujący
Dołączył
14.07.2016
Postów
22
Punktów
0
Wiek
49
Miasto
Nowy Tomyśl
Cześć Panowie. Nawet nie wiem do jakiej kategorii to załączyć, bo nic tu nie jest oczywiste, chyba, że tylko to, że nie odpala. Chciałbym Was zapytać o poradę, ponieważ drugi dzień spędza mi sen z powiek dziwny przypadek golfa IV 1.9 tdi 101hp. Syn uderzył miską olejową w kamień, co poskutkowało wypompowaniem oleju. Nie doszło do zatarcia. Twierdzi, ze auto zgasił, tylko że po zamontowaniu nowej miski i wlaniu oleju silnik kręci ale nie odpala. Do tego zdarzenia wszystko było ok. Jedyny błąd jaki czyta VCDS to "czujnik obrotów silnika" czyli czujnik wałka rozrządu. Kupiłem nowy czujnik, założyłem ale dalej nie odpala. Podmieniłem też czujnik położenia wału i dalej to samo. Rozrząd idealnie na znakach, zresztą robiony jakieś 2tys km wcześniej, kompresja bez zastrzeżeń. Co mnie niepokoi, to fakt, że na rozruchu i to na plaku zapala ale jakby coś go dławiło i po chwili kręcenia zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Jest możliwość tego, że padła pompa oleju, ale czy może mieć wpływ na złą pracę czujnika wałka rozrządu. Przy podobnym golfie co sprawdziłem po odłączeniu czujnika ciśnienia samochód odpala, więc ciśnienie oleju raczej nie ma wpływu na inne czujniki. Coś go blokuje, ale co?
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6375
Porady
2
Punktów
2860
Cześć Panowie. Nawet nie wiem do jakiej kategorii to załączyć, bo nic tu nie jest oczywiste, chyba, że tylko to, że nie odpala. Chciałbym Was zapytać o poradę, ponieważ drugi dzień spędza mi sen z powiek dziwny przypadek golfa IV 1.9 tdi 101hp. Syn uderzył miską olejową w kamień, co poskutkowało wypompowaniem oleju. Nie doszło do zatarcia. Twierdzi, ze auto zgasił, tylko że po zamontowaniu nowej miski i wlaniu oleju silnik kręci ale nie odpala. Do tego zdarzenia wszystko było ok. Jedyny błąd jaki czyta VCDS to "czujnik obrotów silnika" czyli czujnik wałka rozrządu. Kupiłem nowy czujnik, założyłem ale dalej nie odpala. Podmieniłem też czujnik położenia wału i dalej to samo. Rozrząd idealnie na znakach, zresztą robiony jakieś 2tys km wcześniej, kompresja bez zastrzeżeń. Co mnie niepokoi, to fakt, że na rozruchu i to na plaku zapala ale jakby coś go dławiło i po chwili kręcenia zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Jest możliwość tego, że padła pompa oleju, ale czy może mieć wpływ na złą pracę czujnika wałka rozrządu. Przy podobnym golfie co sprawdziłem po odłączeniu czujnika ciśnienia samochód odpala, więc ciśnienie oleju raczej nie ma wpływu na inne czujniki. Coś go blokuje, ale co?
kot.jpg Czy przed zamieszczeniem tu tego posta choć przez chwile przemyślałeś co za fantasmagorie chcesz tu nabajdurzyć ?:D
 

Puzonman5

Początkujący
Dołączył
14.07.2016
Postów
22
Punktów
0
Wiek
49
Miasto
Nowy Tomyśl
Nie, nic nie chcę ............ Podaję tylko nietypową usterkę bo taką mam! Po prostu życie.
 

rajson

Gaduła
Dołączył
4.06.2018
Postów
80
Punktów
18
Wiek
33
Miasto
Łódzkie
A sprawdzałeś rozrząd na znaki teraz? Może napinacz jest luźny i przeskoczył, a ta miska to po prostu zbieg okoliczności. Sprawdź czujnik temperatury i jaką temperaturę pokazuje vcds. I sprawdź też wiązkę od czujnika położenia wału. Może po zderzeniu w krawężnik coś się gdzieś przetarło albo wyrwało
 

Puzonman5

Początkujący
Dołączył
14.07.2016
Postów
22
Punktów
0
Wiek
49
Miasto
Nowy Tomyśl
Rozrząd na znakach idealny. Temperatura wskazywana zbliżona z otoczeniem w dzisiejszym przypadku u mnie 19st
Teraz zaczynam myśleć czy wstrząs nie uszkodził koła sygnałowego ale dlaczego cały czas wskazuje czujnik wałka rozrządu?
 

Puzonman5

Początkujący
Dołączył
14.07.2016
Postów
22
Punktów
0
Wiek
49
Miasto
Nowy Tomyśl
Popaczał jak szpak w pizzę... i założył miskę... :D

Łon je mechanior i łon lepiej wie co łodpowiada za łobroty motoru... tak że ten nie siej tu fałszywej propagandy...:D
Wiem który czujnik odpowiada za obroty, więc się nie gorączkuj. Pomiar w bloku obrotów na rozruszniku wskazuje ok. 330rpm czyli sterownik czujnik czyta. Panewki wału i wałka rozrządu bez zarzutu. Pompa oleju też wymieniona i na próbie odpalenia na plaku dalej po chwili pokazuje kontrolka na desce brak ciśnienia oleju. Toś go dławi (klapa ok) tylko co? Paliwo dostaje.
Automatyczne połączenie postów:

Problem w tym że VCDS w bloku pomiarowym obroty widzi, ale czujnik wskazuje cały czas błąd którego nie można skasować. Czujnik jest dobry, bo był przekładany do innego golfa. Czyżby sygnał z czujnika pokazywał się
w innym miejscu?
 
Ostatnia edycja:

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6375
Porady
2
Punktów
2860
Wywal tego golfa na złom... albo oddaj do mechanika na naprawę, bo sam będziesz dukał i tak nie naprawisz...:D
 

Puzonman5

Początkujący
Dołączył
14.07.2016
Postów
22
Punktów
0
Wiek
49
Miasto
Nowy Tomyśl
Wywal tego golfa na złom... albo oddaj do mechanika na naprawę, bo sam będziesz dukał i tak nie naprawisz...:D
Dlatego nie prowadzę auta do mechaników bo mam takich wokoło jak Twoja odpowiedź. Prędzej czy później postawie pacjenta na nogi a do Ciebie mam prośbę- jak nie chcesz pomóc to nie pisz dla samych statystyk!
 
Do góry Bottom