• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

VW Golf V dławi się na 2 biegu

djbovorta

SuperMechanior
Dołączył
29.08.2014
Postów
283
Punktów
19
Wiek
38
Witam.

Mam problem z golfem V 1.6 SR benzyna kod silnika BSE . Ktoś już próbował robić co w jego mocy i odpuścił.Sprzedał samochód do Polski i trafił do mnie. Sytuacja wygląda tak , uruchamiasz silnik ruszasz z 1 biegu wkładasz 2 bieg przy puszczaniu sprzęgła czuć szarpniecie silnika po czym wciskasz gaz a silnik buczy jakby mu było ciężko i rozpędza się bardzo powoli.Wtedy wystarczy wcisnać sprzęgło przegazować i jedzie dalej. Zmiana biegu na 3 też załatwia sprawę i jedzie już z normlną mocą. Odgłos jest tak jak pisałem buczenie i brak mocy który znika po zmianie biegu na 3 bądz wcisnieciu sprzegła i przegazowaniu. Wynienione świece kable cewka wszystko na ngk , rozrząd sprawdzony jest ok. Przepustnica czyszczona adaptowana kat nie zatkany nie obrócił się , dzieje sie to prawie zawsze na biegu drugin.Raz zdarzyło mi się na 1 biegu .I jeżeli nie zmienie biegu na 3 badz nie wcisnę sprzegła moge wciskac i puszczać pedał gazu a auto idzie bez mocy ,dławi go i buczy. Nie jest to szarpanie jest poprostu brak mocy.Zauważyłem jeszcze że jak się chwilę jedzie na takim braku mocy tłumik się bardzo nagrzewa co świadczy o spalaniu paliwa w wydechu. Za późno wykalkulowany wtrysk paliwa przez sterownik ? jeśli rozrząd jest dobrze na znaki to co jeszcze może być ? Zastanawiam się nad podmianą sterownika Simos7.1.

Jeśli ktoś ma jakieś pomysły proszę o radę .
Pozdrawiam
 

djbovorta

SuperMechanior
Dołączył
29.08.2014
Postów
283
Punktów
19
Wiek
38
Sterownik silnika wymieniony , usterka nadal wystepuje
 

rafi146

Nowy
Dołączył
7.09.2018
Postów
3
Punktów
0
Wiek
41
Witam
Czy udało ci się rozwiązać problem mam takie same obiawy. jak narazie bez efektu
 

djbovorta

SuperMechanior
Dołączył
29.08.2014
Postów
283
Punktów
19
Wiek
38
Nie udało się tego znaleść . Tak była regenerowana skrzynia ale nie przez obecnego właściciela
 

marcin www

SuperMechanior
Dołączył
20.08.2018
Postów
325
Punktów
32
A skad niby ten sterownik silnika wie ze to drugi bieg?

Wez go na kobylki i sprawdz bez obciążenia jak chodzi na dwojce?
 

gtszudi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
18.08.2017
Postów
2659
Porady
1
Punktów
771
Wiek
33
Miasto
Pruszcz Gdański
a stad ze przy danej predkosci silnik ma dana predkosc obrotowa. a ze w 1.6 fsi skrzynie padaly na potege , to podejrzewam ze ktos zapodal 2bieg z innej skrzyni.

sam przerabialem taki przypadek
Nie udało się tego znaleść . Tak była regenerowana skrzynia ale nie przez obecnego właściciela
 

marcin www

SuperMechanior
Dołączył
20.08.2018
Postów
325
Punktów
32
To niech sprawdzi czujnik predkosci czy pokazuje dobra prędkość.
 

marcin www

SuperMechanior
Dołączył
20.08.2018
Postów
325
Punktów
32
Predkosc obrotowa 2.5 tys moze miec przy pierwszym biegu inna a przy piątym inna
 

gtszudi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
18.08.2017
Postów
2659
Porady
1
Punktów
771
Wiek
33
Miasto
Pruszcz Gdański
marcin - 1 bieg 40 km/h dajmy 4000 obr - 2 bieg 40 kmh bedzie okolo 3100 obr , sterownik ma wyuczona siatke biegow , a w modelach ktore maja wskaznik kiedy zmienic bieg na wyzszy to juz wogole czarna magia. przeciez nie ma na lewarku w kabinie czujnikow jaki bieg jest zapiety a tym bardziej na skrzyni. dociera ?
 

gtszudi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
18.08.2017
Postów
2659
Porady
1
Punktów
771
Wiek
33
Miasto
Pruszcz Gdański
sugeruje inne przelozenie w skrzyni i sterownik odcina dawke , przy jezdzie jak muskasz ledwo gaz jest wszystko ok
 

marcin www

SuperMechanior
Dołączył
20.08.2018
Postów
325
Punktów
32
Niech mu wgra mape jeszcze raz

Ewentualnie vcds ppwrot do ustawien fabrycznych
 

marcin www

SuperMechanior
Dołączył
20.08.2018
Postów
325
Punktów
32
Nie

Bez jaj jak glupia skrzynia manualna moze blokowac silnik.
 
Do góry Bottom