• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

VW GOLF VI 1.6TDI ROZRZĄD NIE ZGADZAJĄ SIĘ PUNKTY

H8ME

Początkujący
Dołączył
22.03.2020
Postów
16
Punktów
1
Wiek
24
GOLF VI 1.6TDI rok 2010.
Kupiłem sobię zestaw blokad do silników 1.6 i 2.0 TDI
Teraz tak, chciałem sobię założyć blokady. Wszystko porozkręcane i kręcę wałem dobra jest, wkładam blokadę na koło wałka rozrządu, wchodzi pasuje, chcę włożyć na pompę CR iiii brakuje pół dziurki żeby blokada się wsunęła tak jakbym musiał delikatnie przekręcić wałem w lewo. Mało tego na wale korbowym także znak nie zgadza się ze znakiem na blokadzie o ząbek, musiałbym przekręcić wałem w lewo trochę.
Także jeśli najpierw ustawię na znaki blokadę na wale korbowym to w wałku i w pompie też nie pasują blokady.
Tak samo jak założę najpierw w pompie CR to wał i wałek nie zgadzają się znaki. ]
Silnik normalnie odpalał i jeździł, poprostu stwierdziłem że po zakupie zmienie sb rozrząd.
Zmieniałem już 2 razy w życiu w Alfie 2.0TS ale tutaj nie mogę pojąć o co chodzi. Czy możliwe że rozrząd był tu już wcześniej przestawiony? Autko jedyny mankament że po postuoju pare godzin delikatnie przy odpalaniu zakołysało silnikiem na obrotach i potem normalnie już chodził.
 

toomii76

toomi
Dołączył
2.11.2014
Postów
12534
Punktów
6492
Miasto
turek
chyba w 98 robiłem rozrząd i wymianę uszczelniaczy w peugeocie 406 2.0 16v. prawie nowa fura wtedy. ale mnie jebaniutki zmęczył. poza blokadami jeszcze czegoś mi wtedy brakowało. chyba tego samego co teraz Tobie.
 

H8ME

Początkujący
Dołączył
22.03.2020
Postów
16
Punktów
1
Wiek
24
Proszę powiedz wprost bo mam rozebrane i powiedz o co chodzi wytłumacz jeśli możesz
 

Encore

SuperMechanior
Dołączył
6.03.2020
Postów
1235
Punktów
258
Miasto
Częstochowa
chyba w 98 robiłem rozrząd i wymianę uszczelniaczy w peugeocie 406 2.0 16v. prawie nowa fura wtedy. ale mnie jebaniutki zmęczył. poza blokadami jeszcze czegoś mi wtedy brakowało. chyba tego samego co teraz Tobie.
Proszę powiedz wprost bo mam rozebrane i powiedz o co chodzi wytłumacz jeśli możesz
Pewnie o wiedzę chodzi, nikt ze zdrowym rozsądkiem nie pokieruje cię za free, wiedza kosztuję, niestety a może i nawet stety.
 

H8ME

Początkujący
Dołączył
22.03.2020
Postów
16
Punktów
1
Wiek
24
Wporzo w takim razie panom podziękuję :) Sam dojdę prędzej czy później tak jak z Alfą, kolega po dziś dzień chwali sb rozrząd z Twinsparku :) Chciałem przyspieszyć troszkę, akurat ja za darmo jeśli bym wiedział to na bank bym pomógł :)
Pozdrawiam

P.S. W takim razie nie mam pojęcia po co takie fora powstają ;) Proponuję zamknąć je całkiem
 

toomii76

toomi
Dołączył
2.11.2014
Postów
12534
Punktów
6492
Miasto
turek
Masz pełno instrukcji na necie. Stosuj się do nich i będzie dobrze. Jak można Ci pomóc? Wystawiłeś jakieś zdjęcia?
Wróżbita Maciej na urlopie jest.
 

Komornik

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
2.02.2014
Postów
1040
Punktów
285
Wiek
34
Ze się nie znam to inna sprawa ale przede wszystkim to MY JUŻ PO PRACY kolego ;) nie ma przymusu gadać na temat po całym dniu
 

Komornik

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
2.02.2014
Postów
1040
Punktów
285
Wiek
34
Ze nie wiem chodzi ci o co jak pisze? ;)
 

H8ME

Początkujący
Dołączył
22.03.2020
Postów
16
Punktów
1
Wiek
24
Jakoś to ogarnę. A jak założę blokadę na wałek , potem zrzucę pasek i ustawię blokadę na pompie a potem założę blokadę na wał na znaki i na końcu pasek założę napnę to będzie dobrze?
 

H8ME

Początkujący
Dołączył
22.03.2020
Postów
16
Punktów
1
Wiek
24
Dobra ustawiłem wałek rozrządu, wsadziłem blokadę, zluzowałem napinacz, poluzowałem koło wałka rozrządu odkręciłem górną rolkę po czym ją wymontowałem, ustawiłem pompę(musiałem ją cofnąć w lewo o pół dziurki żeby blokada mi się wsunęła) poluzowałem koło pompy, zrzuciłem pasek, założyłem blokadę na wał (także musiałem go delikatnie cofnąć w lewo żeby pasowała blokada) ustawiłem oczywiście na znaki blokadę z wałem. Wymontowuje teraz po kolei rolki i pompę. Montuje nowe części rozrządu i montuję pasek napinam go i zobaczymy. Jutro dam znać co z golfikiem. W alfie też najpierw dawałem blokady na wałki zrzucałem pasek a dopiero później ustawiałem GMP i reszte znaków i działało i to jak ! (tam ponoć jak źle się ustawi wałek któryś o nie wiele to autko nie miało siły jechać) Jestem świeżym mechanikiem, zajmuję się głównię wymianami klocków w naczepach ciężarówkach/ regeneracją zacisków/ jakieś poduszki wymieniam amory i także tu mogę się pochwalić naprawiam skrzynie biegów w traktorach, mowa tutaj nawet o przekładniach Powershift/dynashift/deltapowershift/quadrishift. Silniki i rozrządy są mi troszkę obce ale chciałem się także tego nauczyć. Do każdej skrzyni kupowałem sb instrukcje napraw i do wszystkiego dochodziłem sam. Interesuje mnie mechanika! I czasami potrzebuję także się kogoś dopytać, bo nie mam żadnego znajomego mechanika nie mam się kogo doradzić to chociaż popytam czasami na forach :) POZDRAWIAM!
 

H8ME

Początkujący
Dołączył
22.03.2020
Postów
16
Punktów
1
Wiek
24
Tak jak pisałem tak zrobiłem i autko śmiga, baa mam wrażenie, że jest troszkę żywsze jakby. Ustawiłem na znaki i blokady, kręciłem ręką kilnaście razy w i tak w kółko sprawdzałem znak na wale i wałku bloakda wsuwała się luźno nie ciaśliwie. Złożyłem odpaliłem i jeździ :) Dzięki każdemu i pozdrawiam!
 

vwvzzz

SuperMechanior
Dołączył
10.12.2015
Postów
102
Punktów
8
Wiek
42
Miasto
Betonów
Golf to nie alfa, wiesz czemu ci się nie zgrywało? Bo olałeś otwory fasolowe w kołach, one nie są bez potrzeby, a tego nikt nie odkręca bo nie wie po co to. Poza tym, takich instrukcji ze świeca szukać do innych aut...

 
Do góry Bottom