1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

vw passat b6 2.0tdi bmp szumi skrzynia

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika grzechu8989, 24-04 18.

  1. grzechu8989

    grzechu8989 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-04 18
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    chelm
    Witam kolegów. Wiele razy z wiedzy forum korzystałem jako niezalogowany user. Dziś pewna sprawa mnie przerosła.

    W czwartek od klienta dostałem wyżej wymienione auto. Do zrobienia turbina. Urwało wirnik od wałka i olej poleciał na dpf i wydech. Wszystko przeczyszczone. Turbo wsadzone po regeneracji. Wyczyszczony dpf wydech przepalony. Wymienione olej i filtry. Przy okazji na sterowaniu egr usunąłem luzy, bo gwizdało. Po jeździe próbnej auto jedzie, jedynie sprzęgło czuć że słabe. Klient upiera się że na razie nie robić, bo dwumasy nie czuć. Ok klient odebrał przejechał się zadowolony kasa zgarnięta po robocie. W piątek Tel że zapadł mu się pedał sprzęgła i biegu zmienić nie może... Okazuje się że jak turbina mu siadła ktoś holował auto na biegu i mocno sprzęgło zjarało co było czuć ale upierał się że robić nie trzeba... No to zrzucam skrzynie. Dwumas ok, sprzęgło w drzazgach ... Słoneczko żyje. Klient zamiast zmieniać cały zestaw zregenerował tarczę i chciał taką zakładać. Ok złożone wszystko do kupy. Pierwsza jazda wszystko gra ... Przez ok kilometr. Po tym odcinku od 40km/h w górę słychać wycie jakby łożyska w kole i tarcie metal o metal... Auto rozpędziłem i wyłączyłem ( toczy się) słychać hałas. Po wjeździe na kanał raz podnosiłem jedno koło raz drugie. Szum na prawym kole. Ustaje po rozłączeniu półosi. Może łożysko- nie, wyciągnięte rozebrane prawie nówka. Profilaktycznie kupione nowe- dalej szum. Pół oś jak nowa... To może skrzynia? Poszła na stół - otwieram łożysko na mch. Różnicowy delikatnie widać porowatośc na bieżni to samo na wałku głównym. Reszta ok... Olej w skrzyni oczywiście jest. Wałek sam ma delikatne luzy- b. Delikatne. Łożysko oporowe ok.

    Co się tu odwaliło? Gdzieś zrobiłem błąd? Gdzie szukac rozwiązania problemu?
     
  2. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 918
    Docenione treści:
    1 484
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Tutaj:
     
  3. grzechu8989

    grzechu8989 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-04 18
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    chelm
    Tarcza w aucie była sachsa i regenerowana ma te same wymiary, tarcza nie trze o docisk. Co dokładnie miało by powodować ten dzwięk tarcia? Tarcza była by zwihrowana? Zęby słoneczka?
     
  4. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    2 519
    Docenione treści:
    290
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Jakis niemadry holowac na biegu diesla jeszcze z rozwalona turbina.

    Jak dlugo tarlo to zdejm skrzynie i zobaczysz moze jakies ślady
     
  5. grzechu8989

    grzechu8989 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-04 18
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    chelm
    skrzynia dwukrotnie zdejmowana.problem zgrzytów wyszedł dopiero po wymianie sprzęgła na regenerowane. Skrzynia cała, łożyska w skrzyni mają oznaki zmęczenia czasem a nie głupotą właściciela.
     
  6. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    2 519
    Docenione treści:
    290
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A on wie ze to huczy?
     
  7. grzechu8989

    grzechu8989 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-04 18
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    chelm
    Jak poskładałem auto, to info dostał. Mam to naprawić za co zapłaci. Tylko muszę wiedzieć co padło a pomysłów już nie mam... wszystko teoretycznie ok. A huczy...
     
  8. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    2 519
    Docenione treści:
    290
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Wlej mu jakiegos doktora do skrzyni i zobaczysz czy ucichnie. I tak olej mu wymienisz

    Ale najprędzej to kompletne sprzeglo ze wszystkim
     
  9. grzechu8989

    grzechu8989 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-04 18
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    chelm
    Skrzynia już wczoraj rozebrana i olej zlany. Żadnych grubszych opiłków, łożyska nie są bardziej zużyte niż wiek auta i przebieg by wskazywał.

    Ok kompletne sprzęgło ok. To mu na start proponowałem. Ale co niby na tą chwile powodowało by te tarcia? Krzywe sprzęgło po regeneracji? Wywalone słoneczko? Czy dwumas? Nie chce tracić kolejnych godzin pracy na ściąganie skrzyni jeszcze raz- jeśli to nie to.
     
  10. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    2 519
    Docenione treści:
    290
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Na wcisnietym sprzegle tez szumi?
     
  11. grzechu8989

    grzechu8989 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-04 18
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    chelm
    Nie szumi na wcisnietym
     
  12. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    2 519
    Docenione treści:
    290
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Moze to lozysko?
     
  13. grzechu8989

    grzechu8989 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-04 18
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    chelm
    Oporowe ? Nie szumi i wyciska ok
     
  14. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 006
    Docenione treści:
    207
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Adres strony:
    jak halas jest przy puszczonym sprzegle na postoju , a przy wcisnietym nie ma to przyczyna zapewne jest walek sprzeglowy , a skoro to skrzynia 6 biegowa , to w skrzyni jest problem. tam sie wyrabia lozysko i obudowa z zabezpieczeniem pod czarnym deklem
     
    dimitriew lubi to.
  15. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 411
    Docenione treści:
    267
    Miasto:
    Gdańsk
    Dokładnie tak. Zwróć uwagę czy łożysko nie ma luzu osiowego. Poza tym skoro hałasuje w czasie załączonego silnika ze skrzynią to ewidentnie łożyska. Proponuje na prasę, zastosować nowe sztuki, wyregulować luzy na łożyskach o czym co poniektórzy zapominają, świeży olejek i wiśta wio. Czarów z mleka nie ma.
     
  16. loader1993

    loader1993 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-05 17
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Polska
    A może jak padła turbina to Silnik dostał dużych obrotów z spalania oleju... Z tond te spalone sprzęgło ... Ja bym zaczął jeszcze raz od tego sprzęgła ... Skoro piszesz że skrzynie obejrzałeś i tragedii nie ma , powiedz mi jak wygląda łożysko w kole zamachowym tam gdzie opiera się wałek sprzęgłowy... Skoro twierdzisz że sprzęgło dosłownie "płonęło" to i one zostało narażone na duży wpływ temperatury i przeciążeń , ja od razu bym je wymienił profilaktycznie bo koszt nie duży , a późniejsza robota męcząca no i kosztowna. I powiedz jak wygląda końcówka tego wałka (która pracuje w tym łożysku) nie ma rys i przebarwień ?
     
  17. grzechu8989

    grzechu8989 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-04 18
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    chelm

    Tak jak pisałeś wywalone było łożysko + luzy na wałku okazały się dużo większe niż z początku. Do wymiany poszła cała skrzynia + wymiana oleju. Wszystko gra i buczy. Dzięki za pomoc. Temat do zamknięcia.
     
  18. Paweł Gołecki

    Paweł Gołecki Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    9-05 17
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Otrębusy
    Mała podpowiedź - odgrzanie tematu. W 6-biegowych skrzyniach do 2.0 TDI z grupy VAG często ściera (całkowicie znika) się podkładka (7 na załączonym zdjęciu) przy wałku napędowym w skrzyni. Po zdjęciu zaślepki w skrzyni wszystko wygląda dobrze z wyjątkiem luzu na wałku. Luz jest spowodowany brakiem podkładki pomiędzy łożyskiem, a pierścieniem zabezpieczającym.
    Objawy to:
    - wycie skrzyni biegów najczęściej na biegu 5 (ustępuje po wciśnięciu sprzęgła)
    - nie odbijający pedał sprzęgła
    - problemy z biegiem 1 oraz wstecznym - nie wchodzi/nie da się wyjąć biegu (nasila się przy niskich temperaturach)

    Objawy mogą występować razem lub osobno. Różne miałem przypadki.

    Koszt części to około 50 zł w ASO oraz 30 minut pracy. Warto zaopatrzyć się w nową zaślepkę, ciężko ją zdjąć bez uszkodzenia. Nr podkłądki w ASO WHT001976.
     

    Załączone pliki:

    toomii76 i Misiek lubią to.
  19. grzechu8989

    grzechu8989 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-04 18
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    chelm
    Najczęstszą usterką są luzy na wałku spowodowane tą podkładką. W moim przypadku nie miało to miejsca. Powodem była głównie degradacja bieżni łożyska na wałku głównym. Żaden z wymienionych przez Ciebie objawów nie wystąpił. Zapadnięcie sprzęgła spowodowane było brakiem sprzęgła.