• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

VW PASSAT B6 - czujnik kąta skrętu brak wartości

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1663
Punktów
94
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Witam...
Czy ktoś ma wiadomości dlaczego nie mogę zrobić adaptacji czujnika kąta skrętu .
Ogólnie wiadomo świeci choinka na liczniku ESP itd...
Mam uszkodzony czujnik w jednym kole ale chodzi o czujnik skrętu G85
Pytanie....czy przed adaptacją w blokach pomiarowych czujnika da się odczytać wartości bo u mnie jest 0.00 po ruchu kierownicą.
Problem wynikł po odpięci aku.
Błąd 00778
 

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
417
Punktów
73
Wiek
27
Te czujniki niestety czasami padają po odpięciu akumulatora, rozładowaniu go, wymianie drążków i końcówek kierowniczych, są dość wrażliwe i czasem niefart że akurat padnie podczas rutynowej naprawy, mam nadzieję, że Ci się to nie przytrafiło, ale jeśli tak to tam masz chyba zespolony z maglownicą niestety.
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1663
Punktów
94
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Jutro się do niego dobiorę po wymianie czujnika ABS w kole.
Czyli trudno go wymienić ?
Bo na necie w sprzedaży są czujniki jako moduł przy kierownicy ale gdzie czyta obrót ?

No i pytanie powtórzę czy przed adaptacją mają być odczyty wartości G85 jak ruszę kierownicą ?

U mnie nic nie było robione przy zawieszeniu .
 

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
417
Punktów
73
Wiek
27
A to jak są przy kierownicy to tam pewnie czyta jeden sygnał z magla a drugi ten G85 masz właśnie na kolumnie kierownicy, są 3 rodzaje umiejscowienia tych czujników w vag. Ty masz ten co napisałem teraz czyli najlepszy z możliwych w module, najgorszy jest ten w maglownicy, teoretycznie niewymienny i trzeba nowy magiel założyć lub sprawną używkę.
 

Pawel23

SuperMechanior
Dołączył
7.03.2018
Postów
338
Punktów
55
Wiek
28
Miasto
Wołomin
No i pytanie powtórzę czy przed adaptacją mają być odczyty wartości G85 jak ruszę kierownicą
Przed sama adaptacja może pokazywać zero kręcisz kołem kierownicy Max w lewo i powinny zacząć się pojawiać wartości później Max prawo i to samo. Chyba że faktycznie czujnik zawalony lub kodowanie się wysypalo
 

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
417
Punktów
73
Wiek
27
Kojarzę ze tam było max w lewo, max w prawo dać prosto kiere, przejechać kawałek nie szybciej jak 20km/h i za hamować na prostych kołach i będą pełne odczyty
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1663
Punktów
94
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Żadna adaptacja i kodowanie w vcds nie dział i na innych głowicach też.
Te podstawowe metody już znam na pamięć i nie działają i z tego powodu piszę temat czy wymieniać czujnik skrętu.

OK z adaptacją ale przecież tyle razy co odłączałem aku to zawsze trzeba było zrobić tylko to że trzeba pojechać chwilę i kontrolki znikały.
 

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
417
Punktów
73
Wiek
27
Jak nic nie reaguje i nie ma żadnych odczytów to niestety wymieniać czujnik
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1663
Punktów
94
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
O to właśnie chodzi !!!
Brak odczytu wartości czujnika i co on ma adoptować jak nie ma co!
Automatyczne połączenie postów:

Taki dokładnie błąd.
 

Załączniki

  • SAVE_20210224_205818.jpg
    SAVE_20210224_205818.jpg
    71 KB · Wyświetleń: 11

Pawel23

SuperMechanior
Dołączył
7.03.2018
Postów
338
Punktów
55
Wiek
28
Miasto
Wołomin
Tylko nie wiem czy czasem nie będzie tak że póki masz blad z koła czyli inny niż blad kalibracji to adaptacji skrętu też nie zrobi. Nie chciałbym wprowadzać Cię w błąd ale może najpierw ogarnij ten czujnik w kole
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1663
Punktów
94
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Tak też postanowiłem zrobić i czujnik ma być na jutro ale jestem przekonany że to nie w tym problem !!!
 

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
417
Punktów
73
Wiek
27
Tylko nie wiem czy czasem nie będzie tak że póki masz blad z koła czyli inny niż blad kalibracji to adaptacji skrętu też nie zrobi. Nie chciałbym wprowadzać Cię w błąd ale może najpierw ogarnij ten czujnik w kole
O to to to warto spróbować.
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1663
Punktów
94
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
A czy on niejest zespolony razem z tasma w kierownicy?
Kurde...jest ich parę w rodzaju i jak nie rozbiorę to nie wiem....ale jest to dziwne że jak szukałem to są jako moduły z boku kierownicy ale jak one odczytują to nie wiem.
Automatyczne połączenie postów:

O to to to warto spróbować.
Po próbie jazdy czujnik uszkodzony czyta dobrze ale po szybszej prędkości wywala dodatkowo kontrolkę ABS.
Czyli czujnik na postoju jest odczytywany ok tylko potem mu odbija :)
Myślę że czujnik bez adaptacji powinien pokazywać wartości czyli że pracuje a dopiero wtedy można go adoptować lub sam się dopisze jak zwykle to bywało.
Kiedyś po rozładowaniu aku padł czujnik parktronica i trzeba było go na nowo zaprogramować i po wysłaniu do gościa ożył :)
 
Ostatnia edycja:

kamil03

SuperMechanior
Dołączył
15.01.2013
Postów
191
Punktów
52
Wiek
34
Miasto
kraków
Nie powiem ci dokładnie procedury bo nie pamiętam bo autelem zawsze robie. Przed adaptacją login to wiadomo ale trzeba zrobić pierw aktywacje czujnika i dopiero adaptacje . bez aktywacji pokazuje cały czas kąt 0 st.
 
Do góry Bottom