1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

VW Polo 2003 1.4 16V 75KM Benzyna+LPG- Brak Mocy

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika halabalala71, 17-06 15.

  1. halabalala71

    halabalala71 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-06 15
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Witam, mam duży problem którego nie mogę zdiagnozować, mechanicy, diagności również, albo nie wiedzą co się dzieje albo mówią że wszystko wygląda ok. Auto nie ma mocy ani na PB ani na LPG. Od dołu zbiera się tragicznie, od 2,3 tyś trochę lepiej ale też nie zawsze. Po rozpędzeniu auta np. na 3 biegu i puszczeniu gazu jest szarpnięcie i czuć że auto ma ubogą mieszankę. Czasami wyskakiwał błąd:

    17560/P1152/004434 - Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 2: System too Lean

    który oznacza zbyt ubogą mieszankę. Ostatnio prawie ten błąd nie występuje ale auto dalej tak samo nie ma mocy. Potwierdziły to również świece które jak wymieniałem były całe okopcone na biało.

    Teraz wypisze co zostało wymienione:

    Pompa paliwa, listwa wtryskowa, świece, cewki, sonda (szerokopasmowa), filtry, aku, alternator ok. Czyszczona przepustnica+ adaptacja, sprawdzany kolektor-szczelny.
    Dodatkowo listwa wtryskowa LPG oraz reduktor. Wszystkie części oryginał VW lub bardzo dobry zamiennik. Wszystko wymieniałem sam więc jestem tego pewien.

    Sprawdzano ciśnienie sprężania na cylindrach, wyszło idealne, ok 15 bar na każdym...

    Auto ewidentnie się męczy, najgorsze że mechanicy nie wiedzą co jest, albo mówią że wszystko ok. Ostatnio byłem kolejny raz na diagnostyce to sprawdzili analizatorem spalin i podobno od 2,3 tyś ma idealną mieszankę, trochę ubogo na jałowych ale minimalnie ( oczywiście było to sprawdzane na postoju...)

    Słyszałem np. o AFR, może podczas jazdy wykazałoby coś. Albo może ktoś poleci jakiegoś człowieka z wielkim łbem który usiądzie i pomyśli a nie tylko podłączy kompa i sprawdzi czy są błędy.

    Nie mam już pomysłu co jest nie tak. Macie jakieś pomysły gdzie szukać rozwiązania? Proszę o pomoc...
     
  2. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 384
    Docenione treści:
    1 392
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Sprawdziłeś czujnik temperatury płynu czy nie oszukuje. MAF czujnik Egr do sprawdzenia

    Możliwe przyczyny
    • Czujnik masowego przepływu powietrza (G70) wadliwe
    • Układ dolotowy powietrza uszkodzony / przecieka (fałszywe powietrze)
    • Wtryskiwacz (e) paliwa uszkodzony
    • Uszkodzona pompa paliwa
    • Układ wydechowy nieszczelny
    • System wtrysku wtórnego powietrza uszkodzony / wyciek
     
    Ostatnio edytowano: 17-06 15
  3. halabalala71

    halabalala71 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-06 15
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Czujniek temp. wymieniony, w vcds wartosci ok.

    Czujnik MAF pokazuje na jalowym 330-350 mbar. Po przygazowaniu full skacze do prawie 1000 mbar po czym kiedy odpusci sie gaz spada do czasami nawet 200 mbar.

    Egr wydaje sie w porzadku, kiedys probowalem na probe zaslepic ale nic nie dalo.
     
  4. olmar

    olmar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-02 15
    Postów:
    248
    Docenione treści:
    43
    Miasto:
    norwegia
    ja bym sprawdzil na spokojnie precyzyjnie rozrzad
    ,,,mialem takiego kiedys i walek wydechowy byl machniety o zab i takie zjawisko bylo ....
    bardzo nie ciekawy rozrzad ,,,, nie lubie
    i adaptacja kanal 000
    i adaptacja egr
     
  5. halabalala71

    halabalala71 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-06 15
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Ok, z adaptacją kanal 000 to chodzi o wejscie w silnik/adaptacja/000 i zapisz (save) ?
     
  6. pietrek111

    pietrek111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-03 15
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    opole
    podaj jakie stft i ltft i bedzie wiadomo co i jak
     
  7. olmar

    olmar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-02 15
    Postów:
    248
    Docenione treści:
    43
    Miasto:
    norwegia
    000 tak adaptacja zerowa
     
  8. halabalala71

    halabalala71 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-06 15
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Rozrząd sprawdziłem tylko pobieżnie, zdjąłem obudowę rozrządu i znaki (wykonane przez kogoś korektorem/farbą...) na kołkach rozrządu i te na obudowie/silniku zgadzają się.

    Adaptacje zerową wykonałem

    Adaptację EGR wykonałem.

    Jak na razie praca silnika się nie poprawiła. Jutro chyba oddam komuś auto by konkretnie sprawdził rozrząd.

    Ok, a możesz mi powiedzieć w której grupie w vagu to odczytam? I jakie wartości są ok
     
  9. halabalala71

    halabalala71 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-06 15
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Sprawdziłem w Vag Com i w STFT wydaje się wporządku ponieważ oscyluje -5% do 5% powiedzmy. W bloku 32 czyli podobno ltft: bieg jałowy -10%, średnie obciążenie -21%. Później sprawdziłem parę godziny później i już zmieniło się i było: bieg jałowy -10%, średnie obciążenie 0%.

    Ktoś kuma bo ja tego nie ogarniam.
     
  10. jazon234

    jazon234 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-07 15
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Adres strony:
    A sprawdziliście katalizator?
     
  11. halabalala71

    halabalala71 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-06 15
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Sprawdziłem Vagiem ten pierwszy. Bo w moim Polo są dwa... Jeden razem z kolektorem wydechowym i drugi ten pod autem. Ten pierwszy testowałem przez Vag i wynik wyszedł pozytywny
     
  12. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 777
    Docenione treści:
    295
    Jak wyzej, od najtanszych to zapchany katalizator, maf jezeli wystepuje, rozrzad. Bardzo prawdopodobny wydaje mi sie ten rozrzad:)
     
  13. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    404
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Trojmiasto
    wal k. ma fabryczny znak a na kola walkow rozrzadu musza przypasowac blokady, ale idealnej srednicy, zeby nie lataly, choc nie jestem pewien czy nie przypasuja tez jak jest jeden zab przesuniete cos, ale na pewno cos bedzie prężyło(ale raczej blokady nie wejdą jeden ząb to jednak sporo)

    ostatnio miałem to auto na warsztacie, niezbyt to to robi wrażenie solidności, wszystko ciasno upchane pełno kabli i osprzętu. szczególnie od strony skrzyni, od strony przedziału pasażerskiego do silnika przykręcona odma, i obudowa termostatu z 5 wyjściami na węże, łapy nie ma jak włożyć, super gdy trzeba to odpiąć lub uszczelnić, no i ta wspaniała pokrywa zaworów która wyłazi z wałkami, wyobrażam sobie że projektanci zadali doświadczonym mechanikom pytanie - jak to zaprojektować, żeby było trudno cokolwiek zrobić...


    chociaż pewnie z nowszymi autami jest jescze gorzej...
     
  14. halabalala71

    halabalala71 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-06 15
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Wywaliłem 2 katalizator i wstawiłem adapter na sondę lambda-trochę lepiej się zbiera, ale dalej to nie przyczyna, zbadałem 1 katalizator, jest ok, nie jest zapchany i z tego co dodatkowo mówi mi test vagiem to jest ok.

    Maf w porządku wygląda że dane jakie zapodaje są ok.

    Rozrządu jeszcze nie sprawdziłem ale dziwne że raz auto ma moc a raz trzeba nawet dłużej przygazować i dopiero puścić sprzęgło by ruszyć ( w ekstremalnych przypadkach, najczęściej kiedy na zewnątrz 40 C ) Ogólnie zauważyłem zależność że często choć nie zawsze auto gorzej jeździ kiedy na zewnątrz jest upał.


    Postaram się sprawdzić ten rozrząd. A jeśli chodzi o miejsce to faktycznie nie ma go za dużo ale nie ma tragedii trochę już demontowałem osprzętu w tym silniku i da się przeżyć, trzeba tylko mieć zwinne ręce :)
     
  15. taran1986

    taran1986 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-03 13
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Katowice
    Witam
    Czy problem został rozwiązany ?

    Mam identyczny z tym samym silnikiem.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. golf 1.4 16v brak mocy