1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Vw Polo 6n - Kopci niebieski dym

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika seebbek, 23-09 20.

  1. seebbek

    seebbek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-09 20
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Witam pacjent polo 6n 1.4 LPG przebieg 334 000km kopci na niebiesko.
    Kopci przy dłuższym hamowaniu silnikiem i gwałtownym dodaniu gazu jak i w miejscu i zwiększaniu obrotów. Co ciekawe kopci najbardziej jak jest prawidłowy stan oleju, jeśli jest na minimum, dymek nie jest zauważalny
    Szybka diagnoza-uszczelniacze zaworowe,zleciłem wymianę bez ściągania głowicy przy okazji nowego rozrządu, niestety bez zmian.

    Będę w stanie zauważyć czy uszczelniacze były faktycznie zrobione, tylko pod ściągnięciu pokrywy zaworów? Osoba której to zlecałem niestety nie jest do końca wiarygodna....
     
  2. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 704
    Docenione treści:
    2 014
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Jak do mnie klient dzwoni i pyta o wymianę uszczelniaczy zaworów bez ściągania głowicy to grzecznie zostaje spuszczony na drzewo a następnie numer dodany do czarnej listy w telefonie. Nie obraź się ale to nie jest prawidłowa ścieżka naprawy tego silnika. Mamy w pierwszym zdaniu zawarte dwa kluczowe słowa LPG i 334000km, myślisz, że po taniości da się ten silnik naprawić?
    Jedynie od siebie mogę dodać, że as mechaniki, który w ogóle pomyślał o tym, że wymiana samych uszczelniaczy może pomóc temu silnikowi to niezły kamikaze.
     
    XMARIO lubi to.
  3. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    5 141
    Docenione treści:
    1 393
    Miasto:
    Kaczory
    Pytanie czy SOHC czy DOHC.
     
  4. seebbek

    seebbek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-09 20
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Symbol silnika APQ

    Nie obrażam się i szanuje twoje zdanie, wiem że nie każdy, jest w stanie podjąć się wymiany uszczelniaczy, bez ściągania głowicy.
    Miałem do zrobienia rozrząd,a silnik lubił podymić jak wcześniej wspominałem zacząłem zagłębiać się w temacie i wyszło że to ma być objaw uszczelniaczy, mechanik zgodził się przy okazji rozrządu je wymienić-połowa roboty w tym samym kierunku. Poza tym fantem z olejem silnik mimo tak dużego przebiegu jest naprawdę w bd kondycji, ten "eksperyment" miał też na celu w miarę bezinwazyjne ratowanie tego silnika i sprawdzenie ile jest jeszcze w stanie przejechać bez grubszego remontu który nie oszukujmy się, jest nie opłacalny w przypadku tego samochodu. Jeśli mimo wszystko jest to powód zużytych pierścieni olejowych, została mi tylko jeszcze jedna opcja.