• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Vw t5 2.5tdi BNZ niskie ciśnienie oleju

Mechaniko

Początkujący
Dołączył
17.10.2021
Postów
20
Punktów
0
Wiek
26
Miasto
Ciechanów
Cześć
Pomóżcie mi z tym autem bo mi już płakać się chce.
Znalazłem na grupie bardzo podobny temat ale niestety bez rozwiązania dlatego zakładam nowy.

Mianowicie borykam się z niskim ciśnieniem oleju w moim wv t5 BNZ.
Po odpaleniu 4.5 na wolnych i szybko spada, 6bar przy 2000obr/min z tym ze po odpaleniu zachowuje się bardzo dziwnie bo po dodaniu i odpuszczeniu gazu gwałtownie spada do 2bar na wolny i tak zostaje, natomiast po ponownym odpaleniu sytuacja się powtarza
Przy 80stopniach jest ledwo 0.5 bar na wolnych i 1,8bar przy 2000obr/min
Ciśnienie mierzone w miejscu czujnika ciśnienia oleju

W silniku wymieniłem doszczętnie wszystko:
Wałek rozrządu+panewki
Wał po szlifie + panewki
Turbina
Podstawa filtra oleju
Pompa oleju- nowy topran i następnie podobno sprawny używany oryginał
Głowica była nowa zakładana jakiś czas temu
Koła rozrządu zregenerowane
Zaworek w bloku nowy z aso
Olej i filtr mann dwukrotnie
Broki sprawdzone pod ciśnieniem

przy składaniu kanały porządznie wyczyszczone a ciśnienia oleju jak nie było tak nie ma.
Brak mi pomysłów bo silnik mam trzeci raz na stole i brak pomysłów.
objawy są tak jakby zacinającego się jakiegoś zaworka.
Wczoraj wykręciłem dysze natrysków tłoka i żaden z zaworków nie był przycięty ani się nie zacinał, zamówiłem nowe ale nie mam przekonania ze to to, doradźcie coś jeśli przychodzi wam coś do głowy póki mam go na wierzchu i mogę sprawdzać .
 

Mechaniko

Początkujący
Dołączył
17.10.2021
Postów
20
Punktów
0
Wiek
26
Miasto
Ciechanów
Był 5w30, teraz 5W40, ale jak wszystko jest nowe to powinno hulać a tutaj po odpaleniu jest 4.5bara i po dodaniu i odpuszczeniu gazu spada do 2 barów
 

Wjs

Bywalec
Dołączył
5.03.2016
Postów
47
Porady
1
Punktów
4
Wiek
39
Miasto
Wodzisław Śląski
To załóż starą na próbę,kiedyś miałem podobna sytuację w 1.3cdti wymiana podstawy pomogła.
 

Mechaniko

Początkujący
Dołączył
17.10.2021
Postów
20
Punktów
0
Wiek
26
Miasto
Ciechanów
Założyłem tą nową(używaną) wczoraj aby ją wykluczyć i nadal bez zmian
 

Mechaniko

Początkujący
Dołączył
17.10.2021
Postów
20
Punktów
0
Wiek
26
Miasto
Ciechanów
Zastanawia mnie czy blok mógł pęknąć tak aby olej nie uciekał na zewnątrz ani nie mieszał się z płynem.
Dodam ze rok temu do oleju szła woda poprzez pompę wody, po wymianie spokój
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
12464
Punktów
2358
Wiek
39
Miasto
PZ
Zastanawia mnie czy blok mógł pęknąć tak aby olej nie uciekał na zewnątrz ani nie mieszał się z płynem.
Dodam ze rok temu do oleju szła woda poprzez pompę wody, po wymianie spokój
Pewnie że tak, osobiście miałem taki przypadek w 2.5 BPC, w takim przypadku silnik do wymiany, około 8tys używka, u nas w firmie szef przeznaczył t5 jako dawcę
 

Mechaniko

Początkujący
Dołączył
17.10.2021
Postów
20
Punktów
0
Wiek
26
Miasto
Ciechanów
Pewnie że tak, osobiście miałem taki przypadek w 2.5 BPC, w takim przypadku silnik do wymiany, około 8tys używka, u nas w firmie szef przeznaczył t5 jako dawcę
Dziwi mnie tylko ten gwałtowny spadek ciśnienia po dodaniu i odpuszczeniu gazu z 4.5bar na 2 przy zimnym silniku i pulsuje wskazówka
Na cieplym tego nie ma, jest tylko niskie ciśnienie

wiesz może gdzie pękł blok?
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
12464
Punktów
2358
Wiek
39
Miasto
PZ
Dziwi mnie tylko ten gwałtowny spadek ciśnienia po dodaniu i odpuszczeniu gazu z 4.5bar na 2 przy zimnym silniku i pulsuje wskazówka
Na cieplym tego nie ma, jest tylko niskie ciśnienie

wiesz może gdzie pękł blok?
A jak to sprawdzić? Przeswietlisz blok czy go potniesz na kawałki? :) A teraz olej nadal idzie do płynu chłodzącego?
 

Mechaniko

Początkujący
Dołączył
17.10.2021
Postów
20
Punktów
0
Wiek
26
Miasto
Ciechanów
A jak to sprawdzić? Przeswietlisz blok czy go potniesz na kawałki? :) A teraz olej nadal idzie do płynu chłodzącego?
No właśnie po wymianie pompy jest wszystko ok, oleju nie ubywa ani nie przybywa, w płynie też go nie ma.
Silnik dość długo jeździł na uszkodzonej pompie wody a mechanicy najpierw wymienili głowicę zamiast pompy.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
12464
Punktów
2358
Wiek
39
Miasto
PZ
Czesto narzekaja na te pompowe sprawy w necie zagranicznym
Wymiana pompy wody w tym silniku to jest koszmar, specjalne narzędzie jest do montażu i demontażu ale jeśli olej nie dostaje się już do płynu to problem jest w innym miejscu, zazwyczaj ciśnienie ucieka dołem silnika
 

Mechaniko

Początkujący
Dołączył
17.10.2021
Postów
20
Punktów
0
Wiek
26
Miasto
Ciechanów
Czesto narzekaja na te pompowe sprawy w necie zagranicznym
No już dwie zamontowałem, co prawda pierwsza nowa i druga używka.
Automatyczne połączenie postów:

Wymiana pompy wody w tym silniku to jest koszmar, specjalne narzędzie jest do montażu i demontażu ale jeśli olej nie dostaje się już do płynu to problem jest w innym miejscu, zazwyczaj ciśnienie ucieka dołem silnika
Jak zdemontowalem wał to panewki były tak zniszczone ze byłem pewien że to jest przyczyną ale problem pozostał
Niżej zdjęcie starych panewkę i nowych po kilku oddaleniach i ponownym demontażu
 

Załączniki

  • DC2210C9-F3CC-4D9F-8277-06B59E09047D.jpeg
    DC2210C9-F3CC-4D9F-8277-06B59E09047D.jpeg
    1,6 MB · Wyświetleń: 18
  • D65BD4D9-5BB9-4477-8728-38B9D1F4742A.jpeg
    D65BD4D9-5BB9-4477-8728-38B9D1F4742A.jpeg
    1,4 MB · Wyświetleń: 16
  • 187E357F-5EC6-433C-B4A3-792819B56A59.jpeg
    187E357F-5EC6-433C-B4A3-792819B56A59.jpeg
    1,3 MB · Wyświetleń: 13
  • C20B2F73-6622-4D01-9D4A-5628042D1439.jpeg
    C20B2F73-6622-4D01-9D4A-5628042D1439.jpeg
    1,3 MB · Wyświetleń: 12
  • 6E041EA9-43CF-43EA-93CF-20CD16286A96.jpeg
    6E041EA9-43CF-43EA-93CF-20CD16286A96.jpeg
    1 MB · Wyświetleń: 12
  • D646C10A-61C3-42E3-8989-7E72DDBD35E6.jpeg
    D646C10A-61C3-42E3-8989-7E72DDBD35E6.jpeg
    1,4 MB · Wyświetleń: 12
  • 435B18D4-AFAC-4BFE-8CED-EEED8B4B19E3.jpeg
    435B18D4-AFAC-4BFE-8CED-EEED8B4B19E3.jpeg
    1,3 MB · Wyświetleń: 12
  • AD4EFEF0-EBD7-4041-A5A6-70F3D9A036E5.jpeg
    AD4EFEF0-EBD7-4041-A5A6-70F3D9A036E5.jpeg
    1,4 MB · Wyświetleń: 19

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
12464
Punktów
2358
Wiek
39
Miasto
PZ
No już dwie zamontowałem, co prawda pierwsza nowa i druga używka.
Automatyczne połączenie postów:


Jak zdemontowalem wał to panewki były tak zniszczone ze byłem pewien że to jest przyczyną ale problem pozostał
Niżej zdjęcie starych panewkę i nowych po kilku oddaleniach i ponownym demontażu
Panewki mogły nie być przyczyną tylko skutkiem niskiego ciśnienia oleju :) a co z pompą oleju?
 
Do góry Bottom