1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[VW Tiguan I FL] - przeróbka z USA na PL

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika Fish, 8-09 17.

  1. Fish

    Fish Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-09 17
    Postów:
    44
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Śląsk
    Podpowiedzcie proszę koledzy, co trzeba będzie zrobić a Tiguanie I FL model rocznikowy 2017, rok produkcji 2016, ściąganym z USA w zakresie oświetlenia żeby dało sie go zarejestrować w PL.
     
    Tom_ lubi to.
  2. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    968
    Docenione treści:
    127
    Miasto:
    Szczytno
    Wymiana tylnych świateł ba bank, nie wiem jsk z obrysami w przednich lampach, czy mogą być czy nie. No i kodowanie tylnych lamp
     
  3. Polders

    Polders Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-07 12
    Postów:
    1 628
    Docenione treści:
    262
    Obrys w przednich zmieniasz też w kodowaniu, ale może zostać włączony. Przednie. Światła również do wymiany.
     
  4. Fish

    Fish Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-09 17
    Postów:
    44
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Śląsk
    Z obrysami nie powinno być problemu, bo pewnie wystarczy wymienić żarówki na dual LED - biało/pomarańczowe i po problemie.

    Natomiast zastanawiam się czy na tyle nie wystarczy tylko zmiana kodowania? Czy faktycznie nie obejdzie się bez wymiany lamp? Jeśli tak to tych na klapie też? Bo rozumiem, że problemem są kierunkowskazy, które są nieaktywne w tej lampie, która znajduje się w błotniku.
     

    Załączone pliki:

  5. komar200

    komar200 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 804
    Docenione treści:
    563
    Miasto:
    grudziadz
    Dokładnie tak jak koledzy, przednie lampy w USA ustawione są na wprost a u as są asymetryczne światła postojowe są zintegrowane z kierunkami tak że lampy do wymiany.
     
  6. Fish

    Fish Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-09 17
    Postów:
    44
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Śląsk
    Z tymi lampami z przodu to może jakoś by przeszedł przegląd, postojowe na biało lub wyłączyć natomiast na symetrię może diagnosta przymknie oko ;)
    Gorzej z tym tyłem :(
     
  7. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    968
    Docenione treści:
    127
    Miasto:
    Szczytno
    Tylne na bank do wymiany, bo masz czerwone kierunkowskazy
     
  8. Polders

    Polders Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-07 12
    Postów:
    1 628
    Docenione treści:
    262
    Dwa kodowanie bo musisz zmienić przeciwmgielny i wsteczny miejscami albo zrobić podwójne światła.
     
  9. Fish

    Fish Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-09 17
    Postów:
    44
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Śląsk
    To, że czerwone to wiem, tylko, że tam migają chyba postojowe, natomiast miejsce na żarówkę europejskiego kierunkowskazu chyba jest tylko nieużywane.
    Klosz chyba czerwony, ale stosując zieloną żarówkę otrzymamy pomarańczowy efekt końcowy :)

    Chyba jednak wstrzymam się z zakupem nowych lamp do czasu aż ten samochód przypłynie do mnie.
     
  10. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    968
    Docenione treści:
    127
    Miasto:
    Szczytno
    Pytanie czt auto chcesz zrobić dobrze czy na odpierdziel:D
     
  11. Fish

    Fish Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-09 17
    Postów:
    44
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Śląsk
    Auto jest roczne do tego fajna wersja Sport 4motion 2.0 TSI 200KM :cool: więc będę chciał zrobić dobrze.
    Ale wstrzymam się z zakupami do czasu aż będę go miała na podwórku.

    Możecie kogoś od kodowania polecić na terenie Śląska? Jakiś sprawdzony warsztat, bo od ASO wole się trzymać z daleka.
     
  12. Fish

    Fish Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-09 17
    Postów:
    44
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Śląsk
    Wracamy do tematu bo auto już w garażu.

    Oświetlenie tył:
    1. wsteczny jest w zderzaku i pewnie tak zostanie,
    2. lampa w błotniku:
    - dochodzą trzy przewody do kostki na cztery piny,
    - w oprawce są dwie żarówki, P21W (postój, stóp i kierunkowskaz, sterowane napięciem), W5W (obrysówka) i jedno wolne miejsce na żarówkę P21W (kierunkowskaz),
    - klosz: postojowy i obrysówka są czerwone, kierunkowskaz ma klosz żółty i zaślepione miejsce na włożenie szkła żarówki.

    Generalnie nie ma co wymieniać lampy.
    Lutownicą usunąłem zaślepkę i włożyłem w wolne gniazdo nowa żarówkę. Teraz trzeba by przełożyć pin 3 na 4 w kostce z obrysówki tak żeby zasilał kierunek i całość przekodować.

    3. lampa w klapie:
    - przychodzą dwa przewody do kostki na trzy piny,
    - w oprawce jest jedna żarówka, W16W (postój) i jedno wolne miejsce na żarówkę H21W (przeciwmgielne),
    - klosz: postojowy jest czerwony, przeciwmgielne ma klosz czerwony i zaślepione miejsce na włożenie szkła żarówki.

    Generalnie nie ma co wymieniać lampy.
    Lutownicą usunąłem zaślepkę i włożyłem w wolne gniazdo nowa żarówkę. Teraz trzeba by dołożyć przewód z na 3 pin w kostce tak żeby zasilał przeciwmgielne i całość przekodować.

    I teraz pytanie skąd dołożyć zasilanie przeciwmgielnego? Z jakiegoś modułu?
     
  13. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    968
    Docenione treści:
    127
    Miasto:
    Szczytno
    Schemat w lapke i szukać
     
  14. Fish

    Fish Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-09 17
    Postów:
    44
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Śląsk
    A gdzie taki schemat znajdę?
    Może ktoś z Was udostępnić?
    e-mail: fish_79@o2.pl
     
  15. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    968
    Docenione treści:
    127
    Miasto:
    Szczytno
    Wyjechałem na weeknd. Dopiero jutro będę w stanie zapodac
     
    Fish lubi to.
  16. Fish

    Fish Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-09 17
    Postów:
    44
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Śląsk
    Przeciwmgielny idzie z J519.

    W wersji na USA bajt 18 w 09-Centr.zesp.elektr. kodowanie długie jest AE.
    U mnie: E71A0A3B88232EC4018800C114000D444AD5AE06566D8DB0E4840000A040

    Jaka wartość tego bajtu powinna być w wersji na Europę?
     
  17. damascus7

    damascus7 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-02 12
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Właśnie jestem po konwersji Tiguana 2.0TSI 4Motion 2017 z Kanady. Jest to model 5N2, czyli nasz Tiguan po liftingu od 2011r. Auto miało wymienione przednie lampy halogenowe (nie xenon) ze względu na mocne zarysowania kloszy(ilość pinów lampy europejskiej nie ma znaczenia, bo jest więcej niż USA- działa wszystko); tylne pozostały oryginalne na zwykłe żarówki -NIE LED. Niestety okazało się że auto ma tylne światła tak jak USA, czyli kierunek to mrugający stop, brak tylnego przeciwmgielnego,zaślepione w lampach miejsca na żarówki...Co trzeba zrobić? Napiszę trochę w skrócie, pomijając fakt demontażu tapicerek, boczków itp.
    POTRZEBNE:
    -ok 20m przewodu LGY 0.5mm2 najlepiej czarny;
    -włącznik świateł zaopatrzony w tylne przeciwmgielne;
    -przewód naprawczy VW 000-979-009;
    -taśma izlolacyjna, trytki.

    Otóż wycinamy bądź wiertłem (nie polecam bo zostawia wióry i ciężko usunąć) albo np. lutownicą zaślepki w obu lampach zewnętrznych oraz tylnej lewej w klapie i wkładamy odpowiednie żarówki. Zaopatrujemy się w piny (nie znam numeru, ale w sklepie elektronicznym podali że to tzw nowszy typ VW).

    PRZECIWMGIELNE TYŁ:
    Prowadzimy przewód 000-979-009 z włącznika świateł z PIN7 do modułu J519 (posiada 3 wtyki-czarna,chyba biała oraz brązowa) za bezpiecznikami jak na zdjęciu do PIN17 we wtyczce czarnej po lewej stronie.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Wtyk czarny modułu J519, gdzie wpinamy się przewodem w pusty PIN17:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Następnie zajmiemy się wtykiem brązowym J519 i szukamy PIN 47 (będzie zajęty) i wyjmujemy go i izolujemy taśmą bo nie będzie już używany lub przecinamy i dolutowujemy do niego przewód który puszczamy od tylnego przeciwmgielnego w klapie.
    [​IMG]
    Najlepiej zdemontować podsufitkę lub też ten jasny duży plastik na środku z tyłu...by poprowadzić kabel do tylnego przeciwmgielnego w klapie. Na środku z tyłu jest wtyk duży czarny przez który w obojętnie który wolny pin przeplatamy nasz przewód 0.5mm2 puszczony z J519 brązowa wtyka PIN 47 przez fabryczną lotkę między karoserią i klapą aż do samego nieużywanego pinu lampki lewej w klapie;
    [​IMG]
    [​IMG]

    KIERUNKOWSKAZY I STOP:

    Teraz przystępujemy do ciągnięcia kabli z prawej i lewej lampy do modułu J519 zaznaczając ,który to który. Oczywiście łączymy do wolnych pinów w lampach. Gdy mamy poprowadzone przewody to teraz zgodnie ze schematem:
    [​IMG]
    -kierunek tył lewy z PIN 4 przy lampie wpinamy w PIN 51 wtyku brązowego J519, a obecny tam już oryginalny kabel czarno-biały przepinamy w miejsce PIN 4 brązowego wtyku J519, który będzie naszym STOP lewym (generalnie chodzi o zamianę przewodów i nasz nowy wpinamy w miejsce oryginalnego, a ten oryginalny wpinamy w wolne zgodnie ze schematem i tak samo postępujemy z lampą prawą);
    - kierunek tył prawy: nowy poprowadzony kabel z prawej lampy wpinamy w PIN9 czarnego wtyku przy J519 a obecny tam przepinamy do PIN 26.
    Teraz składamy wszystko i włączamy światła pozycyjne-powinien się lekko żarzyć kierunek lewy+prawy pomarańczowy a gdy wciśniemy STOP to świecą pełną mocą. Jest ok! Teraz wystarczy wszystko zakodować VCDS by odwrócić działanie świateł STOP->kierunki:
    W module 09 klikamy kodowanie i bajt 18 zmieniamy na 2F -> BEZ świateł do jazdy dziennej... (gdy kliknąłem na wartość z obecnością świateł do jazdy dziennej to fizycznie przestały działać...)
    [​IMG]

    Rezultat:
    [​IMG]
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. tiguan lampy amerykańskie