1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

W211 270 CDI zasilanie modułu świec żarowych

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika Regaciarz, 8-12 18.

  1. Regaciarz

    Regaciarz Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    118
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Wasilków
    Nie lubię takich robót, ale tutaj muszę się pogrzebać.
    Nie grzała żadna świeca, w module popalone druciki zabezpieczające, polutowane do sprawdzenia ( na koniec będzie nowy moduł), ale brak jest napięcia na przewodzie idącym do tego modułu. Jest jeszcze jakiś bezpiecznik od tego? Gdzie szukać?
     
  2. winetoo

    winetoo Gaduła

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 603
    Docenione treści:
    394
    Miasto:
    Radom
    Na którym przewodzie szukasz napięcia? Czerwony gruby na nakrętkce to plus z aku. i tyle jeśli chodzi o plusy. Jak se dobrze przypominam to on nie ma bezpiecznika, idzie prosto z akumulatora. Chociaż koło aku. Powinien być chyba moduł z bezpiecznikami dużej mocy, może tam poszukaj.

    Rozumiem że świece wymieniłeś. Wszystkie zabezpieczenia były przepalone, 5 szt? Bo skoro przepalone to znaczy że świece mają zwarcie czyli śmieci.
     
    Regaciarz lubi to.
  3. Regaciarz

    Regaciarz Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    118
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Wasilków
    Świec nie ruszałem, na czterech zabezpieczenie było spalone, piąta świeca ma przerwę. Nie ma napięcia na tym grubym przewodzie idącym do modułu świec.
    Świece i moduł będę wymieniał dopiero jak uda się znaleźć wszystkie napięcia
     
  4. winetoo

    winetoo Gaduła

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 603
    Docenione treści:
    394
    Miasto:
    Radom
    Jakie znowu wszystkie? Jedno tylko na tym grubym, idzie prosto z akumulatora, albo z bezpieczników które koło niego powinny być w tym aucie. Pozostałe dwa na małej wtyczce to masa(brązowy) i komunikacja że sterem silnika (nie pamiętam koloru).
     
    toomii76 lubi to.
  5. Regaciarz

    Regaciarz Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    118
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Wasilków
    Skrót myślowy to był, chodziło mi przede wszystkim o znalezienie napięcia na grubym, potem sprawdzenie masy i sterowania z ECU, jeśli wszystko będzie wtedy zabieram się za rwanie świec( klient poinformowany o ryzyku rwania głowicy) i wymianę sterownika świec.
     
  6. winetoo

    winetoo Gaduła

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 603
    Docenione treści:
    394
    Miasto:
    Radom
    Dobrześ uczynił człeku, miłej zabawy.

    c155b8694752b8361d52fd90452c.png Oto on, moduł bezpieczników akumulatora.
     
    Regaciarz lubi to.
  7. Regaciarz

    Regaciarz Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    118
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Wasilków
    Kiedyś jedną urwałem w pt cruiser 2.2( CDI) więc mam świadomość za co się biorę ;)
     
  8. Grzegorz.Józefów

    Grzegorz.Józefów Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-08 14
    Postów:
    219
    Docenione treści:
    73
    Miasto:
    Józefów
    Po co zwalać głowicę, ludziska wykręcają na samochodzie - oszczędność czasu i kasy.
     
  9. Regaciarz

    Regaciarz Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    118
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Wasilków
    I o ten moduł chodziło, dokładniej 150A w środku. Tylko nie jest przy akumulatorze, tam jest jeszcze inny, ten jest pod nogami pasażera.
    Cztery świece wyszły, wszystkie mają zwarcie, piąta została bo siedzi jak przyspawana i ma przerwę, klient i tak zadowolony :)
     
  10. winetoo

    winetoo Gaduła

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 603
    Docenione treści:
    394
    Miasto:
    Radom
    No to powiem tobie że strzelałem, nigdy takiego nie robiłem więc.... Brałem przykład ze Sprintera, w 903 idzie bezpośrednio z aku. a w 906 są bezpieczniki przy nim.
     
  11. Regaciarz

    Regaciarz Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    118
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Wasilków
    Grunt, że znalezione, dzięki za nakierowanie, jutro tylko czekam na bezpiecznik bo największy miałem 100A i sprawdzam, ale już raczej nic mnie nie zaskoczy