1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Wał korbowy

Dyskusja w 'Układ napędowy' rozpoczęta przez użytkownika michal_nawalny, 13-07 20.

  1. michal_nawalny

    michal_nawalny Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 20
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Cześć,
    tema mocno nietypowy, ale uznałem że to jedyne miejsce gdzie znajdę pomoc. Nie jestem mechanikiem, mam jak pisałem mocno nietypowe pytanie i proszę Was o pomoc.
    Poszukuję wału korbowego najlepiej z trzema korbami, dwie korby przesunięte względem trzeciej o 90 stopni.
    Spodziewam się nikt nie produkuje takiego wału, więc może z czterema korbami? Dwa do dwóch przesunięte o 90 stopni? Szukam i szukam, nic takiego nie mogę znaleźć. Rozmiar i parametry nieważne, najlepiej jak najmniejszy, ale że wiem że nie jest łatwo to proszę o wskazanie wału który spełnia te ogólne parametry. Wał potrzebny do projektu, więc nie musi pasować do jakiegoś silnika, po prostu ma mieć najlepiej 3 kordy, dwie do jednej przesunięte 90 stopni. Reszta parametrów bez znaczenia, może być z samochodu, motocykla, sprężarki.
    A jeśli nie ma czegoś takiego na rynku, to czy można samemu z czegoś zrobić wał który by popracowałem przy niskich obrotach przez pięć minut? Później może się rozpaść nawet :).
     
  2. botek

    botek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-02 20
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    7
    Tylko Wartburg lub Syrenka i poskładać wał po swojemu na prasie.
     
    Vicia lubi to.
  3. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 884
    Docenione treści:
    1 334
    Miasto:
    Kaczory
    Dobrze rozumiem? Dwie korby idą równo a trzecia przesunięta o 90stopni? Chciałbym zobaczyć wyważenie takiego układu :)
     
  4. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 343
    Docenione treści:
    2 210
  5. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    5 482
    Docenione treści:
    1 004
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Maszyna parowa?
     
  6. michal_nawalny

    michal_nawalny Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 20
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Jakieś przeciwwagi się zastosuje. Jak pisałem, nie jest to do silnika więc nie będzie tysięcy obrotów na minutę, zakładam wstępnie 300-400, sił też olbrzymich nie będzie przenosił, raczej się więc nie rozleci.

    Silnik ze spalaniem zewnętrznym :)
     
  7. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 884
    Docenione treści:
    1 334
    Miasto:
    Kaczory
    Pewnie coś w tym stylu.
    @michal_nawalny możesz też pojechać do "autoszlifu". Jeśli trafisz na spoko ludzi to może pomogą z wałem.