• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Wał korbowy

Punktów
0
Cześć,
tema mocno nietypowy, ale uznałem że to jedyne miejsce gdzie znajdę pomoc. Nie jestem mechanikiem, mam jak pisałem mocno nietypowe pytanie i proszę Was o pomoc.
Poszukuję wału korbowego najlepiej z trzema korbami, dwie korby przesunięte względem trzeciej o 90 stopni.
Spodziewam się nikt nie produkuje takiego wału, więc może z czterema korbami? Dwa do dwóch przesunięte o 90 stopni? Szukam i szukam, nic takiego nie mogę znaleźć. Rozmiar i parametry nieważne, najlepiej jak najmniejszy, ale że wiem że nie jest łatwo to proszę o wskazanie wału który spełnia te ogólne parametry. Wał potrzebny do projektu, więc nie musi pasować do jakiegoś silnika, po prostu ma mieć najlepiej 3 kordy, dwie do jednej przesunięte 90 stopni. Reszta parametrów bez znaczenia, może być z samochodu, motocykla, sprężarki.
A jeśli nie ma czegoś takiego na rynku, to czy można samemu z czegoś zrobić wał który by popracowałem przy niskich obrotach przez pięć minut? Później może się rozpaść nawet :).

botek

SuperMechanior
Punktów
96
Tylko Wartburg lub Syrenka i poskładać wał po swojemu na prasie.

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Porady
1
Punktów
2057
Miasto
Kaczory
Dobrze rozumiem? Dwie korby idą równo a trzecia przesunięta o 90stopni? Chciałbym zobaczyć wyważenie takiego układu :)

Punktów
0
Dobrze rozumiem? Dwie korby idą równo a trzecia przesunięta o 90stopni? Chciałbym zobaczyć wyważenie takiego układu :)
Jakieś przeciwwagi się zastosuje. Jak pisałem, nie jest to do silnika więc nie będzie tysięcy obrotów na minutę, zakładam wstępnie 300-400, sił też olbrzymich nie będzie przenosił, raczej się więc nie rozleci.

https://omoto.pl/wal-korbowy-vw-24d-t4-transporter-iv-1211318626.html