1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Wakuometr - 1.9 TDI jakie podciśnienie?

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Ogień-Opór, 25-09 18.

  1. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Jakie podmienienie powinno pokazać do otwarcia wg przy 1.9tdi 77kw 105km ?

    Pacjent a3 8p 2008r.
     
  2. melas

    melas Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-04 18
    Postów:
    81
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    WRZEŚNIA
    na wakuometrze około 0,6
     
  3. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    1 005
    Docenione treści:
    135
    Miasto:
    Szczytno
    A nie 0.8-0.9?
     
    dimitriew lubi to.
  4. komar200

    komar200 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 858
    Docenione treści:
    630
    Miasto:
    grudziadz
    Na wyjściu z pompy powinno być 1bar do gruchy 0,8 , a co się dzieje bo najwyrazniej gdzies nieszczelnosć
     
  5. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    4 056
    Docenione treści:
    2 082
    Miasto:
    turek
    Sterowanie turbo 0.5 do 0.6 na vacu 0.8 do 1.0
     
    Ogień-Opór, dimitriew oraz komar200 lubią to.
  6. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Nic, padła grucha. Trochę mnie martwi olej wywalany z turbo, czuję że będę dwa razy robił ten samochód. Świeżo kupiony, "trzeba zrobić wyciek ", sami wiecie. Klient chce oszczednie, ale dla mnie turbo do kosza.
     
  7. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 138
    Docenione treści:
    473
    Miasto:
    Radom
    Sprawdź luz osiowy i promieniowy. Postrasz delikwenta, ze jak zaśsie oliwy to korba wyjdzie bokiem i wtedy ponad ok 4 tyś będzie musiał włożyć aby fura znów jeździła.
     
    toomii76 lubi to.
  8. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    4 056
    Docenione treści:
    2 082
    Miasto:
    turek
    Tam jest taka, czy już nowsza? Jak coś to mam na zbyciu.
    IMG_20180611_174249.jpg
     
  9. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Mam, taka jak na zdjęciu. Silnik chyba BLS, klient kupił nowa z aso. Gruchę wymieniłem na aucie. - trudna sprawa. Jeśli któraś ze srob podstawy gruszki będzie zapieczona, można wyjmować turbo.
    Uważajcie na 6-tko sruby, miejsca na narzędzia co prawda jest, ale można zerwać gwint ze śruby, ponieważ nasadki wchodzą pod katem. Także ku przestrodze.
     
  10. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    4 056
    Docenione treści:
    2 082
    Miasto:
    turek
    Gruszke odtatnio wycinalem szlifierka po wyjęciu półosi. Da się radę.
     
  11. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Ja to robiłem z góry, bez wyjmowania turbiny.
     
  12. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 511
    Docenione treści:
    314
    Miasto:
    Gdańsk
    Ja wyciągam bo i tak klient płaci. Przy najmniej w normalnych warunkach na imadelku sobie robię i mogę dokładnie wyregulować.
     
    szachu41 lubi to.
  13. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    4 056
    Docenione treści:
    2 082
    Miasto:
    turek
    trochę dziwne podejście. jeśli coś można zrobić szybciej i taniej, to dlaczego robić to dłużej i drożej?

    jak weźmiesz fachowca do czegoś na czym się nie znasz, to też powiesz mu, żeby tak robił?
     
  14. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 511
    Docenione treści:
    314
    Miasto:
    Gdańsk
    Ale czemu dłużej i drożej. Skoro nie raz jest tak, że śrubki się nie odkręcają i trzeba i tak wywlec, potem okazuje się, że vtg stoi i trzeba wyczyścić a na domiar złego wirnik lata jak poparzony po kuchni. Jak zrobić to porządnie a nie dzióbać. Skoro grucha uszkodzona to warto przejrzeć pozostałe tematy. Miałem też sytuację, że po wymianie gruchy w turbo które długo ganiało z uszkodzoną jak turbo dostało pełnego obciążenia to się wysrało. No i oczywiście ryj, że nie zweryfikowaliśmy podczas wymiany. Więc teraz porządnie albo wcale...
     
  15. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    4 056
    Docenione treści:
    2 082
    Miasto:
    turek
    wymiana gruszki, to wymiana gruszki. czy geo stoi to sprawdzi się bez demontażu turbo.

    to dlaczego niektórzy wymieniają uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy? to mniej więcej to samo.
     
    komar200 lubi to.
  16. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 511
    Docenione treści:
    314
    Miasto:
    Gdańsk
    Bo w niektórych autach miało to sens, na przykład silniki 1.6, 1.8 2.0 stare audikowe. Pierścienie niezniszczalne ale gumki na zaworach siadały.
     
  17. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    4 056
    Docenione treści:
    2 082
    Miasto:
    turek
    w nowszych też to robią. ale ok.
    a dlaczego tak robili?
    i wymieniając gumki, nie są w stanie ocenić kondycji całej głowicy, więc po takim zabiegu, jeśli coś się zacznie dziać, to klient będzie miał pretensje :)

    dobra, nie ma co kruszyć kopi.

    tak po prostu mnie ciekawiło :cool:
    nie gniewaj się :)
     
  18. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Uważam, że w tym silniku, nie ma jak dotrzeć do gruchy od dołu, albo mówimy o innym osprzęcie i aucie, albo czegoś nie widzę. Powiem tak, zweryfikowałem uszkodzenie gruchy, tłumacze klientowi, że turbinę można sprawdzić tylko demontując ja z auta. No tak, czy nie? Mówię o profesjonalnym działaniu. Przyznałem , że grucha może być końcem problemow, albo początkiem z turbina. Przyznał rację, zapytałem co mam robić, zdecydował się zaryzykować. Wymiana gruszki i auto śmiga. Klient jest świadom, że turbawka może się rozsypać, ale mam to na papierze i spokojas glowe, poza tym, od góry dwie śrubki do stelaża gruszki (gdyby ktoś nie rzeźbił wcześniej, to byłaby świetna zabawa) a wyszło tak, że gwint wkręcony krzywo i nie obyło się bez gwintowania. Pytałem was o regulacje, bo nie miałem zegara, który pokaże mi podciśnienie. Gdy miałem dwie gruchy na stole (nowa i stara) okazało się jasne, że już regulowali i nic to nie dało, bo membrana była pęknięta i grucha puszczała powietrze.

    Jeśli chodzi o uszczelniacze, to kwestia indywidualnych upodobań. Jeśli dojście do rozrządu jest cacy, a demontaż wałków nie jest katorga, to wymieniam bez ruszania zaworow uszczelniacze. W czym problem? Jestem zwolennikiem pracy bez instrukcji serwisowej. Nie chodzi, że upieram się na swoim, a raczej na wyczuciu. Jeśli auto lekko kopci, to może być problem z pierścieniami, zgadza się. Jednak klient otrzymuje rozwiazania i wybiera. "Mogę spróbować wymienić uszczelniacze, moim zdaniem one puszczają, ale może być tak że nie obejdzie się bez zdemontowania głowicy. Pana wybór. " Wszystko. Nawiązać kontakt z klientem i zaproponować możliwości. Jesli jest z kim pogadac, to czemu nie?


    "Czekaj, jak to było nie działa mi czcionka na GG, co powinienem był zdobic? -format. "