• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Wiązka skoda octavia

Ooliv

Początkujący
Dołączył
13.01.2022
Postów
11
Punktów
0
Witam mam problem z grzejącym sie przewodem czerwonym z początku grzał się czarny wymieniłem przewód ten to był od alternatora i regulator napięcia ten się przestał grzać to zaczął obok niego czerwony (bezpiecznikiem 110a) w skrzyneczce na akumulatorze dodam że po mieżyłem napięcie wszędzie i jest 14.28-14.31 wszystkie styki wyczyszczone nowa skrzyneczką tych bezpieczników i już mi ręce opadają na forach każdy pisze inaczej żeby zarobić na nowo może ktoś z was spotkał się z takim przypadkiem w SKODZIE Octavii 1 poliftowej rocznik 2001 AKL to ten obok czarnego 110A pozdrawiam i z góry dziękuję za jaką kolejek info która by mnie naprowadziła jak się z tym uporać
 

Załączniki

  • Screenshot_20220108_114925.jpg
    Screenshot_20220108_114925.jpg
    287,4 KB · Wyświetleń: 23

elektryk1234

SuperMechanior
Dołączył
4.11.2019
Postów
535
Punktów
50
Kiedy on sie grzeje. Mam identyczna skode na placu. To nie jest przewód od rozrusznika?
 

Ooliv

Początkujący
Dołączył
13.01.2022
Postów
11
Punktów
0
Nie to chyba nie przewód od rozrusznika to ten drugi w tej skrzyneczce czarny alternator a grzeje się podczas jazdy na postoju z włączonym silnikiem sprawdzałem aż do osiągnięcia temperatury nic się nie grzeje
Automatyczne połączenie postów:

Tak jest opisany wejście do skrzynki bezpieczników samochodowych
 

Załączniki

  • Screenshot_20220108_112509.jpg
    Screenshot_20220108_112509.jpg
    214,4 KB · Wyświetleń: 13

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1923
Punktów
123
Wiek
47
Miasto
Rzeszów
Czy masz takie coś jak pompkę przewietrzania powietrza wtórnego?
Ona się włącza tylko przy zimnymi silniku.
Potrafi namieszać.
Zawarcia konkretnego nie masz bo by bezpieczniki spaliło tylko za dużo pobór.
Na tym przewodzie wisi kawał instalacji!
 

Ooliv

Początkujący
Dołączył
13.01.2022
Postów
11
Punktów
0
Nie nie mam to jest w wersjach 102 konnych ja mam tą słabszą 101 silnik 1.6
Automatyczne połączenie postów:

A orientujesz się może dokąd ten przewód idzie czy do kabiny bezpośrednio czy gdzieś łączy się z wiązka pod maską ?
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1923
Punktów
123
Wiek
47
Miasto
Rzeszów
Odepnij włącz zapłon i wszystko będziesz widział co nie działa!
 

Ooliv

Początkujący
Dołączył
13.01.2022
Postów
11
Punktów
0
Po odpięciu jest tak jak bym odpioł akumulator nic się nie świeci na desce i to jest właśnie zagadka bo niby jest wpięty w wiązkę ale wychodzi na to że idzie do kabiny z tym że w kabinie wszystkie przewody zimne i nie zaśniedziałe o n tak jak by zaczynał się grzać w tej skrzyneczce bo zaraz kilka cm za nią przewód letni może by go uciąć i zarobić jeszcze raz może by to coś pomogło?
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1923
Punktów
123
Wiek
47
Miasto
Rzeszów
Nie kombinuj tylko szukaj odbiornika które pobiera aż taki prąd że się grzeje.
Odpinaj bezpieczniki.

Jak już chcesz to po prostu sprawdź czy właśnie ten grzejący się przewód nie ma przegrzanego oczko czyli końcówkę tą przy akumulatorze.
 

Ooliv

Początkujący
Dołączył
13.01.2022
Postów
11
Punktów
0
Na jakiej zasadzie odpinać bezpieczniki i sprawdzać?
Automatyczne połączenie postów:

Nadmiernie że na postoju rozgrzany silnik do temperatury roboczej z włączonymi odbiornikami typu radio światła klima się nie grzeje jest zimny to się dzieje jak przejadę się choćby z kilometr i już jest ciepły
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1923
Punktów
123
Wiek
47
Miasto
Rzeszów
No rzeczywiście dziwne zwarcie się robi !
Jak by jak pisałeś wiązka gdzieś obcierała tylko podczas jazdy.
Jak byś miał miernik cęgowy DC to byś widział jak rośnie obciążenie na tym przewodzie.Moze jak poruszasz autem na postój ale tak zdrowo... tylko nie przewal go ma bok:)
 

Ooliv

Początkujący
Dołączył
13.01.2022
Postów
11
Punktów
0
No nie stety nie mam tylko zwykły multimetr i tu właśnie lipa bo np podpinając go i sprawdzając na oczku ma te 14 28-14:30 ruszając kablem przy skrzynce też jest takie już mi ręce opadają i nie bardzo wiem jak się za to zabrać a do tego zaczyna się od niego grzać znowu przewod alternatora
 

Styber

Bywalec
Dołączył
12.12.2021
Postów
46
Punktów
14
Wiek
26
Kolega Markson mówi o pomiarze obciążenia, a Ty odpisujesz o napięciu.
Jak nie wiesz to oddaj to lepiej komuś kto wie.

Poza tym mając zwykły multimetr też jesteś w stanie zmierzyć pobierany prąd.
Tylko trzeba wpiąć się szeregowo, a nie równolegle jak przy pomiarze napięcia.
 

Styber

Bywalec
Dołączył
12.12.2021
Postów
46
Punktów
14
Wiek
26
Generalnie z tą skrzynką bezpiecznikową na akumulatorze w VAGach to zawsze jest ta sama przygoda.
W większości przypadków wystarczy ją rozebrać i sprawdzić stan wszystkich połączeń, bo lubią zaśniedzieć.
 
Ostatnia edycja:

Ooliv

Początkujący
Dołączył
13.01.2022
Postów
11
Punktów
0
No i to ja rozumiem dziękuję za wytłumaczenie i pomoc a co do oddania komuś co się zna to już mam przykre wspomnienia ostatnim razem przepalały mi się bezpiecznik i już u trzech elektryków była akcja że to elektrykę trzeba wymienić a to skrzynkę bezpieczników ta w kabinie a to był przełącznik świateł wymieniony i tyle zachodu co 35 za przełącznik a nie kilka stów za wymienianie nie potrzebnych rzeczy jeszcze raz dziękuję i biorę się za sprawdzanie bo skrzynka nowa
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1923
Punktów
123
Wiek
47
Miasto
Rzeszów
No z tym podpięcie miernika w szereg w obwodzie to uważaj bo masz tylko max 10 A.
Styber lepiej nie pisz takich podpowiedzi bo upalisz chłopu miernik i to w sekundę :)
 

Ooliv

Początkujący
Dołączył
13.01.2022
Postów
11
Punktów
0
Dzięki za radę Markson nie ma obaw już zamówiłem miernik cęgowy DC i będę szukał gdzie się zwarcie robi pozdro i jeszcze raz dzięx
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1923
Punktów
123
Wiek
47
Miasto
Rzeszów
Myślę że powinieneś znaleźć to zwarcie bez problemu tylko trochę pewności i wiedzy.
A cęgowy na prawdę super sprawa.
 
Do góry Bottom