1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Wibracje Fabia II 1.4 Tdi

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika tomeklibig, 3-10 18.

  1. tomeklibig

    tomeklibig Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-02 18
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Słupsk
    Witam
    Pacjent skoda fabia 2 rok 2007 silnik 1.4 tdi oznaczenie bms.
    Objawy: na każdym biegu przy obrotach do ok 2200 czuć na całym aucie wibracje, drżenie. Ogólnie wygląda to tak: wsiadam, ruszam z jedynki - jest OK, zmieniam na 2, po puszeniu sprzęgła auto drży, po przekroczeniu ok 2000 tyś obrotów drżenie ustępuje, i tak na każdym biegu, na 3 mocniej a na 4 jeszcze mocniej. Jadę około 50km/h na 3 biegu obroty około 1500, wciskam gaz i auto drży tak, że wszystko się trzęsie. Tak samo jest przy hamowaniu silnikiem, po zejściu poniżej 2000 obrotów zaczyna drżeć.
    Co zrobiłem:
    sprawdzony rozrząd - kąt synchronizacji ustawiony na 0
    łącznik rury wydechowej- stary pękł i rura opierała się o wzmocnienie nadwozia
    wymieniona prawa półoś- spore luzy na przegubach (na lewej też minimalne luzy)
    poduszki silniki i skrzyni wyglądają ok
    korekty wtrysków 1 i 2 pokazuje -0,20 a trzeci +0,20
    Ogólnie silnik pracuje OK, ma moc, nie szarpie, nie dymi. Na wolnych obrotach nic się nie trzęsie). Brak luzów w zawieszeniu, układzie wydechowym, nic nie jest luźne. Klient mówi, że w zeszłym roku wymieniał rozrząd i sprzęgło, później tuleje tylne wahacza przedniego (założone ma pełne tuleje z metalową obudową) i mówi, że po tym zaczęło tak drżeć, ale trochę to dziwne.
    Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 171
    Docenione treści:
    1 322
    Miasto:
    turek
    zimno się zrobiło, to drży :)

    pomyśl jeszcze raz o przegubie wewnętrznym.
     
  3. mazi0000

    mazi0000 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-04 11
    Postów:
    189
    Docenione treści:
    16
    Miasto:
    Katowice
    To może wymien te tuleje koszt nie duży i na samochodzie idzie to zrobić i zobacz w tedy , a może ma sztywne koło zamachowe zamiast dwumasu ?
     
  4. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 171
    Docenione treści:
    1 322
    Miasto:
    turek
    Tam jest sztywne koło. Tak mi się wydaje.
     
  5. nieldos

    nieldos Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-02 14
    Postów:
    90
    Docenione treści:
    18
    Miasto:
    Zachodniopomorskie
    Ja też obstawiam na 80% że to sztywne koło...
     
  6. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    962
    Docenione treści:
    318
    Miasto:
    łódź
    ale to by nie drzało dwumas czy sztywne nie az tak na wolnych by waliło jak ....
    bardziej bym stawiał na cos co moze byc nie wywazone (;)) albo sie odkreciło albo zgięlo albo wyskoczyło ((zimno się zrobiło, to drży :)

    pomyśl jeszcze raz o przegubie wewnętrznym.)))) skoro pan powiedział ze po naprawie tak sie stało !!

    [​IMG]
     
  7. tomeklibig

    tomeklibig Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-02 18
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Słupsk
    Prawa półoś założona używka, ale zero luzu na przegubach. Lewa półoś ma mały luz na przegubie wewnętrznym, ale wydaje mi się to nie nie to . Kilka razy już robiłem przeguby wewnętrzne i inaczej to wibrowało.
    Ten silnik nie ma dwumasy.
    Tak myślę o tych tulejach, ale nie bardzo widzę związek.
     
  8. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    962
    Docenione treści:
    318
    Miasto:
    łódź
    oj PODNIES AUTO I JEDZ KAZDYM BIEGIIEM jeden za kierownica drugi pod autem i zobaczysz co bije ...
    panowie to takie banalne --okaze sie ze opone szlag trafil ..a my sprzegła .półosie ehhhhhhhhhhhhhhhhh
    to takie banalne;)

    posłuchajcie tego bedzie sie wam lepiej myslało
     
  9. tomeklibig

    tomeklibig Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-02 18
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Słupsk
    o kołach nawet nie myślałem, bo bicie by było raczej cały czas, wibracje są zależne od obrotów a nie od prędkości. ale żeby nie było jutro dam auto na podnośnik a koła na wyważarkę
     
  10. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    962
    Docenione treści:
    318
    Miasto:
    łódź
    podnies auto z kolami !!! i wtedy jedz normalnie i sprawdz pod autem co bije-musi wyjsc nie ma lewara!!!!:)
     
  11. tomeklibig

    tomeklibig Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-02 18
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Słupsk
    Rano sprawdzę, teraz trzeba iść już spać. Na razie dziękuję za wszystkie wskazówki.
     
  12. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    2 652
    Docenione treści:
    318
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Silnik wpada w rezonans przy tych obrotach kolo 2tys. To wina sprzegla albo zawieszenia silnika. Walczylem z tym. Po wymianie sprzegla silnik przenosil drgania na karoserie. Zalozylem spowrotem stare okulary, bo w nowych nie widzialem hehe i stare gumę od silnika i przestal drgac. Moze zle sprzeglo zlozyli. Zluzuj zawieszenie silnika i zobacz co bedzie. Czy to sie dzieje tez na postoju czy tylko w trakcie jazdy?
     
  13. tomeklibig

    tomeklibig Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-02 18
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Słupsk
    Tylko w trakcie jazdy, na postoju na wolnych i przy gazowaniu jest cisza.
    Właśnie jestem po testach na podnośniku i jest cisza. Na każdym biegu i w całym zakresie obrotów nic sie nie dzieje.
    Wniosek z tego taki, że tylko przy obciążeniu drży. Wcześniej nie zwracałem uwagi, ale im większe obciążenie tym większe drgania.
    Coś mi się wydaje, że jednak to będzie wina sprzęgła lub może skrzyni biegów.
     
    Ostatnio edytowano: 4-10 18
  14. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    2 652
    Docenione treści:
    318
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Mozliwe ze sprzęgło
     
  15. rostex

    rostex Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-11 15
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Płońsk
    Ja miałem taki przypadek, że drgało od wtrysku ale w to w Oplu CDTI. Drgało tylko pod obciążeniem.
     
  16. tomeklibig

    tomeklibig Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-02 18
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Słupsk
    Też myślałem o wtryskach, na kompie pokazuje, że niby są OK, a jak jest naprawdę to nie wiadomo.
    Po rozmowie z klientem wracamy do oryginalnych tulei wahacza. Klient się upiera, że po wymianie tulei tak się zaczęło dziać.
     
  17. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 171
    Docenione treści:
    1 322
    Miasto:
    turek
    Podtrzymuje że przeguby wewnętrzne. Pisałeś, że pompki ok. Pompka będzie też powodować to co opisujesz. Komputer w dłoń i w trasę, zobaczysz czy coś widać.
    Od zawieszenia nie będzie się tak działo.
     
  18. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    962
    Docenione treści:
    318
    Miasto:
    łódź
    tomi ja podnosze auto wahacze takze unosze i jazda-a jak trzeba obciązenia troszke hamulec i gaz :D:D:D:D
     
  19. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    2 856
    Docenione treści:
    621
    Miasto:
    Olsztyn
    3 gary muszą drgać ... takie ścierwo nie powinno istnieć :D
     
    komar200, winetoo oraz Diagbox10 lubią to.
  20. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    962
    Docenione treści:
    318
    Miasto:
    łódź
    własnie robie w takim dziadzie teraz sprzegło :mad::mad:

    szybcie wyjąc silnik niz skrzynie i tak zrobiłem :D:D:D:D:D:D:D:D:D
     
    winetoo lubi to.