• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Wielomarkowy warsztat czy jedna marka ?

lukasz0483r

Uczestnik
Punktów
0
Miasto
Wrocław
Witam wszystkich.
Chciałbym Was podpytać o opinię.
Pracuję jako mechanik 4 lata, więc doświadczenie jakieś jest. Robię rozrządy, sprzęgła, hamulce, zawieszenia, diagnostykę. Jestem w miarę samodzielny, ale zdarzają się tematy, gdzie muszę skorzystać z doświadczenia starszego mechanika, zwłaszcza przy układach CR lub diagnostyce.
1. Na dniach będę się wyprowadzał z mojego miasta i pomyślałem o otworzeniu własnego warsztatu. Co sądzicie, iść dalej na etat, zdobyć jeszcze parę lat doświadczenia i wtedy pójść na swoje czy też owe doświadczenie zdobywać już na swoim budując już swój serwis ?
2. Zastanawiałem się nad specjalizacją w danej marce. Plus tego taki, że robi się takie auta znacznie szybciej, bo przecież robi się tylko jedną i tą samą markę (na swoich już utartych patentach), występuje powtarzalność usterek itd. Minusem to, że ogranicza się grono klientów tylko do jednej marki, a na początku działalności może być mało tych klientów. A do tego jeszcze sam bym musiał się ostro podciągnąć w danej marce, bo dotąd robiłem wszystkie, co wjechało na warsztat.

Proszę o sugestie. Dzięki.
Pozdrawiam.

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Porady
1
Punktów
2065
Miasto
Kaczory
Moim zdaniem zalezy od lokalnego rynku.

Piotr_Ł

SuperMechanior
Punktów
45
Miasto
Lublin
Rób co chcesz. Najważniejsze pytanie czy będziesz/znajdziesz klientów na to co chcesz robić/oferować.
Najczęściej warsztatu ze specjalizacja danej marki w mojej okolicy wywodzą się z tego, że pracowali dłuższy czas w salonie danej marki.

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Punktów
1130
Miasto
Szczecin