• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Witam wszystkich ! Focus mk2 1,6 16v bena 2006r , Nie wkręca się na obroty ?

Mar-Kos

Uczestnik
Dołączył
23.03.2015
Postów
31
Punktów
1
Miasto
Wschowa woj. Lubuskie
Jak w temacie Ford Focus nie wkręca się na obroty , brak mocy . Błędy zapisane w sterowniku : P2125 Czujnik/włącznik położenia pedału / przepustnicy E-usterka w obwodzie Stały . P2138 Czujnik/włącznik położenia /pedału / przepustnicy D /E Brak korekcji sygnałów -Nieciągły . Wymieniłem pedał gazu , który jest z potencjometrem , oczywiście na używany sprawny o tych samych oznaczeniach . Przez 30 kilometrów było dobrze , focus miał swoją moc i się wkręcał na obroty . Ale teraz znowu to samo ! Po odpaleni silnika wkręca się na obroty i ma moc silnik , ale jak zacznę jechać i po 300-500 metrach wchodzi w tryb awaryjny , zapala się kontrolka ( Czerwone kółeczko z trybikami ) i znowu nie ma mocy , oraz się nie wkręca na obroty ! Sprawdziłem wszystkie przewody od wtyczki (kostki) które wychodzą z potencjometra na licznik , sterownik , masę , przejścia i zasilenie jest ! Tak samo sprawdziłem Wtyczkę ( kostkę ) od przepustnicy i też wszystkie przewody są ok . Pod komputerem , na parametrach , zanim wejdzie w tryb awaryjny , Przepustnica się otwiera i zameka od 4% do 99% czyli prawidłowo , podobnie jest z pedałem gazu (potencjometrem ) od 0% do 100% . ALE JAK WEJDZIE W TRYB AWARYJNY TO JAK DODAM GAZ DO KOŃCA NA PODGLĄDZIE W PARAMETRACH , POTENCJOMETR GAZU ZMIENIA WARTOŚCI OD 0% DO 50% TYLKO . Założyłem trzeci pedał gazu od sprawnego jeżdżącego Focusa i dalej to samo ! Sterownik silnika jest taki, który ma jedną wtyczkę centralnie wpiętą i do tego ta wtyczka w środku ma wkręconą jedną śrubę zrywalną ? Na obecną chwilę brak pomysłów co dalej ? Będę wdzięczny za podpowiedzi doświadczonych Kolegów .........
 

krispar

SuperMechanior
Dołączył
15.01.2018
Postów
702
Punktów
122
Miasto
Warszawa
WWW
www.czerwinska12.pl
Za czasem nie trzeba zrobić adaptacji pedału gazu ?

Chyba nie. Byłoby na postoju tak samo.
Auto zimne ciepłe objaw ten sam?
Przez chwile było dobrze po podmiance, jak usterka powróciła, błędy te same?
Coś jest powiązane z prędkością auta, bo na postoju piszesz że ok.
Jeździłeś z kimś i kompem obok?
Spróbuj złapać moment wpadania w tryb aw. i czy po zgaszeniu resetuje się ten tryb.
Właśnie sterownik, przewody inf. o położeniu pedału do kompa, i wyjściowe z kompa na przepustnice sprawdziłeś?
Sorry piszesz że tak, wypnij kość z kompa i tam sprawdzaj z punktu A do B każdy.
Masz schemat, wiesz które, napewno? Ale chyba odpada bo na twoim kompie miał byś złe odczyty.
Czy resza parametrów jest ok np. przepływka, temp. obciążenie silnika, sonda i inne gówna. Może są powiązane niewiemy dokładnie.
Ładowanie jakie może jest za duże.
Masz drugie sprawne auto, załóż pedał do niego nawet ten pierwszy co był na początku. Zrób rundę tak samo machniom z przepustnicą.
ABS prędkość kół? Z kąt czyta pręd. auta?
Mam dwóch kumpli elektroników i znajomka w Fordzie zadzwonię może coś podpowiedzą, spróbujemy naprawić tego h......ja Dobrze że usterka pojawia się cały czas. U mnie Micra gasła kiedy chciała, 3 dni walki.
Odpisz na pytania. Damy radę.
 
Dołączył
7.01.2018
Postów
3
Punktów
0
Wiek
41
Miasto
Poznan
WWW
gmoto.pl
Ford mk2 to czasem wredne bydle a wiem bo sam jestem byłym i obecnym posiadaczem. Zczytanie błędu nie zawsze daje rozwiązanie a czasem wręcz utrudnia wykrycie usterki. Co do kabli to sprawdź miernikiem bo nieraz było tak że wyglądały na sprawne a w rzeczywistości ich czas minął.
 
Do góry Bottom