• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Witam Wszystkich , Pacjent Citroen C3 I 1,4 16V KFU 2007r , Zimny rano odpala ,ale w momencie dodania gazu dusi się i zgaśnie.

Mar-Kos

Uczestnik
Dołączył
23.03.2015
Postów
38
Punktów
1
Miasto
Wschowa woj. Lubuskie
Witam Wszystkich , Pacjent Citroen C3 I 1,4 16V KFU 2007r , Zimny rano odpala ,ale w momencie dodania Gazu dusi się i zgaśnie . Jak się rozgrzeje to praktycznie wszystko ok . Cisnienie paliwa 3,5 BAR , zostały wymienione 2 sondy na nowe , dalej bez zmian ? Błąd w sterowniku był : P0172 Mieszanka za bogata , rząd cylindrów 1 . Miał ktoś podobny problem z taki silnikiem ?
 

Mar-Kos

Uczestnik
Dołączył
23.03.2015
Postów
38
Punktów
1
Miasto
Wschowa woj. Lubuskie
Witam Wszystkich , Pacjent Citroen C3 I 1,4 16V KFU 2007r , Zimny rano odpala ,ale w momencie dodania Gazu dusi się i zgaśnie . Jak się rozgrzeje to praktycznie wszystko ok . Cisnienie paliwa 3,5 BAR , zostały wymienione 2 sondy na nowe , dalej bez zmian ? Błąd w sterowniku był : P0172 Mieszanka za bogata , rząd cylindrów 1 . Miał ktoś podobny problem z taki silnikiem ?

jaka widzi temperature plynu i powietrza na
Automatyczne połączenie postów:

Na zimnym silniku dzisiaj miał temperature powietrza zasysanego 9 stopni ,a silnika 10 stopni . Doszedł dzisiaj jeszcze jeden błąd : P0170 ......
Automatyczne połączenie postów:

Automatyczne połączenie postów:

Na zimnym silniku dzisiaj miał temperature powietrza zasysanego 9 stopni ,a silnika 10 stopni . Doszedł dzisiaj jeszcze jeden błąd : P0170 ......
Zrobiłem nim teraz 10 km , Na dworze 7 stopni , temperatura silnika 74 stopnie a temperatura zasysanego powietrza 36 stopni ? Temperature zasysanego powietrza bierze z czujnika Map w kolektorze ssącym ???
Automatyczne połączenie postów:

Rozgrzał się na wolnych obrotach , Temperatura silnika 94 stopnie , a powietrza zasysanego 41 stopni , a nadwoże 7 stopni , dodatkowo zaczoł zapłon wypadać na 4 cylindrze ......?
 
Ostatnia edycja:

Mar-Kos

Uczestnik
Dołączył
23.03.2015
Postów
38
Punktów
1
Miasto
Wschowa woj. Lubuskie
Automatyczne połączenie postów:

Na zimnym silniku dzisiaj miał temperature powietrza zasysanego 9 stopni ,a silnika 10 stopni . Doszedł dzisiaj jeszcze jeden błąd : P0170 ......
Automatyczne połączenie postów:


Zrobiłem nim teraz 10 km , Na dworze 7 stopni , temperatura silnika 74 stopnie a temperatura zasysanego powietrza 36 stopni ? Temperature zasysanego powietrza bierze z czujnika Map w kolektorze ssącym ???
Automatyczne połączenie postów:

Rozgrzał się na wolnych obrotach , Temperatura silnika 94 stopnie , a powietrza zasysanego 41 stopni , a nadwoże 7 stopni , dodatkowo zaczoł zapłon wypadać na 4 cylindrze ......?
Automatyczne połączenie postów:

Świece zapłonowe nowe ,wypadania zapłony już nie ma , wtryskiwacze 4 nowe , sondy 2 nowe , Ciśnienie paliwa 3,5 bara - prawidłowe , po wykręceniu sondy przed katalizatorem tak samo się dławi po dodaniu gazu na zimnym ! Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły ???
 
Ostatnia edycja:

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
1043
Punktów
224
Wiek
32
Miasto
Okolice Krakowa
Gaz ma? Jak wali błędami składu mieszanki to dolot może być nieszczelny. Jakie ma podciśnienie na jałowych?
 

Mar-Kos

Uczestnik
Dołączył
23.03.2015
Postów
38
Punktów
1
Miasto
Wschowa woj. Lubuskie
Gaz ma? Jak wali błędami składu mieszanki to dolot może być nieszczelny. Jakie ma podciśnienie na jałowych?
Tak , Gaz ma . Błędy Miał P0170 Mieszanka z Uboga i P0172 Mieszanka za Bogata . Sprawdzałem podciśnienia itp , wygląda ze jest ok , chyba że na łączeni kolektora ssącego z głowicą , tam są uszczelki gumowe ???
Automatyczne połączenie postów:

Tak , Gaz ma . Błędy Miał P0170 Mieszanka z Uboga i P0172 Mieszanka za Bogata . Sprawdzałem podciśnienia itp , wygląda ze jest ok , chyba że na łączeni kolektora ssącego z głowicą , tam są uszczelki gumowe ???
Ciśnienie w kolektorze ssącym na jałowym biegu 28/30 Kpa
Automatyczne połączenie postów:

jaka widzi temperature plynu i powietrza na zimnym ?
Jest nieco rozbieżność ,Czasem temperatura silnika i powietrza jest zbliżona , a czasem jest różnica nawet 20 stopni . Wczoraj Temperatura silnika na zimnym 7 stopni , a powietrza zasysanego 18 stopni . Zamówiłem nowy czujnik map rano założe , zobaczymy czy coś sie zmieni ?
 
Ostatnia edycja:

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
1043
Punktów
224
Wiek
32
Miasto
Okolice Krakowa
Nic to nie da. Zakręć gaz w zbiorniku, pojeździł 3-4 dni na samej benzynie i zobaczysz jak i będzie efekt.
 

Mar-Kos

Uczestnik
Dołączył
23.03.2015
Postów
38
Punktów
1
Miasto
Wschowa woj. Lubuskie
Miałeś racje , nowy czujnik map nic nie dał ! Pojeździmy chwile na benzynie i zobaczymy ??? Zakręciłem gaz , zrobiłem około 10 kilome5rów i zostawiłem na 4 godziny do ostygnięcia , no i ciekawe bo odpaliłem teraz i niby jest ok , nie dusi się i wkręca się na obroty ! Co jest grane , oco chodzi ?????? Jeszcze jestem ciekawy jak będzie rano na mrozie ?
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
1043
Punktów
224
Wiek
32
Miasto
Okolice Krakowa
Czary :-O Rano też będzie git albo przynajmniej dużo lepiej. Korekty paliwowe wróciły do normy i jak dozuje paliwo z mapy to ma skład mieszanki umożliwiający poprawną pracę na paliwie domyślnym. Krótko mówiąc, musisz jechać ustawić gaz do kogoś kto umie zrobić więcej niż tylko puścić autokalibracje.
 

Mar-Kos

Uczestnik
Dołączył
23.03.2015
Postów
38
Punktów
1
Miasto
Wschowa woj. Lubuskie
Czary :-O Rano też będzie git albo przynajmniej dużo lepiej. Korekty paliwowe wróciły do normy i jak dozuje paliwo z mapy to ma skład mieszanki umożliwiający poprawną pracę na paliwie domyślnym. Krótko mówiąc, musisz jechać ustawić gaz do kogoś kto umie zrobić więcej niż tylko puścić autokalibracje.
Witam , Rano dzisiaj nieco gorzej , trochę się jeszcze dławił jak tylko powoli na gaz dusiłem tak do 2 tyś obrotów , a jak gwałtownie do końca ,to się wkręca .... Ale wyglonda że jest nieco poprawa do tego co było wcześniej . Pojeżdżą kilka dni i zobaczymy ....?
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1310
Porady
1
Punktów
136
Miasto
Nowy Sącz
Jesli nie będzie poprawy przyczyną mogą być błędy w oprogramowaniu,bardzo częsta przyczyna problemów z tymi silnikami,lub słabe połączenia w magistrali danych,ta instalacja jest b.czuła na wszelakie ingerencje,nawet np. montaż niefabrycznego radia może przysparzać kłopotów.
 

LuksonRR

SuperMechanior
Dołączył
13.04.2014
Postów
173
Punktów
3
Wiek
34
Miasto
Lubin
Rozumiem że kompresja na cylindrach jest w normie? Ostatnio robiłem taka cytrynkę. Na zimnym mała kompresja. Po rozgrzaniu już było przyzwoicie.
 

Mar-Kos

Uczestnik
Dołączył
23.03.2015
Postów
38
Punktów
1
Miasto
Wschowa woj. Lubuskie
Ciśnienie na tłokach było ok , ponad 12 barów na każdym cylindrze . Ogulnie po tych wszystkich zabiegach nieco lepiej . Ale do ideału troche brakuje . Klijent rano odpala , chwilke czeka i jedzie .
 

baczo19

Bywalec
Dołączył
21.11.2015
Postów
68
Punktów
1
Wiek
30
Miasto
chorzów
Borykam się z tym samym problemem w p307 1.4 16v z tym że u mnie nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły. Jutro jadę postawić nową mape na innym sterowniku. Sprawdziłem - pierwszy czujnik tmp silnika (jak go odepnę i ecu widzi - 40st to chodzi idealnie, a jak wpięty to Dusi się do zgaśniecia, leje paliwo jak glupi. Strzela z wydechu i pluje czarnym jadem) wiązka cala do ecu rezystancja i przejście, świece, cewka, map sens, 2 lambdy, kat, szczelność dolotu, synchronizacja, masy, ciśnienie paliwa, itp itd.. 0 dtc w sterowniku. Rozkładam ręce. Ale stawiam na rozjechana mape sterownika. Bo to tak prozaiczny silnik że juz nie ma co sprawdzać i został tylko modul
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
5754
Punktów
1553
Wiek
32
Miasto
Kaczory
NIe był czasem zmieniany silnik?
 
Do góry Bottom