1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Wulkanizacja i zerwana śruba od koła

Dyskusja w 'Wulkanizacja, felgi, koła, opony' rozpoczęta przez użytkownika Tomasz22334, 10-02 19.

  1. Tomasz22334

    Tomasz22334 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-01 17
    Postów:
    132
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Warszawa
    Witam, zamierzam za chwilę prowadzić wulkanizację. Jak wiadomo zdarza się że czasami śruba mocująca koło potrafi pęknąć przy odkręcaniu. Pytanie do wulkanizatorów co w takiej sytuacji. Ja nie będę prowadził głębokiej naprawy więc zamierzam klientom mówić przed odkręcaniem koła że jeżeli śruba będzie mocna zapieczona i się zerwie to odkręcam na klienta odpowiedzialność że przy zerwaniu będzie musiał sam dokonać naprawy w innym warsztacie. Można tak zrobić? Co robicie jak śruba się zerwie, chodzi mi o typowe wulkanizacje. Jak wychodzicie z tej sytuacji.
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 970
    Docenione treści:
    4 296
    Miasto:
    turek
    jak klient nie zauważy, to wywal w krzaki :)
     
    pawel2406, Vicia oraz paawwel lubią to.
  3. Mck pomocnik

    Mck pomocnik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 15
    Postów:
    759
    Docenione treści:
    34
    Na złom
     
    pawel2406 i toomii76 lubią to.
  4. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 970
    Docenione treści:
    4 296
    Miasto:
    turek
    ten to na wszystkim zarobi :)
     
  5. Tomasz22334

    Tomasz22334 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-01 17
    Postów:
    132
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Warszawa
    No później zauważy i już nie wróci i narobi złej opinii. A tak na poważnie. Podejmujecie się naprawy czy nie.
     
  6. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 970
    Docenione treści:
    4 296
    Miasto:
    turek
    a teoretycznie, jak urwiesz 3 w jednym kole to lawetę zamawiasz czy będziesz robił?
     
  7. chudson

    chudson Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    25-02 17
    Postów:
    552
    Docenione treści:
    124
    Miasto:
    Gorzów Wlkp
    warto mieć mały zapas spilek i śrub ( choć miałem astrę 4 letnią w której zerwało się po 3 szpilki w tylnych kołach i aż tylu nie miałem ). Z wymianą szpilki nie ma problemu w większości aut . Z śrubami gorzej ale zawsze można dospawać nakrętkę i próbować wykręcić. ( czyli warto mieć spawarkę )

    I dochodzą jeszcze zerwane śruby przy dokręcaniu. Tutaj również nawet używając klucza dynamo można mieć pecha
     
    Tomasz22334 lubi to.
  8. Tomasz22334

    Tomasz22334 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-01 17
    Postów:
    132
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Warszawa
    Jak urwie się pierwsza to uprzedzę klienta czy mam odkręcać dalej, ale na jego odpowiedzialność i będzie sobie musiał sam lawete zamawiać. Bo wiem że są takie czopy że wiedzą że ich śruby się urwą i liczą na to że zrobi to wulkanizator i liczą na to że będzie musiał to naprawić za darmo.
     
    leeroy15 lubi to.
  9. Mereth92

    Mereth92 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-08 13
    Postów:
    169
    Docenione treści:
    35
    To ci klient powie żebyś odkręcał a jak się urwą to i tak winę na ciebie zwali.
    Musisz mieć jakiś sprzęt do naprawy bo smrodu koło dupy ci narobią.
     
    toomii76 lubi to.
  10. Tomasz22334

    Tomasz22334 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-01 17
    Postów:
    132
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Warszawa
    Dlatego będę miał kamery w warsztacie z głosem. Dzięki za odpowiedzi. Macie może jakieś swoje historie jak się śruba zerwała i klient dym robił??
     
  11. NorbertK

    NorbertK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-01 15
    Postów:
    701
    Docenione treści:
    98
    Każdy biznes jest obarczony jakimś ryzykiem. Wydaje mi się że trochę panikujesz. Ludzie o wiele bardziej ryzykują otwierdząc działalność.
     
    art234 i toomii76 lubią to.
  12. jurek1313

    jurek1313 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 733
    Docenione treści:
    161
    Miasto:
    wólka
    Albo np. przechodząc przez ulicę..... Przygotuj się na pekniete szyby ....
     
  13. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 970
    Docenione treści:
    4 296
    Miasto:
    turek
    które rzekomo były całe :)
     
  14. Tomasz22334

    Tomasz22334 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-01 17
    Postów:
    132
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Warszawa
    ale jaja , to czyli są tacy ludzie że jak im podniosę na dwukolumnówce auto a on mi powie że właśnie to pęknięcie powstało przed chwilą od podnoszenia, no fajnie.,.
     
  15. jurek1313

    jurek1313 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 733
    Docenione treści:
    161
    Miasto:
    wólka
    Tak - pewnie coś panu upadło na szybę
     
  16. Regaciarz

    Regaciarz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    278
    Docenione treści:
    49
    Miasto:
    Wasilków
    Na takich pomaga ubezpieczenie, u mnie już trzech dostało numer mojego OC z zapewnieniem, że jeśli uda im się udowodnić moją winę to pieniądze dostaną ale jeszcze żaden nie zgłosił czyli takie to moje winy były ;)
     
  17. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    3 260
    Docenione treści:
    854
    Miasto:
    Kaczory
    Jedna zasada. Upier.olisz przy dokręcaniu - twoja wina, a jak przy odkrecaniu to co możesz na to poradzić?
     
    leeroy15 lubi to.
  18. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    368
    Docenione treści:
    59
    Miasto:
    Kępno
    A co mnie jako klienta obchodzi, że przy odkręcaniu upi...eś śrubę. Oddałem auto sprawne i takie odbieram. a problemy w trakcie pracy co mnie obchodzą. Oddaję auto profesjonaliście i on radzi sobie z problemami. Jak sobie nie będziesz radził z takimi problemami to nie otwieraj DG tylko idź do pracy jako pracownik a tam Twój szef załatwiał będzie takie problemy.
     
  19. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    3 260
    Docenione treści:
    854
    Miasto:
    Kaczory
    A co mnie obchodzi, że jakiś idiota dowalił śrubę na chama? Albo, że są nie takie śruby do felg i stożek aż się wgryza w Alu? Wiesz ile razy wykrecamy śrubę i gwint wewnątrz piasty jest zzarty przez rdzę? Ostatnio mieliśmy auto gdzie 3 śruby były na taśmę izolacyjna a jednej brakowało. C4 felga 4sruby. Ja odpowiadam za to, żeby auto wyjechało z poprawnie dokreconymi kołami (dynamometryk). Wiadomo, że jak śruba stoi to nie biorę rury 2m i ciągne na chama tylko stosuje najpierw inne metody a w OSTATECZNOSCI rwe. I uwierz mi, że wolę urwana śrubę niż obrobiony łeb od niej.
     
    leeroy15 i art234 lubią to.
  20. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    368
    Docenione treści:
    59
    Miasto:
    Kępno
    Ja rozumiem Twoje rozterki a co mnie jako klienta obchodzi, że wykonawca ma problem. Ja chcę mieć dobrze wykonaną usługę i za taką pracę płacę. Jak nie dotykam kół tylko robią przy nich specjaliści to miej pretensje do poprzednika, że coś spaprał a nie do mnie, że płacę wam wystawiane faktury. Ja najczęściej korzystam z tych samych warsztatów, żeby nie biadolili tak jak Ty, że to ktoś inny spaprał a oni muszą poprawiać. Aby nie było wątpliwości biorę rachunki na wykonaną pracę.